Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: få igång hårdisk med 3k3y

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    få igång hårdisk med 3k3y

    hej
    jag behöver hjälp med att från början få reda på hur man ska göra för att använda 3k3y med hårddisk.

    1. hur ska hårdisken formateras fat eller NTFs, hittar ps3 disken utan spel på?
    2. sen ska man skapa någon speciell mapp eller dyl att lägga iso filerna på disken?
    3. efter men har fått hem ett spel och det ligger i en PS3_GAME mapp så ska man få det till en iso genom att ta hem iSOTools/Ripper App v1.29 från http://www.3k3y.com/resources/ och installera, sedan ska man på något sett ändra key och sedan få det till en iso?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hårddisken skall vara NTFS

    Spelen skall ligga under mappen "games"

    Viktigt att mappen "games" är skapad med små bokstäver. Har man skapat den med stora bokstäver och ändrar till små är det inte säkert Windows gör det på rätt sätt.

    Mappen "games" skall ligga i "roten" på disken. Vet du inte vad "roten" eller "root directory" är för något så googla tills du förstår. Det är helt enkelt där mappstrukturen på en hårddisk börjar. Ta inte illa upp, många många kunder som inte är datorvana har inte en aning om vad jag menar om jag sägger "skapa katalogen games med små bokstäver i roten på hårddisken".

    Under mappen "games" är du fri att skapa strukturen som du vill. Lägg ISO-filerna direkt där eller skapa underkataloger för olika kategorier eller enskilda spel.

    Har du laddat hem isotools/ripper så se till att köra den inbyggda uppdateringsfunktionen så du får senaste version installerad på datorn.

    Med senaste version av ripper och 3k3y firmware skall du inte behöva bry dig om IRD-filer när du gör om "ps3_game" mappar / jb / jailbreak rippar till ISO

    Det enda du behöver köra om du har en ISO-fil som 3k3y inte gillar är att köra "decrypt" på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    nu fungerar det att hitta hårddisken när jag har mappen games. när jag skulle göra isofilen så tog jag först fel mapp valde den som heter PS3_GAME men det är fel man ska ta den som heter BLES01780-[något...] alltså upp en nivå, nu ska jag bara lista ut hur man får med uppdateringen i spelet också har bockat i att programmet ska ladda hem automatiskt , ison funkar utan att decrypta den.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    om man startar och kör ett orginalspel kan man då spela online eller känner sony av att spelet är chipat även fast man inte kör från hårddisk

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    kan säga att jag har testa Orginal samt Backup spel online .
    inga problem än .
    om jag skulle blir bannad så blir det en PS4 =)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    har du testat att uppdatera något spel då eller sabbar man spelet om man gör det?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malcen Visa Inlägg
    har du testat att uppdatera något spel då eller sabbar man spelet om man gör det?
    Om du syftar på spel updates ser jag ingen anledning till att 3k3y/cobra skulle kunna ställa till med problem på den fronten pga spel uppdateringar... om du däremot syftar på att uppdatera systemet från spel med 3k3y/cobra är det inte något jag skulle rekomendera, det är bättre att uppdatera manuellt via usb minnen, lite osäker på hur exakt ps3:an uppdaterar, men på 360 sidan är det iaf att den läser uppdateringen efter en omstart av maskinen vilket resulterar i att den fastnar mitt i uppdateringen när den försöker fortsätta läsa från skivan som inte existerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hur upptadetarar man mjukvaran på 3k3y och var ser man vilken man har nu , misstänker att man måste göra det ibland.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    många frågor nu :-)
    när man läser beskrivningen så verkar det som man behöver en Remote , har du en länk till eran sida som visar vad man ska köpa till då.
    en bra början verkar ju vara att ha alla saker.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver den egentligen inte, men den är att rekomendera så att du vet när uppdateringen är färdig, annars bör du vänta minst 5-10 minuter innan du startar om maskinen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. 3k3y No Key help.
    By Wowerus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-06, 06:49
  2. 3k3y
    By gustav45 in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 09:36
  3. 3k3y HJÄLP TACK
    By nisse in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 10:46
  4. 3k3y SATA släppt?
    By dingus in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 19:12
  5. 3k3y minneskortsavspegling
    By psytroll in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-26, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •