Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Någon som kan förklara hur man enklast FTPar spel från PC till RGH-JTAGad 360?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Någon som kan förklara hur man enklast FTPar spel från PC till RGH-JTAGad 360?

    Ja som topic lyder, någon som har info hur man ska göra, han kollat på nätet men tycker det skiljer sig en hel del på dessa guider.
    Själva FTPandet är det inga problem med utan var och hur man ska lägga filerna, både från ISO och backuper från skivor.
    Så har någon en fungerande guide eller förklara hur man ska göra vore det fint.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ISO filer kan du inte installera as-is, du måste konvertera dom till XEX (uppackat) eller GOD format

    GOD filer lägger man här:

    HDD1:\Content\000000...0\
    ISO2GOD skapar strukturen som ska ligga där ^

    XEX Formatet kan du lägga vart du vill, antingen på HDD1, eller USB t.ex. dom flesta brukar lägga dessa i "HDD1:\Games\spelnamn\default.xex" eller "USB0:\Games\spelnamn\default.xex", XEXMenu hittar dessa automatiskt om du gör det, F3/Aurora behöver ställas in för att den ska veta vart den ska leta

    GOD går också det att köra vart som helst, men det är rekomenderat att du kör det som det normalt ligger (du kan då starta dom direkt från vanliga dashboarden!)
    Last edited by Swizzy; 2014-09-01 at 10:05.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Perfekt!
    Om jag vill föra över en "backup"skiva utan att ha flashad läsare i boxen så ska väl det också gå att göra via FTP från datorn?!
    Vart lägger jag dessa spel och går det att starta dom via vanliga dashboarden också?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lansar Visa Inlägg
    Perfekt!
    Om jag vill föra över en "backup"skiva utan att ha flashad läsare i boxen så ska väl det också gå att göra via FTP från datorn?!
    Vart lägger jag dessa spel och går det att starta dom via vanliga dashboarden också?
    Backup skivor får du kopiera in till ISO med IMGBurn, därefter får du konvertera dom till antingen XEX eller GOD formatet, sen gör du precis som ovan^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. DLC till 360-spel enklast möjligt
    By skarvsladd in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 21:03
  2. kan någon förklara för mig hur man lägger in nedladdade spel på psp?
    By ttoobbee in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 13:56
  3. Hur ta bort spel från HD bäst/enklast?
    By 4-Stroke in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 16:54
  4. Förklara detta någon
    By D@nsken in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 01:08
  5. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 07:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •