Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: 3.2 Installation of Evolution-X BETA 1.8.2594 using SUPERDISC.ISO (English)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post 3.2 Installation of Evolution-X BETA 1.8.2594 using SUPERDISC.ISO (English)

    =================
    EDIT: This is outdated
    If you have SUPERDISC2.ISO or later, just use the <a href="http://www.PSXCARE.com" target="_blank">www.PSXCARE.com</a> menu.
    Choose Install Evo-X (SMALL Drive) or Install Evo-X (LARGE Drive) depending on if you have replaced your hard disc or not.
    =================

    This is a step-by-step guide on how to install Evolution-X Dashboard (Remote-X) version 1.8.2594

    using the SUPERDISC ISO (superdisc.rar).

    You do not need a network connection for this to work.

    You need to get SUPERDISC.RAR with SUPERDISC.ISO from 2002-09-17 or later. You can use an

    earlier release, only difference is that there is only one version of EVOX.INI instead of one optimized

    for original drives and one for large drives.

    You also need a modified XBOX, and some way of burning superdisc.iso.

    1: Use winrar (http://www.winrar.com) to open superdisc.rar and extract superdisc.iso

    2: Use your favorite burning software to burn superdisc.iso to CD-RW / DVD-R / DVD-RW / DVD+R /

    DVD+RW. Dont bother trying CD-R discs, they almost never work in any xbox.

    3: Boot your XBOX with your disc.

    4: Choose "boXplorer" in the menu and press A (green)

    5: Scroll down and select "XBOXDASH.XBE", press X (blue) to mark XBOXDASH.XBE

    6: Press the small WHITE button on the controller

    7: Select "Copy..." and press A

    8: Hold both trigger buttons and press the start button.

    You will se a screen about "successfully copied..."

    Now you have a backup copy of XBOXDASH.XBE from C:\ stored on E:\. Better safe than sorry...

    9: Press the BACK button

    10: Press the right trigger, which will select screen "B" (you should see the letter "B" on the top right

    corner of your tv)

    11: Press the WHITE button

    12: Choose "Select Drive..." and press A

    13: Choose "D:\......." and press A

    14: Scroll down to the subdirectory "evox ini file suitable for c partition" and press A to navigate into

    that directory

    15: Select "original drive with apps on E" or "large drive with apps on F" depending on if you have

    replaced your original hard disc or not. Press A to navigate into the directory of your choice.

    16: Select "Evox.ini" and press X to mark it.

    17. Press the WHITE button

    18: Select "Copy..." and press A

    19: Hold both trigger buttons and press the start button.

    You will se a screen about "successfully copied..."

    Now you have copied a working EVOX.INI, which is the configuration file for Evolution-X, to your hard

    disc.

    20: Press the BACK button

    21: Select XBOXDASH.XBE and press X to mark it.

    21: Select MSXBOXDASH.XBE and press X to mark it.

    22: Select the directory [Bios] and press X to mark it.

    23: Select the directory [Skin] and press X to mark it.

    24. Press the WHITE button

    25: Select "Copy..." and press A

    26: Hold both trigger buttons and press the start button.

    You will se a screen about "successfully copied..."

    Now you have copied the Evolution-X dashboard (XBOXDASH.XBE) to your hard disc.
    You have also copied a region-patched version of the original dashboard as MSXBOXDASH.XBE to

    your hard disc. Please note that this is taken from an European XBOX and might not work in an US

    version. I do not know. If you have problems with it, you have to rename the XBOXDASH.XBE we

    copied to E:\ in steps 5 to 8 to MSXBOXDASH.XBE and copy it to C:\ instead.

    27: Press the BACK button

    28: Press the left trigger, which will select screen "A" (you should see the letter "A" on the top right

    corner of your tv)

    29: Press the WHITE button

    30: Choose "Select Drive..." and press A

    31: Choose "E:\......." and press A if you have the original hard disc in your xbox. Choose "F:\......." and

    press A if you have installed and formatted a larger hard disc in your xbox.

    32: Press the right trigger, which will select screen "B" (you should see the letter "B" on the top right

    corner of your tv)

    33: Select the directory [Apps] and press X to mark it.

    34: Select the directory [Games] and press X to mark it.

    35: Select the directory [PC Stuff] and press X to mark it.

    36. Press the WHITE button

    37: Select "Copy..." and press A

    38: Hold both trigger buttons and press the start button.

    You will se a screen about "successfully copied..."

    Now you have copied the following to your e: or f: partition: a nice collection of tools ([Apps]) such as a

    great bios flasher, file copying tools, region free dvd player etc. You have also a little game ([Games]).

    In [PC Stuff] you have some apps you might want to copy to your PC via FTP. They can not be used on

    the XBOX.

    Remove the disc and restart your XBOX.

    Now Evolution-X should be installed....

    You are welcome to comment on this guide. The weird language on the buttons of this messageboard is Swedish.

    "Kommentera" is the same as "Reply"

    "Spara Kommentar" is the same as "Save Reply"

    "Registrera" is the same as "Register"

    :-)

    <small>[ 14 December 2002, 21:59: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Nu är det ju så att man är en ROOKIE på Kryss boxen Har ett EvoX v2.4 chip installerat. Kan jag köra denna guide då åxå, om jag har denna iso, ska det funka att lägga in EvolutionX??
    Vad händer, blir det nå nya menyer? Tack på förhand.

    //r@dical

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, har du en skiva bränd från superdisc.iso så kan du installera evo-x dasbhoard med denna guide oavsett vilket chip du använder.

    Evo-X dashboarden ersätter vanliga dashboarden med en meny ja, läs övriga guider i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Question

    det står ju att det är lättare att byta HD med denna evoxversion. på vilket sätt är den enklare?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Guide för superdisc2.iso:

    <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000007" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=49;t=000007</a>

    Nu görs allt under <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> menyn
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    ingen nu
    Inlägg
    172
    Respekt
    22

    Question

    ja men hur fan gör jag om jag vill ta bort allt ., och ha det som det var från början?`

    asså jag vill inte formatera om skiten utan jag har kvar några sparningar ifrån ett spel.(men jag vet inte vart dem ligger).

    men hur gör jag nu för att få bort evo-x från HD?
    jag lever som jag lär !

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Question

    tjabba allihoppa har några frågor här, jag e relativt ny inom xbox scenen så jag hoppas jag får svar som jag kan förstå..

    jag försökte installera evox med den guiden som hansi hade skrivit, jag använde superdisc 3.0 istället för 2.0. gör det nått?

    jag gjorde allt som var skrivet på guiden men när jag startade om boxen så var den som vanligt, altså ingen ny "dashboard" eller vad det hette. den var som förrut. jag har ett enighma chip i maskinen kanske glömde säga det innan..

    kan ju för säkerhetens skull skriva hur jag gjorde så får ni hojta till ifall jag gjorde fel.

    1. starta superdiscen och gick in på <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> och valde "Install Evo-X (SMALL Drive)". valde jag rätt här? jag använder orignal hårddisken så det e ingen ny,större i maskinen.

    2. kopiera xboxdash.xbe till enhet E. skall man inte ta bort den efter men har kopierat den? jag gjorde inte detta men det låter bra för mig. skall jag göra så?

    3. kopierade Evox.ini från enhet D i mappen original drive with apps on E tillenhet C

    4. kopierade xboxdash.xbe och msxexboxdash-regionfree.xbe och mapparna bios och skin från enhet C till E. gjorde jag fel här??

    5.kopierade mapparna apps, games och pc stuff från enhet E till C. gjorde jag fel här kanske??

    å nu skulle allt vara klart , bara starta om boxen så skulle det vara en ny meny men som vanligt så går det inte så för mig.

    jag skulle bli oerhört tacksam ifall någon kunde hjälpa mig.

    ha det gött
    ha det gött!!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    1: Döp om xboxdash.xbe till msxboxdash.xbe
    2: Döp om evoxdash.xbe till xboxdash.xbe
    3: Redigera evox.ini så att msdashboard=msxboxdash.xbe

    Superdisc 3.x fungerar bäst med modernare chip/bios som laddar evoxdash.xbe, eftersom en xbox live uppdatering strular till boxen om man kör med annat än 100% original xboxdash.xbe.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Post

    tack så mycket hansi, skulle vara glad ifall du kunde svara på min andra fråga oxå.

    ha det gött

    david
    ha det gött!!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question

    Kan man installera en ny hårddisk på samma gång som man installerar evolution x?

    Är det bara att välja Large Disk, alternativet?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    norrköping
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    ja
    NEED FOR SPEED

Liknande diskussioner

  1. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  2. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •