Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vissa spel startar ej!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Vissa spel startar ej!

    Hallå på er!

    Har nyligen fått ett XK3Y installerat och det mesta fungerar bra. Har dock problem med att vissa spel inte går att få igång. Kör alla spel genom ABGX360 och därefter Xkeybrew eftersom jag använder mig utav DVD meny.
    De spel som jag inte får att fungera verkar vara PAL/XDG2 spel, dock inte 100% säker att det enbart är dessa spel som krånglar. Verkar som alla spel som är regionfria fungerar. Det skall väll dock fungera med PAL och XDG2 spel också?

    När jag kör spelen genom ABGX360 visar programmet att de är ok. Provat att lägga in spelen på nytt på hårddisken ett flertal gånger och även kört igenom ABGX360 ett antal gånger men får ändå inte igång dem trots att allt verkar se ok ut i ABGX360. Kan välja spelet i DVD menyn men när spelet skall startas hoppar det tillbaka till omslagsbilden på det valda spelet. Får inga felmeddelanden eller dylikt.

    Är det någon speciell inställning i ABGX360 för PAL/XDG2 spel?

    Hoppas på er hjälp, grabben här hemma skulle bli överlycklig.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ska funka på alla som din maskin stödjer, är din masking PAL? om inte är det troligen där problemet är...

    Med tanke på att Region Free funkar men inte PAL kan det ha något med det att göra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ja, mitt Xbox är PAL-version. Har tittat igenom de flesta spelen och det verkar som att det genomgående är de regionfria spelen som fungerar med liten reservation att jag inte provat alla riktigt.

    Om man inte får något felmeddelande när man packar upp spelet så är alla filer intakta väll? Så då borde det inte hjälpa att ta hem spelet på nytt igen?

    Kan det vara någon inställning i xk3y eller Abgx360 som är felaktig?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Aldrig använt mig av DVDMenu själv, men troligen någonting där som är knas med... sålänge som du inte håller på patchar med ABGX360 (manuell patchning) ska det inte vara några problem med ABGX360 inställningarna i alla fall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har nu testat alla spelen och får nog ändra mig. Ser inget mönster. Är så att även spel som är regionfria inte fungerar och tvärtom.
    Någon som vet om det går att köra ISO-meny eller vad det kan tänkas heta för att se om spelen fungerar utan att behöva avinstallera "dvd meny"?

    Har också återigen kört igenom spelen i ABGX360 utan fel.

Liknande diskussioner

  1. RÖD lampa på vissa spel
    By hyben in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 12:33
  2. Lösenord på vissa spel.
    By macr02s in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 20:39
  3. Ny hårddisk gör att vissa brända spel inte startar
    By smilie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 08:02
  4. IGR - endast i vissa spel?
    By jordy in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 15:13
  5. bränna vissa spel !
    By mr_mupp in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •