Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: behöver hjälp med softmoddning av xbox.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    behöver hjälp med softmoddning av xbox.

    edit: Hdd ska vara master och läsaren slave. tyvärr så var datorn som jag tänkte använda för ny, (xboxhdm 1.9 kollar bara channel 1 verkar det som.) Tog med xboxen hem till föräldrarna och använde en gamal dator som var kompatibel. Det ska gå att använda xboxhdm 2.2 med nyare datorer, dock så lyckades jag inte hitta någon info om hur man gick tillväga med den versionen.
    ------------

    Hej, det är så att jag fick tag på en gamal xbox 1 (v 1.6) som skulle slängas. Tänkte se om man kunde göra något kul med den så har sökt runt efter metoder att modda den.

    Det jag har kommit fram till är att jag kan softmodda den utan någon egentlig utrustning genom att flytta hårddisken till datorn.
    Har kollat på den här guiden då den verkar vara hyffsat ny http://snesorama.us/board/showthread...the-modern-way!

    problemet med den guiden är dock att informationen om hur hårddisken skall kopplas in (slave/master) är oklar och skiljer sig mot annan information jag hittat. Enligt guiden ovan så ska xbox hårddisken vara byglad till slave medans cdläsaren i datorn skall vara master.
    Andra källor på nätet säger att det ska vara tvärt om.

    Såg att hårddisken är satt i cable select från början, provade att sätta den som slave men då fick jag rrod vid boot. (försvann när jag satte i bygeln igen).

    Finns det någon här som minns hur det fungerar?
    Last edited by Lynx; 2013-11-03 at 22:52.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Ny inom Xbox 360 flashning, behöver hjälp.
    By Eric Forslund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 23:39
  2. Behöver hjälp med d0:an!!! Xbox v.1.6
    By Yroz in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-21, 13:41
  3. Hjälp med Game Save = Softmoddning
    By vaom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 02:07
  4. Behöver hjälp med psx emu till xbox!!!
    By Fereo in forum Emulatorer
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-04, 12:02
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •