Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: ISO2GOD hittar inte xextool

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12

    ISO2GOD hittar inte xextool

    Eftersom det inte verkar finnas några konverteringsprogram till Linux så är man tvungen att köra på win..... och det här ISO2GOD har fungerat för mig förut många år..men nu för tiden så vill det inte hitt på xextools när jag försöker klistra in en fil.
    Jag kör på två olika windowsversioner och får samma resultat. Har försökt läsa vad andra gjort med samma problem. Provade installera om och då funkade det ett tag. Står att man även ska stänga av antivirus men nåt sånt pogram har jag inte då jag inte är uppkopplad via Windows...kör bara linux på nätet..
    Nån som vet hur sjutton man bär sig åt? Eller kanske finns nåt bättre program för att konvertera 360 spel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns ett annat format som kallas "XEX" (mer eller mindre uppackade iso)

    Till det formatet finns det massor av verktyg, däribland exiso som finns även till Linux (du får kompilera själv från source) ISO2GOD är det ända program jag vet som på PC kan skapa GOD filer från iso...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Tusen tack. Ska prova det där programmet då.
    Du har ingen aning vad som kan vara fel med ISO2GOD när det frågar efter xextools hela tiden?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Tusen tack. Ska prova det där programmet då.
    Du har ingen aning vad som kan vara fel med ISO2GOD när det frågar efter xextools hela tiden?
    Det ska finnas ett program som heter "xextool.exe" som bör ligga bredvid ISO2GOD eller så... det är förmodligen så att den raderats av någon anledning... (vissa antivirus program ser den som virus) men, eftersom du skriver att du inte har ett antivirus vet jag inte vad som kan ha raderat den... såvida det inte är den inbyggda i windows... (windows defender)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Hmm... verkar som det bara är vissa spel som funkar göra GODs av. Nu bråkar programmet om default.xex
    Flera spel jag lyckats med och kört över till HDDn fungerar inte i xboxet. Kommer upp en ruta där det står game error, game couldnt start. Var i kedjan brukar det gå fel? Kan man kolla om ett spel blivit felfritt konverterat efter man kört det i ISO2God, eler om ISO filen är korrekt innan man behövt föra över på hårddisken?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Har provat gå in i settings och köra clear cache (3 ggr som det står i supporten). Men det funkar bara på den interna disken. Min usb hdd går ej att cleara cachen på.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ska tillägga att jag fått många andra spel att fungera... Så vet själva tillvägagångssättet...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Hmm... verkar som det bara är vissa spel som funkar göra GODs av. Nu bråkar programmet om default.xex
    Flera spel jag lyckats med och kört över till HDDn fungerar inte i xboxet. Kommer upp en ruta där det står game error, game couldnt start. Var i kedjan brukar det gå fel? Kan man kolla om ett spel blivit felfritt konverterat efter man kört det i ISO2God, eler om ISO filen är korrekt innan man behövt föra över på hårddisken?
    Om ingen "default.xex" går att hitta kommer inte den ison funka, felet ligger alltså redan där... kanske dålig iso du fått tag på? kanske överförings fel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok. .
    Men det här med att spelen inte startar när jag väl fått över dom till hårddisken. Kan det vara att jag har gammal version av FSD:n?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok. .
    Men det här med att spelen inte startar när jag väl fått över dom till hårddisken. Kan det vara att jag har gammal version av FSD:n?
    Det har inget med FSD att göra, däremot kan din kernel vara gammal eller så är det speldatan som är trasig, det är det mest troliga med tanke på att datorn sturlat för dig med övriga spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok... kernel ska jag skicka på hur man uppdaterar... Men hur menar du att speldatan är trasig? För min pc är sprillans ny och jag har lyckats med många andra spel på den.
    Men kerneln.... den uppdaterar man endast för att kunna köra nyare spel eller?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok... kernel ska jag skicka på hur man uppdaterar... Men hur menar du att speldatan är trasig? För min pc är sprillans ny och jag har lyckats med många andra spel på den.
    Men kerneln.... den uppdaterar man endast för att kunna köra nyare spel eller?
    Speldatan kan vara trasig pga många anledningar, t.ex. ram minnes fel, hårddisk fel, filsystems fel... även överförings fel från dig till konsollen eller från internet till dig... även en sprillans ny dator kan ha problem med detta, även antivirus kan orsaka problem i vissa fall...

    Kernel uppdaterar man främst för nya spel ja, men även för TitleUpdates... (spel uppdateringar) och ibland även för att lösa generella problem med konsollen eller annan homebrew...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok...
    Men om jag väljer att uppdatera kernel. tror jag har 16202.... kommer jag kunna spela alla gamla spel?

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    En miljon frågor angånde uppdatering av kernel. Nån som har lite tid över? ha ha

    1. Är kernel och dash version samma sak?

    2. Kan man uppdatera från en gammal (16202) ver till den nyaste direkt, eller måste man ta det i steg, dvs göra alla versionsuppdateringar däremellan?

    3. Vad är XBLStealth.xex för nåt? Måste man ha det?

    4. Om jag uppdaterar till senaste kerneln (dash versionen) kommer jag fortfarande kunna spela alla gamla spel jag hade innan på hdd:n?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    En miljon frågor angånde uppdatering av kernel. Nån som har lite tid över? ha ha

    1. Är kernel och dash version samma sak?

    2. Kan man uppdatera från en gammal (16202) ver till den nyaste direkt, eller måste man ta det i steg, dvs göra alla versionsuppdateringar däremellan?

    3. Vad är XBLStealth.xex för nåt? Måste man ha det?

    4. Om jag uppdaterar till senaste kerneln (dash versionen) kommer jag fortfarande kunna spela alla gamla spel jag hade innan på hdd:n?
    1. Ja

    2. Du kan gå från vilken som helst till vilken som helst... när du har RGH/JTAG kan du både upp och nedgradera på exakt samma vis, det ända kravet är att det finns patches till den versionen du vill gå till (för din modell av maskin och det hack du har installerat)

    3. XBLStealth.xex är en fil som används av XBLSE som är en betaltjänst för att du ska kunna gå ut på Xbox Live med din hackade maskin utan att bli bannad, dock inget jag rekomenderar... om detta är en del av det "pack" du laddade hem kan jag med säkerhet garantera att det inte är officiella filer du laddat hem och bör därför inte använda dom då dom patchat Dashlaunch att funka, men det är många som haft problem med denna patchade dashlaunch versionen... ladda hem rätt filer istället... du hittar dom på http://www.homebrew-connection.org/

    4. Japp, allting funkar bakåt i tiden också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Låter ju alldeles utmärkt... Kommer nog aldrig koppla upp mig mot xbox live så då behöver jag inte bekymra mig om XBL Stealth?

    1. Var kollar jag vilken modell av maskin jag har och...

    2. ....vilket hack jag har installerat?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Låter ju alldeles utmärkt... Kommer nog aldrig koppla upp mig mot xbox live så då behöver jag inte bekymra mig om XBL Stealth?

    1. Var kollar jag vilken modell av maskin jag har och...

    2. ....vilket hack jag har installerat?
    xeBuild GUI talar om det för dig när du laddar nanden allting står på högra sidan ->

    den väljer själv alla inställningarna den kan åt dig också (modell och hack iaf)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    1. Vad exakt är xeBuild? är det en guide för att uppdatera sin xbox? Är det idiotsäkert så man bara behöver klicka och läsa sig fram från början till slut?

    2. Laddar jag hem xeBuild till datorn sen talar den om var jag ska hämta filer och så?

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    3. Vad är dashlaunch?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. xeBuild är ett program som bygger en Xbox 360 NAND dump som man kan skriva till konsollen med nyare kernel/dashboard än vad som fanns tidigare bland annat... följer du guiden här: http://xebuildtut.xeupd.com/ så har du all information du ska kunna behöva, när du laddar nanden i xeBuild GUI så hämtar den alla inställningarna själv (utom cpukey) det finns några extra inställningar som kan behövas i vissa fall, t.ex. om du har en flashad slim kan du behöva ha "Disable FCRT.bin check" under "Additional patches" eller hur det nu var jag skrev det...

    2. Laddar du hem senaste xeBuild GUI har den allting färdigt redan, det e bara din nand som du behöver dumpa och ladda i den...

    3. Dashlaunch är ett program som ligger installerat i nanden som gör det möjligt att starta t.ex. FSD/F3 direkt när xboxen startar istället för NXE (Xbox 360 Dashboarden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ska prova uppdatera min xbox med hjälp av GUIn. Om det mot förmodan skulle skita sig.....hur återställer jag mitt xbox? Kör man över den gamla nanden igen eller?

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok.. nu har jag dumpat NAND.. lyckats göra en hackad NAND och kört in den i XBOXet via simple NAND flasher.... allt verkar ha gått bra.
    Sen när jag startar upp xboxet så kommer jag till original dash (nxe)...
    Går in i games-xex-men hittar inte FSD nånstans... hur kommer jag ut i FSD som jag hade förut? och hur får jag det att autostarta som innan?

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Jag hittar fs3 installer... ska jag köra den eller förstör jag uppdateringen då?

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    körde fs3 installer.. nu har jag 2 versioner av fsd 3 på boxen... är det bara att radera den ena eller?

Liknande diskussioner

  1. ISO2GOD på nya spel får Not valid Default.xex
    By himi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 16:51
  2. iso2god multidisc
    By Orcman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 21:24
  3. Hjälp med ISO2GOD !!!!!
    By Boomslang71 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 15:56
  4. Hittar inte F&G...
    By funkycobra in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 22:42
  5. hittar inte
    By extreme in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 13:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •