Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: exiso gui 1.4b fungerar ej

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17

    exiso gui 1.4b fungerar ej

    programmet har fungerat fint tidigare men inte längre.

    provat på en ren/ny installation av windows 7..

    när jag valt iso-fil och plats där filerna skall lägga sig och tar och klickar på OK, så öppnar sig cmd som vanligt, varav massa vit text flimmrar förbi väldigt snabbt (så den gör ju eller säger något) men sedan stängs cmd-fönstret och rutan med "this gui was brought to you by swizzy" kommer upp.

    så inget har alltså packats upp.

    vad kan felet vara? varför har det helt plötsligt slutat fungera på en nyinstallation av windows?


    edit: spelade in händelseförloppet och sparade den frame där cmd-rutan dök upp med texten och här ser ni vad det står:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...0/exisogui.png

    tycker det är lite konstigt att det står att filen/mappen inte finns, för jag har ju valt filen från den mappen och är väldigt säker på att den finns
    även provat andra .iso filer från andra platser och likadant med dem.
    Last edited by tqila; 2013-08-25 at 19:13.
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Felet är att du försöker öppna en iso som inte ligger på en lokal hårddisk, exiso har inte stöd för att öppna filer som inte ligger på dina lokala hårddiskar...

    Du kan använda en Beta/Alpha jag gjort helt i C# om du vill: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...I_v1.0_b65.exe
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2013
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Lånar tråden ang Exiso.

    När man packar upp med Exiso, behöver man använda abgx360-progget då? Eller är det bara om man tänker bränna spelen?

    // P

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Felet är att du försöker öppna en iso som inte ligger på en lokal hårddisk, exiso har inte stöd för att öppna filer som inte ligger på dina lokala hårddiskar...

    Du kan använda en Beta/Alpha jag gjort helt i C# om du vill: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...I_v1.0_b65.exe

    ok, var helt säker på att jag hade gjort det tidigare, men då hade jag tydligen fel.

    vad är det för kända buggar/problem med den beta/alphan?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    ok, var helt säker på att jag hade gjort det tidigare, men då hade jag tydligen fel.

    vad är det för kända buggar/problem med den beta/alphan?
    inga som jag kan komma på sådär på rak arm

    Citat Original inlägg av perkis Visa Inlägg
    Lånar tråden ang Exiso.

    När man packar upp med Exiso, behöver man använda abgx360-progget då? Eller är det bara om man tänker bränna spelen?

    // P
    Exiso skiter fullständigt i allt som har med säkerhetsdatan att göra, ända anledningen till att du kanske vill använda ABGX360 är för att verifiera att speldatan är OK...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inga som jag kan komma på sådär på rak arm
    verkar ha hittat en bugg, om du inte har något annat bra svar på varför det inte fungerar som det ska.

    när jag försöker extracta ett spel från min nas (över nätverket) så säger programmet att det inte finns tillgängligt med utrymme.
    jag har bra mycket mer ledigt utrymme än vad som behövs både på nasen och datorn.

    har du någon lösning?
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    verkar ha hittat en bugg, om du inte har något annat bra svar på varför det inte fungerar som det ska.

    när jag försöker extracta ett spel från min nas (över nätverket) så säger programmet att det inte finns tillgängligt med utrymme.
    jag har bra mycket mer ledigt utrymme än vad som behövs både på nasen och datorn.

    har du någon lösning?
    Försöker du extracta direkt till NAS'en eller till datorn?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Försöker du extracta direkt till NAS'en eller till datorn?
    filen ligger på nasen och försöker extracta till nasen.
    har även provat att välja att filerna skall extracta till den lokala datorn.

    och provat att både låta rutan där man väljer var filerna skall läggas vara tom samt välja mapp.

    drog över filen lokalt och sedan extracta utan problem dock..
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    filen ligger på nasen och försöker extracta till nasen.
    har även provat att välja att filerna skall extracta till den lokala datorn.

    och provat att både låta rutan där man väljer var filerna skall läggas vara tom samt välja mapp.

    drog över filen lokalt och sedan extracta utan problem dock..
    Får kika närmare på det sen när jag får tid ork och lust... troligen så att den inte får rätt storleks information av någon anledning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2015
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Felet är att du försöker öppna en iso som inte ligger på en lokal hårddisk, exiso har inte stöd för att öppna filer som inte ligger på dina lokala hårddiskar...

    Du kan använda en Beta/Alpha jag gjort helt i C# om du vill:
    Ehrm... det råkar inte finnas en uppdaterad version som funkar att dra från NAS? :-)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Another1 Visa Inlägg
    Ehrm... det råkar inte finnas en uppdaterad version som funkar att dra från NAS? :-)
    https://www.sendspace.com/file/daoyr8 om det inte funkar med denna vet jag inte vad du ska göra... det bör funka... inte testat själv :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2015
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hmm, något knas med den.
    Kunde inte packa upp en lokal iso.

    Kod:
    08:53:03 XGD3 Image detected!
    08:53:03 Root sector: 2116927 (0x204D3F) Root size: 2048 (0x800)
    08:53:04 Parsing Game Partition FS Table done! Total entries found: 2924 Files: 2838 Folders: 86 Total File size: 7,14 GB
    08:53:04 Extraction failed! (Not enough space on drive) space needed: 7,14 GB Space available: -1
    08:53:04 Completed Queue after 0 Minute(s) and 1 Second(s)
    Finns över 500GB ledigt dit den ska.

    Dessutom fungerar den inte alls med nätverksenheter. Den såg inga sådana enheter alls!

    Bara så jag förstått rätt, ska denna exe köras i en egen tom mapp, eller är det bara jag som är trög och inte fattade att den givetvis måste ligga tillsammans med exiso.exe och annat nödvändigt?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den ska köras som den är, underligt med -1 där... vilken version av windows kör du?

    ** edit: **

    https://www.sendspace.com/file/lasd7g <--- denna kommer att extrahera oavsett vad om den inte får tag på storleken på datan (om den säger -1 betyder det att den inte kunde hitta enheten som du valt att extrahera till)
    Last edited by Swizzy; 2015-02-16 at 09:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2015
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Windows 8.1.
    Japp, den versionen körde vidare utan gnäll. Både till lokal disk och till USB.
    Dock hittar den inte heller nätverksenheter. Visar bara lokala enheter.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Another1 Visa Inlägg
    Windows 8.1.
    Japp, den versionen körde vidare utan gnäll. Både till lokal disk och till USB.
    Dock hittar den inte heller nätverksenheter. Visar bara lokala enheter.
    Jag kör också med Windows 8.1, för mig hittar den nätverks enheter utan problem, kan du se dom i windows i övrigt? du kan annars skriva in detta som sökväg:
    \\<IP Adress>\

    exempel: \\192.168.0.13\

    Detta gör att den ansluter via samba/smb (windows share) till vad som nu finns på den IP Adressen testade även i morse att extrahera ett spel från och till min server över just samba, det gick utan några som helst problem... du kan även drag 'n' droppa iso filen från enheten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2015
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nu funkar det! Alltså, den hittar mina nätverksenheter. Inte testat packa upp något än.
    Ah, lägger den till iso i kön om man droppar den?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Another1 Visa Inlägg
    Nu funkar det! Alltså, den hittar mina nätverksenheter. Inte testat packa upp något än.
    Ah, lägger den till iso i kön om man droppar den?
    Om du droppar den i tabellen eller vad man ska kalla det på höger sidan lägger den till iso'n i kön med iställningarna som du har på vänster sidan, annars lägger den bara till informationen i fälten och du får trycka på knappen för att lägga till i kön... drag 'n' droppar du flera iso's ska den lägga till alla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Exiso GUI
    By Vieu in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 14:03
  2. M3i Zero fungerar ej?
    By ilsken in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 21:57
  3. fungerar ej
    By superdaddy78 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 21:48
  4. Vad fungerar?
    By LoX in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 16:13
  5. Fungerar DVD+R?
    By CloNie in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 19:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •