Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Spel hänger sig

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12

    Spel hänger sig

    Har på senare tid fått problem med att spel hänger sig och vissa går inte att starta står typ disc error try and clean disk...
    Har en 250 slim med rgh, kör från extern hdd men spel på interna hänger sig med..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Har på senare tid fått problem med att spel hänger sig och vissa går inte att starta står typ disc error try and clean disk...
    Har en 250 slim med rgh, kör från extern hdd men spel på interna hänger sig med..
    Vilken Dashboard version har du? vilka spel är det du försöker spela? har spelen funkat tidigare?

    Om du inte har 2.0.16202.0 eller senare (högre nummer = senare version) och det inte är spel som funkat tidigare (dom har alltså aldrig funkat) bör du uppdatera maskinen: http://xebuildtut.xeupd.com/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Det är fifa14 som hänger sig i vissa situationer. lostplanet3 har jag aldrig fått igång. Mass effect 1 har funkat förut men går inte att starta nu. Guitar hero 3 och world går inte heller att starta..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle rekomendera att du uppdaterar dashboarden, rensar cacheminnet och ser till att uppdatera spelen med nya TitleUpdates (radera dom som finns i F3/FSD om du har använt det tidigare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Kollat runt lite men kan inte hitta nån guide om hur man gör precis det du beskrev.....
    Lust att köra en liten checklista för en novis?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Kollat runt lite men kan inte hitta nån guide om hur man gör precis det du beskrev.....
    Lust att köra en liten checklista för en novis?
    Dashboarden: http://xebuiltut.xeupd.com

    Cacheminnet: Gå till vanliga dashboarden, hitta "memory" under "system settings", hitta hårddisken, tryck på Y knappen och välj att rensa cache

    Radera TitleUpdates i FSD: Leta upp mappen där dom ligger i FSD (kommer inte ihåg exakt vart i huvudet... men det e rätt obvious att det är dom när du väl hittar dom )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok. Ska kolla om jag får till det. Men när jag väl raderat titleupdates....hur uppdaterar jag till nya titleupdates?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok. Ska kolla om jag får till det. Men när jag väl raderat titleupdates....hur uppdaterar jag till nya titleupdates?
    I F3 väljer du spelet, och väljer manage title updates eller något åt det hållet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Är det riskfritt med titleupdates eller kan det skriva över Jtagen så man måste göra om allt?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Är det riskfritt med titleupdates eller kan det skriva över Jtagen så man måste göra om allt?
    Sålänge som du hämtar dom manuellt (inte loggar in på Xbox Live) är det riskfritt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Spel hänger sig
    By lalin74 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 08:30
  2. Spel som hänger sig.
    By Ikko in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 17:10
  3. Spel som hänger sig
    By kingdltoe in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 09:20
  4. Spel som hänger sig
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 16:22
  5. Spel hänger sig!!
    By Hrothgar in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 15:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •