Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox 360 flashad

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Xbox 360 flashad

    Hej har kommit over en xbox 360 som är flashad/chippad som ska klara brända spel . Men kan inte spela dom brända spel som jag kommit over.......behöver jag nån launcher cd eller boot cd för att kunna spela spelen ?????



    Thompen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thompen58 Visa Inlägg
    Hej har kommit over en xbox 360 som är flashad/chippad som ska klara brända spel . Men kan inte spela dom brända spel som jag kommit over.......behöver jag nån launcher cd eller boot cd för att kunna spela spelen ?????



    Thompen
    Kan vara så att spelen du har är felpatchade eller att du har en för gammal flashning på maskinen...

    Kan du ge några exempel på spel du testat? och kan du tala om vilken dashboard du har på maskinen? har du någon aning om när maskinen varit modifierad senast?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Va menar du med Dashboard ? Som Kinesiska för för mig .....och var ser man det ? Vilken dashboard man har ? och när det gäller spelen hur gör man för att patcha dom ?

    Thompen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Receptet för att få det att fungera är att lämna in boxen så att flashningen blir uppdaterad till senaste (iXtreme 3.x)

    Ladda hem senaste abgx360 för att verifera sina nerladdade spel innan man bränner dom

    Kolla att burnmax enabler fungerar på sin brännare, annars köpa en ny brännare. Den som är "referensen" är denna:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 (den behöver inte burnmax enabler, den har burnmax permanent)

    Bränn på verbatim dvd+r DL skivor
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=816

    Googla på sökord som xgd3, burnmax, guide
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    abgx360 .....har laddat ner detta men hur att andvända ? Får det inte att fungera vilka inställningar ska man ha ?

    Thompen

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2013
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Fick detta Fel meddelande Bifogning 1265

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ta bort länkarna till bifogningarna, annars ser man ingenting... bästa är om du laddar upp bilderna på en annan site t.ex. http://tinypic.com/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ang Flashad xbox med live konto, nu ny xbox
    By Jontelito in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 18:27
  2. Xbox Original på flashad Xbox 360 Elite.
    By Wowerus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 11:54
  3. brända xbox 1 spel till flashad xbox 360?
    By martin90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 18:57
  4. Flashad xbox 360 vs. Multiplayer
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 08:28
  5. Byta HDD på en Flashad Xbox
    By Axelsson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •