Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Disk strul ???

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Inlägg
    95
    Respekt
    22

    Arrow Disk strul ???

    Jag har en 160gb.

    Jag har patchat mitt M8plus bios med evtool.

    Nu kör jag med: Partition 6 takes up t0 137, 7 the rest.

    Då ser det ut så här:
    C = 0.5 GB
    E = 4.8 GB
    F = 123 GB

    känns ju inte som jag utnyttjar hela disken??

    Jag patchade om bioset till: Partition 6 takes the rest of the drive.

    Då blir min F: 144 GB och det är nöjd med, men å andra sidan blir partionen helt skev, mina filer på den försvinner =(


    Hur ska jag göra om ja vill ha ut 144gb på F ?
    eller ska jag nöjja mig med 123 GB ??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med ...7 the rest har du några GB att hämta på G: också

    Om du patchar om bioset måste du alltid formattera om F: (och G: om den finns) annars blir det problem som du redan märkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Inlägg
    95
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Med ...7 the rest har du några GB att hämta på G: också

    Om du patchar om bioset måste du alltid formattera om F: (och G: om den finns) annars blir det problem som du redan märkt.

    ok, då ska det nog lösa sig.
    Hur formaterar jag en partition från unleashx dashen då?
    När jag går in i Format menyn så frågas det efter en password...??

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    18
    Fungerade det? jag har också 160Gb och får inte ut alla Gb. Vill du hjälpa mig att patcha mitt bios M8Plus.bin i EvTool. Jag fattar inte nåt i programmet. Eller hur jag går till väga för att flasha.
    Last edited by Silverfisken; 2006-05-25 at 12:54.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Har du 120 gb hdd så har du all data på F:\, så det ska egentligen inte vara några problem för dig, hur mycket får du ut av C,E och F då?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    18
    Jag raderade massa spel, musik,emulatorer bilder på xbox hårddisken.
    Efter så kollade jag i XBMC filhanteraren och ser följande:

    (ledigt utrymme)
    C: 297.9 MB
    E: 4.9 Gb
    F: 123.1 Gb

    Jag har ej tömt skins:en till EvoX dashboardet och inte heller UDATA och TDATA på E.
    Inte heller programmen tog jag bort under F:/Apps.

    Därefter för att testa igen - så formaterade jag om hela xboxen och installerade EvoX dashboard igen samt XBMC.

    Då fick jag
    C: 354.1Mb
    E: 4.9 Gb
    F: 123.3 Gb
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Öhhm, är du verkligen riktigt vaken idag? Om du har en 120 gb hdd så är det omöjligt att du har 123,3 gb på F, och ~5 gb på E och C.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    18
    oj menar 160 gb hårddisk
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jaha men då är det inga problem, kolla guiden här bara...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25894

    Under LBA48 Support, bla, bla... väljer du "Partition 6 takes rest of the drive", också spara det...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  10. #10
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    18
    ok, vet du om man ska formatera om hårddisken sedan när man flashat med BIOS eller?
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hmm, kommer inte ihåg riktigt men jag tror väl inte det, om jag har fel så får någon rätta mig. Men du märker ju om du inte kommer åt alla gigs även fast du flashat om
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #12
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    18
    Voila! Flashningen fungerade utmärkt.Gjorde formatering av hårddisken igen och får nu ut ca 156Gb eller nåt.

    När jag formaterade med *********** v3.0 så nu när jag kopplar upp xboxen med PC:n så ser jag att jag har
    C: D: E: F:

    Måste man ha G: och X: och Y: ?
    I console discen fanns alternativet att formatera G och X,Y men jag struntade i det.
    De partioner hade innan jag formaterade - inga filer på sig ändå.
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    G har du ingen när du har valt att lägga all plats på F. X, Y och Z sköter sig själva så de behöver du inte bry dig om.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  14. #14
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    18
    Oki doki. Men då är alles bra. Tack för hjälpen =)
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  15. #15
    Registrerade
    May 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har samma problem men har ett Aladdin Xt Plus2.
    Har testa stoppa i en 2tb sata hårddisk med en ide adapter.
    Men får bara ut 123gb har även provat med 250gb ide hårddisk men får bara ut 123gb.
    Har jag fattat de rätt lär man flasha om bios för att de ska fungera eller?
    Men vad ja har fatta de ska väl Aladdin Xt Plus2 klara upp till 2tb eller är jag helt ute och cyklar?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Danux Visa Inlägg
    Har samma problem men har ett Aladdin Xt Plus2.
    Har testa stoppa i en 2tb sata hårddisk med en ide adapter.
    Men får bara ut 123gb har även provat med 250gb ide hårddisk men får bara ut 123gb.
    Har jag fattat de rätt lär man flasha om bios för att de ska fungera eller?
    Men vad ja har fatta de ska väl Aladdin Xt Plus2 klara upp till 2tb eller är jag helt ute och cyklar?
    Har inte du och jag redan chattat om vad som krävs för att köra 2TB för någon/några veckor sedan :-)

    Jag sade ju att det kunde vara lite knepigt och att man kanske skall ta reklamen om att chippet utan vidare klarar 2TB med en nypa salt.

    Har du tur så har chippet redan vid leverans ett bios som faktiskt läser hårddiskens partitionssektor (vilket jag redan berättat för dig) istället för att som många bios använda en hårdkodad tabell.

    Du måste även använda ett partitioneringsverktyg (xbpartitioner) som utökar klusterstorleken.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...-h%C3%A5rddisk
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    May 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har inte du och jag redan chattat om vad som krävs för att köra 2TB för någon/några veckor sedan :-)

    Jag sade ju att det kunde vara lite knepigt och att man kanske skall ta reklamen om att chippet utan vidare klarar 2TB med en nypa salt.

    Har du tur så har chippet redan vid leverans ett bios som faktiskt läser hårddiskens partitionssektor (vilket jag redan berättat för dig) istället för att som många bios använda en hårdkodad tabell.

    Du måste även använda ett partitioneringsverktyg (xbpartitioner) som utökar klusterstorleken.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...-h%C3%A5rddisk
    Slanten börjar ramla ner lite nu.
    Om jag fattat de rätt nu kan man använda någon boot skiva som heter xbpartitioner som man kan slå ihop partitionera ?
    Problemet med xbpartitioner att filen blir större än vad den borde bli?
    Eller kan man följa den här guiden och få ett bättre resultat? http://forum.psxcare.com/support/sho...re-h%E5rddisk?

Liknande diskussioner

  1. Problem vid upplåsning av disk
    By paef in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 11:46
  2. Resident evil (byta disk med Cobra 0.4?)
    By Reejin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 17:29
  3. psxcare garanti bruten vid byte av disk?
    By creepwood in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 18:27
  4. Clona Xbox disk
    By Magistyle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 01:00
  5. Bios med G disk stöd som passar Pheoenix bios loader
    By patrikpatrik in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 09:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •