Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: RGH1 Eller R-jtag på Xenon med låg dash?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    RGH1 Eller R-jtag på Xenon med låg dash?

    Tjeena.
    Jag undrade bara lite snabbt, finns det någon chans att kunna få bra glitchtider på en Xenon om man använder RGH1 eller R-jtag på dash 13599? Jag vet att vissa går det på och vissa inte. Jag tänkte bara om det finns någon chans överhuvudtaget eftersom att Rgh1 är mycket bättre än rgh2 och R-jtag vad jag vet.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Tjeena.
    Jag undrade bara lite snabbt, finns det någon chans att kunna få bra glitchtider på en Xenon om man använder RGH1 eller R-jtag på dash 13599? Jag vet att vissa går det på och vissa inte. Jag tänkte bara om det finns någon chans överhuvudtaget eftersom att Rgh1 är mycket bättre än rgh2 och R-jtag vad jag vet.
    Är du säker på att det är xenon? isåfall; skit i't helt och hållet...

    R-JTAG funkar inte på Xenon, och RGH 1.0 är ganska kasst för Xenon... (kan ta timmar att starta)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ja helt och hållet säker på att det är en xenon. Vad är egentligen anledningen till att xenon är så värdelös på att glitcha?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Ja helt och hållet säker på att det är en xenon. Vad är egentligen anledningen till att xenon är så värdelös på att glitcha?
    Det är svårt att svara på vad som orsakar att det tar så lång tid... men det kan vara så att timings inte stämmer riktigt... och det är troligen ingen som lagt ner tiden på att försöka lösa det ordentligt... dom flesta Xenon's som finns på marknaden idag är på väg att gå i graven om dom inte redan varit där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Vad menar du med att gå ner i graven, att dö utav RROD och andra fel? Ja, men oftast behövs det bara utföras en "Reball" på Cpun eller Gpun vilket inte är så svårt att utföra om man har rätta sakerna till det Vet du om TX eller andra jobbar på att hitta lösningar? Är nämligen väldigt sugen på att RGHa den.
    Last edited by Hogtalare1; 2014-07-24 at 18:21.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hogtalare1 Visa Inlägg
    Vad menar du med att gå ner i graven, att dö utav RROD och andra fel? Ja, men oftast behövs det bara utföras en "Reball" på Cpun eller Gpun vilket inte är så svårt att utföra om man har rätta sakerna till det Vet du om TX eller andra jobbar på att hitta lösningar? Är nämligen väldigt sugen på att RGHa den.
    Precis... RROD är ett stort problem

    Ärligt talat, visst funkar reballing, och det kan funka väldigt länge, men problemet löses inte ändå permanent, problemet är värme... oavsett vad du gör kommer du alltid riskera RROD pga värmen, när RROD väl uppstått kan alla möjliga olika skador ha uppstått, problemet är nämligen att värmen gör att moderkortet rör på sig, det är inte speciellt mycket... men... tillräckligt... RROD är inte enbart relaterat till just CPU/GPU utan det kan även vara RAM minnet, eller någon annan komponent runt omkring... eller egentligen vilken del som helst i konsollen...

    RROD kan även vara pga mjukvaru fel, men det är väldigt ovanligt om man inte precis hållt på med mjukvaran.

    TX jobbar inte på det pga just detta skälet... det är inte speciellt lätt att hitta en konsoll som inte har råkat ut för RROD, och det påverkar hur RGH funkar, om du t.ex. byter ut X-Clamps måste du även ändra timings... vad jag vet finns det ingen annan heller som jobbar på det...

    Den dashboard versionen du har säger att du bör kunna köra RGH 1.0, men allting hänger på om du har CB eller Split CB, har du det senare måste du köra RGH 2.0 eller R-JTAG, du kan använda dig av RGH 1.0, och du skulle kunna fixa timings själv... men ärligt talat tvivlar jag på att någon annan kommer göra det åt dig... kanske att någon gör det åt dig om du betalar för det, men har en känsla av att du inte vill göra det? i vilket fall som skulle man behöva DIN konsoll för att få det att funka bra med just den, varje maskin är nämligen unik och timings kommer därför inte vara 100% för alla, men det är hyffsat bra med nuvarande timings för dom flesta modellerna (utom just xenon)
    Last edited by Swizzy; 2014-07-24 at 19:11.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jasså okej, tack så mycket för infon, undrade bara lite om detta.

Liknande diskussioner

  1. wasabi/ xk3y eller jtag
    By swifter in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 20:17
  2. JTAG eller xk3y?
    By central in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 20:48
  3. XK3Y eller JTAG på xbox 360 slim?
    By Vieu in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 21:03
  4. xenon jtag
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 18:39
  5. Kinect till Jtag (9199 dash)
    By Fredrik Rutberg in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 18:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •