Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox One eller PS4

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Xbox One eller PS4

    Tänkte rådfråga eventuellt insatta personer vad som är "bäst" mellan Xbox One och PS4. Vilket är bäst prestandamässigt, går något av dem att chippa så att man kan tanka över spel till hårddisk. Är det någon skillnad i spelutbud o s v.
    Har en Xbox360 idag men märker ju att spel och så inte släpps i samma utsträckning som tidigare.
    Vilket kan vara värt att byta till?
    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    PS4:an är på pappret bättre än Xbox One, den har något bättre prestanda, precis som skillnaden mellan Xbox 360 och PS3

    Egentligen landar valet inte så mycket på vilken som är "bättre" eftersom dom är väldigt väldigt lika, oftast märker man ingen större skillnad i spelen ändå, det är små detaljer som skiljer för det mesta, och om du inte har båda maskinerna bredvid varandra med exakt samma inställningar etc. etc. kommer du inte märka skillnaden...

    Dom allra flesta spelen kommer till båda maskinerna, speciellt dom stora titlarna, det finns självklart några stora titlar som är exklusiva för vardera maskin, men i långa loppet är båda ganska lika, det landar mer på vilka spel du vill spela och vad dina vänner har för maskin (om du vill spela med dom)

    Personligen föredrar jag att Xbox One då den har en bättre handkontroll (tycker jag personligen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tack Swizzy!

    Antar att ingen av dem funkar med att tanka över spel direkt till hårddisken ännu, men kan man bränna skiva och spela i dem?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i dagsläget går det inte att modda någon av dom, inte på riktigt iaf...

    Du kan dela spel med kompisar på båda och lura systemen delvis (offline) men det är oftast inte värt besväret i dagsläget då det räcker med att du kopplar upp dig på nätet så är det förstört och du måste göra om det igen på nytt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  2. XBMC eller Xbox 360?
    By Robie 88 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 00:59
  3. XBox eller PS2 ??
    By JorgenD in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 22:31
  4. PS2 eller xbox?
    By -Emil E- in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 20:42
  5. XBox V1.0 eller 1.1
    By Dreamen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 20:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •