Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Behov av NXE2GOD?

  1. #1
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Behov av NXE2GOD?

    Hej

    Min maskin är köpt här och configad hos er, jtag + flashad läsare, nyligen.

    Grunnar på en sak.

    Håller på och fyller min externa usbdisk med godsaker.
    Gör i princip på tre sätt gällande spel.
    1. Extrahera med isofiler med GOD direkt i pcn till min xbox usbdisk, funkar bra.
    2. Installerar brända backupskivor via dvdextr till disken via freestylehanterade. Funkade bra till jag såg vad som hände, att om man inte är uppmärksam så ser det ut som den är färdig men istället bara lagt in 70% eller liknande. Använder den bara i undantagsfall numera, och är jäkligt lack på att jag nu inte vet vilka av de tidigare spelen som jag slängde in i en dimma kanske är kassa (startar men kanske krashar längre in i spelet pga av missade filer).
    3. Efter det hände gick jag över att lägga in brända backuper via xboxens "vanliga" interface. Stoppade in skivan och installerade som vanligt. Efteråt körde jag NXE2GOD för att slippa använda skivan vid spelet, gick in i freestyle som därefter hade två kopior av liret, tog bort den som inte funkade, och spelade.

    Däremot blev jag förvånad häromdagen, testade spelat jag installerat som jag beskrev i 3, men utan kört NXE2GOD. Funkade till min förvåning utan att ha skivan i.
    NXE2GOD blev därför en onödig process.

    Undrar därför varför? Fyller NXE2GOD bara en funktion på orginal?

    Jtagen tar bort behovet av skiva även om jag installerar på det "normala sättet"?

    Har några följdfrågor oxå, men väntar tills någon klok person svarat på det ovanstående.

  2. #2
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    För att vara tydligare, är dvdextract samma sak i freestyle som installgamedisc i xbox vanliga operativsystem?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    NXE2GOD är i stort sätt värdelös idag om man har senaste Dashlaunch då den patchar on-the-fly... men... det e nästan lika bra att köra den ändå ifall att den funktionen i dashlaunch slutar funka av någon anledning senare... tar inte mer än ett par sekunder ändå?

    DVDExtract i XEXMenu/FSD kopierar innehållet från skivan (XEX formatet)
    DVD Installation i NXE blir en NXE installation, som är ett annat format... NXE2GOD konverterar det sedan till GOD formatet som är snarlikt NXE formatet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack Swizzy!

    Att köra nXE2GOD går fort, det är det andra som jag vill slippa.
    Den skapar en dubblett (ej spelbar) i freestylemenyn, så man får sitta o rensa bort och kolla igenom hela katalogen (150+) bland sina x360 lir, testa, starta om freestyle om man trycker på det som funkar o sen gå tillbaka o försöka komma ihåg vilket det var som jag skulle ta bort. Därav, om den inte gör någon nytta idag (förutom om något går på tok) så skippar jag den.
    Frågan är då däremot om den gör något mer än patchar, du säger den konverterar från NXE till GOD, sparar det någon plats?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Konverteringen består av att den patchar header filen och flyttar allting till en annan mapp...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. NXE2GOD fråga.
    By Hogtalare1 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-11, 17:38
  2. I behov av rådgivning!
    By Maddaddy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 14:02
  3. Behov av hjälp!
    By majten in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 15:23
  4. Stort behov av hjälp
    By Apexi in forum Spiderchip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 22:11
  5. Akut behov av hjälp vid flashning!!!
    By APC-mannen in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •