Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Error: Unable to decrypt kv!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Error: Unable to decrypt kv!

    Tjo,

    Tänkte få liv i en gammal 360 som jag har liggandes. Köpte den ny för en massa år sedan och läste ur NAND:en samt flashade in nån variant av XBR.
    Nu tänkte jag att jag skulle uppdatera den till senaste version.

    Jag har dels original backupen av NAND-kretsen (innan jag gjorde om den till XBR och flashade in) samt en kopia av XBR som är inflashad just nu.

    När jag öppnar XBR.bin i xeBuild GUI 2.097 så blir det gröna bockar överallt. Har även CPU-nyckeln jag har fyllt i.
    MEN.. när jag trycker på "Check KV" så får jag ett: "ERROR: Unable to decrypt kv! either it´s corrupt of the CPUKey you supplied is incorrect!"
    När jag trycker på ok så får jag "ERROR" i alla rutor under Keyvault Information.

    Jag är 100% säker på att CPU-nyckeln är korrekt.

    Om jag istället öppnar min "original NAND" och trycker på "Check KV" så får jag fram all info korrekt.

    Har det blivit något fel vid framställningen av min XBR image? Eller är det jag som gör något fel?

    Om jag nu ska bygga en ny image på senaste system updaten (17489) kan jag då göra det från ursprungs NAND:en som inte ger några fel?

    Är det xeBuild som är det vettigaste programmet fortfarande att använda (använder GUI:et)? Jag har använt det flera ggr tidigare för en massa år sedan.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Som meddelandet säger stämmer inte keyvault datan i din XBR image

    Du kan göra det med original nanden ja, men du måste ställa in manuellt vilken SMC som ska användas, detta bör du kunna se med XBR imagen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tack för din snabba hjälp!

    När jag öppnar min "xbr.bin" så står det ibockat "Normal SMC Hack".

    Antar att det är det som du menar att jag ska bocka i när jag öppnar min original NAND?

    Visst funkar ditt GUI till xeBuild fortfarande felfritt? Tänkte jag skulle använda det under morgondagen i så fall...
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för din snabba hjälp!

    När jag öppnar min "xbr.bin" så står det ibockat "Normal SMC Hack".

    Antar att det är det som du menar att jag ska bocka i när jag öppnar min original NAND?

    Visst funkar ditt GUI till xeBuild fortfarande felfritt? Tänkte jag skulle använda det under morgondagen i så fall...
    Precis, och ja det ska funka felfritt vad jag känner till, det ända som det inte finns direkt stöd för är 4GB Corona då jag inte orkat skriva om i princip hela programmet från grunden då dessa har en annan struktur för nanden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Har nu flashat in den senaste versionen. Fick dock varning över ett par bad blocks under själva flashprocessen enligt denna info:

    * rawflash v5 started (by cOz, modified By Swizzy)
    game:\updflash.bin opened OK, attempting to write 0x1080000 bytes to flash...

    ! SFCX: Bad block found at 0x1AD

    block 0x1AD seems bad, status 0x250
    Attempting to recover the block...
    Block cannot be recovered! (A.K.A it's really bad)

    ! SFCX: Bad block found at 0x38C

    block 0x38C seems bad, status 0x250
    Attempting to recover the block...
    Block cannot be recovered! (A.K.A it's really bad)


    Är det något att bry sig om? Har tidigare läst att ett par bad blocks är fullt normalt och inget att bry sig om.
    Men man känner ju ändå att något är fel..?
    Den verkar iaf starta utan problem så det kanske är dumt att göra något i dagsläget?
    Eller ska man köra något program och försöka remappa blocken och flasha om?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det betyder bara att dom blocken är skadade och inte går att reparera, inget att egentligen bry sig om då dom blocken flyttats till slutet av NAND'en istället

    Det är fullt normalt att man har ngra enstaka block som är skadade, har man över 10 är det dags att vara oroad över hur läget egentligen är med konsollen...

    Om markeringarna finns i nand dumpen när du laddar den i xeBuild görs en remap automatiskt åt dig, och i ditt fall är det just så... om blocken inte är korrekt remappade får man olika felkoder, oftast E79 eller E71 alternativt grafiska fel eller att maskinen inte startar i huvudtaget (beror lite på exakt vart det skadade blo cket ligger)
    Last edited by Swizzy; 2015-11-01 at 02:42.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det betyder bara att dom blocken är skadade och inte går att reparera, inget att egentligen bry sig om då dom blocken flyttats till slutet av NAND'en istället

    Det är fullt normalt att man har ngra enstaka block som är skadade, har man över 10 är det dags att vara oroad över hur läget egentligen är med konsollen...

    Om markeringarna finns i nand dumpen när du laddar den i xeBuild görs en remap automatiskt åt dig, och i ditt fall är det just så... om blocken inte är korrekt remappade får man olika felkoder, oftast E79 eller E71 alternativt grafiska fel eller att maskinen inte startar i huvudtaget (beror lite på exakt vart det skadade blo cket ligger)
    Ok tack så jättemycket Swizzy för det snabba och välutvecklade svaret, precis som vanligt! Skönt att du finns här på forumet, du är guld värd!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. [PAL] Unable to read disc - DVD +R
    By Muzzle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 10:42
  2. Unable to read disc
    By skurknnn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 12:41
  3. Unable to read disk ....
    By jon134 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 18:02
  4. Unable to read disc....
    By mrzimmerman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 23:24
  5. Error: Unable to open file "D:\KAL-FBLD.BIN"
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 16:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •