Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: 1tb usb extern hd, hittas ej av windows

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    1tb usb extern hd, hittas ej av windows

    Har en 1tb usb extern hd med massa spel som jag fick med nar jag kopte en begagnad 360 jtag.
    Tanke lagga in fler spel pa den och det gar ju bra via ftp men jag skulle vilja ansluta harddisken direkt till datorn och overfora via windows. Men explorer hittar inte harddisken, som finns i device manager men jag vill inte formatera om den.

    Finns det nagot xbox 360 hd explorer program som jag kan anvanda?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vildsint Visa Inlägg
    Har en 1tb usb extern hd med massa spel som jag fick med nar jag kopte en begagnad 360 jtag.
    Tanke lagga in fler spel pa den och det gar ju bra via ftp men jag skulle vilja ansluta harddisken direkt till datorn och overfora via windows. Men explorer hittar inte harddisken, som finns i device manager men jag vill inte formatera om den.

    Finns det nagot xbox 360 hd explorer program som jag kan anvanda?
    Kommer du åt den via USB0:\ eller USBMU0:\ ?

    Du kan använda dig av partybuffalo för att komma åt innehållet på USBMU0:\ medans USB0:\ ska vara vanlig FAT32
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Partybuffalo hittar inte heller hårddisken
    Inte Windows heller

    Den finns med i Windows Diskhantering men jag kan inte välja att endast aktivera en enhetsbeteckning och vill inte förstöra innehållet så att boxen inte kommer åt disken igen (massa spel på den)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vildsint Visa Inlägg
    Partybuffalo hittar inte heller hårddisken
    Inte Windows heller

    Den finns med i Windows Diskhantering men jag kan inte välja att endast aktivera en enhetsbeteckning och vill inte förstöra innehållet så att boxen inte kommer åt disken igen (massa spel på den)
    Ok, så du kan ge den en enhetsbeteckning? det lär isåfall lösa problemet... ge den en enhetsbeteckning så bör du komma åt allting på den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    nej

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vildsint Visa Inlägg
    nej
    Vad står det för något i windows att den har för filsystem? det kan vara så att den är formaterad med HFS eller något sådant där som xboxen också stödjer men som inte windows stödjer... mitt tips hade varit att kopiera över allting till en annan hårddisk via xboxen och sedan formatera hårddisken i datorn för att på så vis se till att den funkar i windows också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    tack, det är nog tyvärr så att den har HFS
    men jag tar och använder en annan hårddisk till nya spel istället, så en följdfråga blir då
    Vad behöver jag ha på den andra hårddisken förutom spelen, eftersom min box startar upp med freestyle 3 endast då jag har min externa usb hårddisk inkopplad.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vildsint Visa Inlägg
    tack, det är nog tyvärr så att den har HFS
    men jag tar och använder en annan hårddisk till nya spel istället, så en följdfråga blir då
    Vad behöver jag ha på den andra hårddisken förutom spelen, eftersom min box startar upp med freestyle 3 endast då jag har min externa usb hårddisk inkopplad.
    Du behöver en launch.ini som pekar dit där du har freestyle 3 samt freestyle 3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hittade ett bra program som löste problemet, kan passa på att tipsa om det

    HFS+ gör att man kan läsa Mac formaterade hårddiskar helt vanligt i Windows :-)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Vildsint Visa Inlägg
    hittade ett bra program som löste problemet, kan passa på att tipsa om det

    HFS+ gör att man kan läsa Mac formaterade hårddiskar helt vanligt i Windows :-)
    Kan vara bra att länka till det också: http://www.paragon-software.com/home...uirements.html speciellt med tanke på att HFS+ också är ett filsystem på mac (steget efter HFS)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Dagens fråga: XBLA hittas ej!
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 22:11
  2. PSP återställd, inga spel hittas
    By gheno in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 11:36
  3. Ts-H943 F/W ms28, Hittas ej av min PC
    By MisterX in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 00:35
  4. C,D,E & F Hittas inte längre, hmm
    By Kryssboxarn in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 21:20
  5. mp3 låtar hittas ej i xboxen hjälp mig
    By johandoohan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 15:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •