Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 34 av 34

Diskussion: 2.1 Kommentarer till guiderna ENDAST som svar till DETTA inlägg!

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22

    Post

    Hansi skulle inte du kunna ha en guide om hur man omflashar om bioset ?.. Alltså det som ni tar 1000:-Kr för.. Vart kan man få tag på ett sådant bios ?

  2. #32
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Valdemarsvik
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Nu får jag säkert se ett välbekant finger (det längsta på valfri hand) för min dumhet, men tro det eller ej, jag får inte något att funka.

    Har ett chip jag försöker flascha, men vid start av boxen borde det enligt andra synas att så är gjort typ logga eller annat. Det enda i BIOS-väg som funkat är Cromwell (Linux), bara testade lite snabbt. Funkade kanon, en välkomstbild med uppmaningen om att stoppa in bootskivan i driven.

    Men Evox funkar ej, inte heller Xecutioner. Jag flashar, fnular lite med installation och kablar. Startar boxen och allt som händer är att boxens orginalmeny dyker upp hur jag än switchar om chippet.

    Att tro det nu går att ploppa in en CD-R/W-skiva med allehanda filer som typ SuperDisc 3.0 eller högre och se glad ut är en ren lögn skapad av mitt eget enfaldiga hopp.

    Inte fasiken ska det väl vara så svårt, alla andra tycks ju klara detta galant.. eller??

    Ska jag skruva ihop min X-Box igen och utöva riverdance på dess plastiga lock eller kan det finnas hopp att även denna filur kan få någon nytta av maskinen till slut?

    Mvh: Niklas

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    Angående 6.1 Nätverksguide av sOmb så tycker jag att ni högst upp i guiden där det står "Då börjar vi med HW delen. Har du kollat så allt är rätt där?", också ska klämma in "TV-kabeln sitter i Xboxen? Annars kan den nämligen inte boota ordentligt."

    Visst såg jag väl att eject-knappen blinkade i grönt/orange men jag trodde absolut inte att det skulle hjälpa om jag bara stoppa i tv-kabeln utan att även måsta ha den i TVn - och så långt räcker den inte.

  4. #34
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    21

    Post

    Till Hansi och de andra på PSXCARE!

    Haar två tips till bra guider som i alla fall jag (som newbie på Xbox) skulle ha stor nytta av:

    1. Genomgång för själva operativet i en Xbox, alltså förklaring på vilka filer som gör vad, vilka filer som är viktiga, vilka som tillhör OS:et osv. Helt enkelt så att man ska ha lite mer hum om vad som ligger på disken.

    2. Installera/Avinstallera program.

    Ha det gött!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •