Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xk3yen slutade fungera

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2014
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Xk3yen slutade fungera

    Köpte och installerade en xk3y för en månad sen till min son. Fungerat felfritt till förra veckan. Nu hittar den inga spel på displayen. Lyser bara xkey 1.1. Händer inget. Fast hårddisken blinkar och jobbar. Vad kan ha hänt? Han har spelat live på gta5? Kan det vara en tyst uppdatering? Vad gör man då?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jomma15 Visa Inlägg
    Köpte och installerade en xk3y för en månad sen till min son. Fungerat felfritt till förra veckan. Nu hittar den inga spel på displayen. Lyser bara xkey 1.1. Händer inget. Fast hårddisken blinkar och jobbar. Vad kan ha hänt? Han har spelat live på gta5? Kan det vara en tyst uppdatering? Vad gör man då?
    Chippet har inte längre kontakt med displayen, det är problemet... oftast har man råkat skada flat kabeln... det kan dock även vara korrupt minneskort på chippet (om ngn försökt uppdatera men avbrutit i mitten t.ex.) eller ett trasigt chip... men det vanligaste är kabeln, och du ska få E64 när du är i "chip läget" om det är problem med chippet/minneskortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2014
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har bytt flatkabeln och USB dongeln men det blev ingen skillnad. Själva xk3yen verkar fungera då den lyser. E64 vad menar du då?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2014
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    En sak till! Om man går in på minneskortet och bockar av hide ext files, då ligger det en mapp under dummy.dot filen. Den heter xbox 360. I den mappen ligger en mapp som heter temp, en mapp som heter temp int filés och ett blad som heter counter.dat. Ska det ligga där? Eller är det de dom gör att det inte fungerar?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2014
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag får inga felmeddelandet alls. Displayen lyser bara med xkey 1.1 och om jag trycker på den händer inget. Denna lyser upp så fort jag sätter i USB strömmen, fast xboxen inte är påtryckt. Sen när jag startar xboxen händer inget. Förut fungerade den helt normalt!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jomma15 Visa Inlägg
    Jag har bytt flatkabeln och USB dongeln men det blev ingen skillnad. Själva xk3yen verkar fungera då den lyser. E64 vad menar du då?
    E64 är ett felmeddelande man får på TV'n (Xbox 360 Felkod som betyder att läsaren inte svarar)

    Citat Original inlägg av Jomma15 Visa Inlägg
    En sak till! Om man går in på minneskortet och bockar av hide ext files, då ligger det en mapp under dummy.dot filen. Den heter xbox 360. I den mappen ligger en mapp som heter temp, en mapp som heter temp int filés och ett blad som heter counter.dat. Ska det ligga där? Eller är det de dom gör att det inte fungerar?
    Vet inte, aldrig tänkt på det... men, det du kan göra är att du kopierar ut dummy.bin till datorn och bygger om minneskortet... därefter lägger du tillbaka dummy.bin detta borde göra så att den funkar som den ska om det är något fel med minneskortet (vilket jag tvivlar på)

    Citat Original inlägg av Jomma15 Visa Inlägg
    Jag får inga felmeddelandet alls. Displayen lyser bara med xkey 1.1 och om jag trycker på den händer inget. Denna lyser upp så fort jag sätter i USB strömmen, fast xboxen inte är påtryckt. Sen när jag startar xboxen händer inget. Förut fungerade den helt normalt!
    Att displayen går igång sådär är fullt normalt, det är för att xboxen alltid ger ström till läsaren

    Det kan även vara så att det är displayen som är problemet (att data kanalerna i usb kontakten släppt eller dyligt), eller adaptern som du sätter flatkabeln i, alternativt att du satt flat kabeln åt fel håll när du bytt den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. WiiKey slutade fungera
    By ap84 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 10:13
  2. Wiikey slutade och fungera
    By KingBoo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 21:09
  3. Spel slutade fungera
    By robin_nerf in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 22:35
  4. FTP:n slutade fungera?
    By Brittish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 22:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •