Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Avdammad xbox 1

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Avdammad xbox 1

    Vet inte var jag ska lägga denna tråd, men jag tror att det är hårvarurelaterat så jag gör ett försök.

    Dammade av min gamla xbox 1 med xecuter2-chip i sig som varit nerpackad sen jag köpte 360:n när den gick chippa...(ett antal år alltså)

    På den tiden lirade vi mycket Ghost recon via Xlink KAI och nu skulle gubbarna återuppeva gamla minnen. Jag stötte genast på patrull när jag skulle koppla upp den mot routern. Den får ingen IP-adress via DHCP, och sätta statisk IP funkar inte heller. Provat nya kablar (korsade och raka) utan framgång. Det blinkar inte ens lampor vid nätverksuttaget på xboxen. Så min teori är att NIC:en slutat fungera. Möjligt?

    Min nästa fråga är: Går det byta ut näverkskortet på en XBOX 1?

    Min setup ser ut som följer:

    router Asus-Rt-N56U ---> repeter Netgear WN2000rpt ---> trådat till Xbox 1 med xecuter2-chip, 120gb hdd

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo om jag inte minns fel går det iaf på vissa boxar att byta chippet som driver nätverksporten, har för mig att vi brukade få in lite boxar för att få det fixat varje gång det åskat ordentligt i krokarna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Finns det nåt sätt att se om man kan byta ut det chippet? Säljer ni lösa sådana chip?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •