Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Den som knäcker denna är bra, riktigt bra !

  1. #1

    Post Den som knäcker denna är bra, riktigt bra !

    Okey, här är min story.
    ----------------------

    Installerade ett enigmah chip på en 1.0 box, plus alla byglingar för omflashning.
    Sen vid omflashning till ex2bios så hänger den sig vid 75%, först vart jag lite sne, men kom på sen att man kunde byggla A18+A19 för att boota upp 1:a delen av bios.
    Så jag jordade 18+19 punkterna och mycket riktigt så startade den upp med ex2 bioset.
    Först så tänkte jag, visst vi får köra på ex2 bios konstant.
    Men jag kunde inte leva med den tanken så jag gjorde ett nytt försök att flasha, men grejen är den att denna gång så dog den efter "ca" 25%, då vart jag riktigt skraj, men tänkte att det kanske finns ett hopp om att 1bioset kom på plats i tsopen.
    Men så var inte läget, efter det så startade den inte upp nå mer, hjälpte inte med A18+A19 nu, första bioset hade allstå inte flashats in i tsopen.

    Men som tur är så hade jag ett lcp-chip hemma
    Länk nedan --
    <a href="ftp://ftp.divineo.net/pub/Console/xbox/lpc-chip/LPC-Chip.jpg" target="_blank">ftp://ftp.divineo.net/pub/Console/xbox/lpc-chip/LPC-Chip.jpg</a>

    så ja lödde in det chippet och då hoppade boxen igång som den skulle med D6 bioset.
    Men nu är mitt problem hur fan ja ska lyckas flasha om tsopen för att kunna ta ur båda chippen.
    Om man typ kan starta upp den med lpc chippet, och sedan efter upp start koppla ur det på nåt sätt, plus koppla ur enigmah som också sitter i "med 2st swithchar för avstängning av chip", och för att sist göra en lyckad omflashning av Orginal Tsopen på moderkortet...

    Lite coolt att sitta med en Xbox med både ett Enigmah chip plus ett lpc chip ... ))

    Men som sagt all hjälp är välkommen ...

    <small>[ 30 January 2003, 13:36: Meddelandet redigerat av: Morphem ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Hyr ett "homebrew" av mig med exakt samma kabelkonfiguration som enigmah samt en switch.

    250:-/dag, 2.500:- i pant (ja, jag tycker det är jobbit att bygga ihop dom, men dom är snygga och prydliga på kretskort med switch osv). 100% stabila.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23

    Post

    Morphen&gt; Jag skulle tippa på att tabben du gjorde var att du flashade med A18 o A19 jordade?
    Det går inge bra iaf som du kanske märkte

    Enigmah´t kan du numera löda bort efterssom du aldrig mer kommer kunna köra det på din box efterssom den inte längre har orginal bios.
    Men chippet har inte tagit ngn skada så det fungerar fortfarande om du vill sälja det lr ngt.

    <small>[ 31 January 2003, 15:57: Meddelandet redigerat av: Hedis ]</small>

Liknande diskussioner

  1. För den som har problem.
    By nashe in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 09:26
  2. funkar denna hårddiskd bra i xboxen någon som vet?
    By ozzman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 11:03
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Den original Dashbord som på superdisc, e den crackad??
    By JYO in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 06:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •