Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?

    Några program hittar du här:

    http://forum.psxcare.com/support/for...php?forumid=85

    Annars är enklaste sättet att ansluta till IRC-nätverket EFNET och besöka kanalerna #XBINS och #PSXCARE

    Gå till http://www.mirc.com och ladda ner IRC-klienten "MIRC"

    Anslut till EFNET

    "Joina" kanalen #XBINS och skriv !LIST så får du en lista med aktuella ftp-servrar

    Kom även till #PSXCARE, där finns det nästan alltid någon som kan hjälpa till.

    Se till att du kan ta emot filer i MIRC:
    DCC-Options...
    On Send Request...
    Ändra från Ignore All till något annat...

    Behöver du mer hjälp?

    Fråga i denna diskussionstråd:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...?threadid=6068
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Updatering:

    Skriv

    /msg xbins !list

    istället för bara

    !list

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så här säger xbins när jag skriver /msg xbins !list:

    [17:21] <xbins> FTP ADDRESS: distribution.xbins.org PORT: 21 USERNAME: blablabla PASSWORD: emulation NOTE: This Username And Password will be deleted upon connection for security reasons. This site contains 100% homebrew files and absolutly NO warez. Brought to you by #xbins and team xecuter
    [17:21] <xbins> Each person is allowed 30 files or 80MB a day, whichever comes first. We do NOT tolerate GREED and you shall be banned if you break this rule. Got a ACCESS DENIED error? DON'T use IE or LeechFTP. Use FlashFXP/SmartFTP/CuteFTP for best results. AFTER EVERY ATTEMPT, SUCCESSFUL OR NOT, YOU NEED TO !list AGAIN.
    [17:21] <xbins> If you would like daily CVS builds of XBOX MEDIA PLAYER or any other XBMP releases, get it on our ftp @ xbmp.xbins.org (USA T1) Username = xbmp Password = #xbins or @ xbmp.uk.xbins.org (Europe 100mbit) Username = xbins Password = homebrew

    Allt står ju...

    FTP ADDRESS: distribution.xbins.org
    PORT: 21
    USERNAME: blablabla (du får ditt eget)
    PASSWORD: emulation (just nu verkar alla få samma, tidigare fick man ett slumpmässigt lösenord)

    Man får bara en inloggning/ett försök. Om man misslyckas/blir utloggad så måste man göra en ny "/msg xbins !list"

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Evolution-X dashboard och evo-x bios har flyttat hit:

    http://download.evolutionx.info

    som i skrivande stund redirectar till

    http://evox.xboxhackz.net/downloads/

    Använd EVTOOL för att lägga in in game reset (igr) och LBA48 patchar (för att använda större hårddisk än 137GB)

    Aktuella versioner när detta skrivs:

    Dashboard: Evolution-X Dasboard build 3935
    BIOS: Evo-X M8plus och Evo-X M8plus_16

    M8plus_16 används om man har Xcalibur videochip (xbox 1.6/1.6b)
    M8plus används om man har Connexant eller FOCUS videochip (xbox 1.0-1.5)

    Om din hårddisk är upp till 250GB rekommenderar jag LBA48 patchen "Partition 6 takes rest of the drive".

    Om hårddisken är 300GB eller mer rekommenderar jag "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.

    Det går att ändra klusterstorleken så att man kan ha större än 256GB i en partition, vilket kommer krävas om man skall använda en 500GB disk i boxen.

    Men då måste man först se till att använda ett speciellt program för att partitionera hårddisken, och sedan alltid se till att använda ett BIOS som är patchat så att partitionstabellen verkligen hämtas från hårddisken.

    De flesta BIOS har en inbyggd partitionstabell och skiter i den som ligger på disken...

    Jag kommer skriva en guide för detta så fort jag får tag på en 500GB eller större disk och kan testa i praktiken :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    *******************

    OBS Ny upphovsrättslag 2005-07-01

    Det är förbjudet att kringgå tekniska åtgärder (kopieringsskydd) som är avsedda att skydda upphovsrättsskyddat material.

    Därför innebär det sannolikt ett lagbrott att använda hackade biosversioner som ger möjlighet att starta kopierade spel. Från och med nu kan vi enbart rekommendera Cromwell bios och LINUX operativsystem på en chippad xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatering:

    Det är tillåtet att som privatperson kringgå kopieringsskydd om man måste göra det för att kunna använda/se på/höra ett upphovsrättsskyddat verk man har RÄTT att använda/se på/höra på. Exempelvis ett recensionsexemplar av ett spel man fått på DVD-R av speltillverkaren i syfte att skriva en artikel i en speltidning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 08:30
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •