hej alla här jag är ny på att göra sånt här
som skrev till mig igår om att jag ska göra så här
Du får gå in i inställningarna/settings i antingen EVO-X eller Avalaunch eller XBMC för att se maskinens IP-adress.
Sedan använder du dig av Filezilla FTP Client och ansluter till <ipadress> med login xbox och lösenord xbox (om du nu inte har ändrat de senare i inställningarna själv)
väljer rätt disk och för över filerna
men jag kan inte få gång det och så tänkte jag skriva ner allt så ni kan se
när jag stara mitt xbox och kommer in så står det xbox media center
spel program emulator filhanterare icc-klient
telnet-klient inställningar stara om
stänga av
och går jag in på inställningar så kommer det upp nätverk main options skins ljud språk snabbstart about avalaunch uppdatera dash. och trycker jag på xbox media center så får jag fram mina program mina bilder mina filmer min musik mitt väder och inställningarna och trycker jag på inställningarna så får jag fram nätverk
och när man trycker på nätverk så står det tilldelning automatisk (DHCP) ip eller ska den vara på manuell (statisk) om den är utomatisk (DHCP) på ip adess 81.236.196.89
nätmask 255.255.255.0 gateway 81.236.196.1 dns sever 195.67.199.36
aktiver HTTP PROXY är vit http proxj port 8080 aktivera internetsökningar och är den på manuell (statisk)
ip adress 192.168.0.101 nätmask 0.0.0.0 gateway 0.0.0.0 dns server 0.0.0.0
ska den vara på automatisk eller manuell ?
aktivera ftp-server den är grå
ftp användarnamn (1/1 inget
ftp lösenord finns ej
automatisk fatx begränsare är grå
aktivera webbserver är vit
webbserver port 80
webbserver lösenord inger lösenord
autodetektera xbox är vit
popup meddelande är vit
xboxsmeknamn prancer
skicka ftp användare och lösenord är vit
smb användarnamn
smb lösenord
smb wins-server
smb arbetsgrupp
autostart
och hoppas att ni kan förklara för mig hur jag ska göra
hälsnigar lars för det är fösta gången jag gör det här lars
ni kan börja med 1. och vidare för jag hat kollat ip nummer man då får jag bara fram Fel: Kunde inte ansluta till servern och vilket program är det lättas att lära sig FileZilla Client eller Ipswitch WS_FTP 12
lars