Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: koppla pc till Xbox löst =)

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Cool koppla pc till Xbox löst =)

    Tja alla xbox fans här Igen!!!!!

    Jag vet nu hur man kopplar pc å xbox mellan varandra..

    *skriver detaljerat..för ni som inte vet riktigt hur man gör*

    Gör så här!!!!

    *XBOXEN*

    Starta xboxen, vänta till du kommer in till [menyn]. Gå in på [System Utils] där efter klicka på [settings], då kommer du in en meny som heter [Settings/Info] längre ner ser du [IP] [Nätmask] [Standard-Getaway].
    Kolla nu så att du har en [IP adress] t.e.x 192.168.0.3 [Nätmask] 255.255.255.0 [Standard-Getaway] t.e.x 192.168.0.1 [Use static IP] ska va yes, Annars hittar inte datorn Xboxen när du ska använda [Flashfxp]. Stäng av Xboxen nu.

    *DATORN*

    Klicka på [startmenyn]därefter [Kontrollpanelen] klicka på [Nätverksanslutningar] klicka sen på [Anslutning till lokalt nätverk] eller [Nätverks brygga] klicka på [egenskaper] sen klicka på [Internet Protocol] [TCP/IP]
    Markera [Använd följande IP adress] Skriv [IP adress]192.168.0.1 samma som [Standard-Getaway]som du hadde på din Xbox. sen nätmask 255.255.255.0 klicka ok sen, (vissa datorer startar om efter inställningarna är klara).

    *FLASHFXP*

    Öppna Flashfxp klicka fliken [FTP]uppe i vänstra hörnet. sen [Qick Connect] skriv samma [IP adress] som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.0.3 i [Server or URL] kolla så [port] är 21 & avmarkera [Anonymous] skriv xbox på [User namne] & [Password]. Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen. klicka sen Connect på Flashfxp.
    Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x c,d,e,f,g å så vidare. Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
    Sen är det bara att föra över

    Hoppas detta hjälpte för er som inte kan

    MVH Kimo

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Inlägg
    143
    Respekt
    22
    vad kul... äntligen vet jag hur man gör.. tack kimo.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Blekinge
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tackar - borde nästan vara klistrad, eller läggas i någon ny avdelning i stil med "läsarnas bästa guider", eller nåt!

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Bra gjort!
    Ps2 med Messiah och Xbox med x-ecuter 2 PRO på en Thomson 28 widescreen med Pioneer DCS 313 hemmabiosystem = Grymt kul !

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    79
    Respekt
    21
    När man har skaffat x-ecuter 2 pro, vilken kabel ska man använda för att överföra saker? Är det skrivarkabeln som man använder vid flashning eller är det en korskopplad nätverkskabel?
    Cheers
    //Larscha

    X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Korskopplad nätverkskabel

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    det funkar inte för mig jag har använt mig v en vanlig nätverkskabel som går in i nätverkskortet på min dator sen i i xboxen sen har jag gjort som det står men det funkar ändå inte någon som vet vad det kan vara för fel

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du skall ha en korsad kabel dom brukar har RÖDA RJ45 kontakter och vanliga raka kablar har grå kontakter.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    En fråga, kan man inte ansluta Xboxen till en PC direkt med en korsad kabel utan att chippa den först?! Finns det ingen FTP server i XBOXEN från början?!

    Jag ville ta backup på C: samt D: på min "gamla" hårddisk innan konsplen chipas.

    MVH/A

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej
    Får det ej att fungera när jag ställt in xboxen som det står och startar den igen så har [Use static IP] ställt om sig till nej igen
    skall man trycka på någon knapp för att bekräfta att den skall vara låst på static ip ?

    Roger

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "Save & Exit" längst ner i evo-x settings brukar hjälpa...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    asså om man siter bakom en ruter ? jag kan inte ta 0.1 för det är ju rutern och jag kan itne koppla via rutern hur gör jag då

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    När jag kopplar in min box nu via routern så behöver jag inte göra någonting mer än att kolla vilket ip nr boxen får och ställa in det i ftp programet

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Nacka
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    karozz hur kopplade du via rutern?
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try' "- - Homer Simpson

    "It is better to ask some questions than to know all the answers." -- James Thurber

    "Yes, madam, I am drunk. But in the morning I will be sober and you will still be ugly" --- Winston churchill"

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag använder en vanlig rak nätverkskabel till en lrdig port påroutern (jag har en 4 portars router)
    Under menyn " System Utils " i boxen -> " Settings " kollar vilket ip nr jag har på rad 2
    en förutsättning är att " Use Static Ip " är satt till No (rad 6 ) om inte gå ned till den raden och tryck på grön knapp på hankontrollen och ändra till No
    tryck på den gröna knappen igen gå sedan längst ned på sidan och valj
    " Save And Exit "
    starta on boxen och kontrollera på nytt vilket ip nr routern har till delat dig

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    HJÄLP!!! ni beskriver, när man ska kolla vilket ip o det man har, att man går in på:

    Citat Original inlägg av Kimo
    starta xboxen, vänta till du kommer in till [menyn]. Gå in på [System Utils] där efter klicka på [settings], då kommer du in en meny som heter [Settings/Info] längre ner ser du [IP] [Nätmask] [Standard-Getaway].
    Kolla nu så att du har en [IP adress] t.e.x 192.168.0.3 [Nätmask] 255.255.255.0 [Standard-Getaway] t.e.x 192.168.0.1 [Use static IP] ska va yes, Annars hittar inte datorn Xboxen när du ska använda [Flashfxp]. Stäng av Xboxen nu.

    MVH Kimo
    och för mej e min xbox skitkonstig jag köpte det privat iof men det borde ju gå ändå så här e min xbox i menyn:

    Xbox media center
    games
    applications
    emulators
    file manager
    MS Dashboard
    IRC Client
    Telnet Client
    Settings
    Reboot
    Shutdown

    om jag trycker på setting så kommer:

    Network
    hardware info
    skins
    sounds
    languages
    quickstart
    about avalunch
    update dashboard

    trycker jag på network kommer jag till en lista där det står ip settings det finns även, under den, FTP server, IRC Client, Telnet Client och Download i IP settings finns:

    DHCPisabled
    static IP:192.168.0.180
    Gateway:192.168.0.1
    Subnet:255.255.255.0
    DNS1:195.159.0.100
    DNS2:195.159.0.200
    Proxyisabled

    så vad ska jag göra? tack för önskat svar.
    ps. förlåt om ni tyckte att det var alldeles för långt ds.

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    20
    din xbox ip är 192.168.0.180

    Hur har du kopplat xboxen till datorn? direkt med en korsad kabel eller via en switch/hub? eller nåt annat?

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Testade allt en ovan och det funkar men då har jag ingen kontakt med internet via TP kabeln utan enbart via trådlöst nätverk.
    Vill helst ha tillgång till internet och ansluta till xboxen samtidigt via kabel.
    Har dynamisk ip.

    Förtydligande: Jag vill ansluta från datorn till kabelmodemet och från kabelmodemet till xboxen.

    Nån som vet hur man ställer in den, tycker jag provat allt som går?
    Last edited by Preacher; 2006-10-01 at 02:39.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kolla min sida för info klicka på mit namn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det har jag gjort, enl din hemsida gäller förutsättningen att man har statisk ip nr vilket jag inte har. Har även provat lägga till alternativt ip men funkar inte heller.
    Last edited by Preacher; 2006-10-01 at 17:59.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    varför går det inte???? det står bara [R] 250 "/" is current directory.
    [R] PWD
    [R] 257 "/" is current directory
    [R] TYPE A
    [R] 200 Type set to ASCII.
    [R] PASV
    [R] 502 pasv is not implemented.
    [R] PORT 192,168,100,2,10,147
    [R] 425 Can't open data connection to 192.168.100.2:35859
    [R] List Error
    [R] PASV
    [R] 502 pasv is not implemented.
    [R] PORT 192,168,100,2,10,172

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Hur koppla min XBOX till mitt TRÅDLÖSA NÄTVERK???
    By IceMan77 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 03:00
  4. Koppla PC mellan Xbox löst!!!!!
    By Kimo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 12:38
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •