Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 75 av 75

Diskussion: XBOX Komponentvideokabel

  1. #61
    Jag har precis fått hem den här sladden och kopplat in den.

    Förstärkaren fattar att det är digital signal som kommer MEN XBOXen går inte att ställa på nåt annat än sorroundljud (MS DASH)

    Vad göra? ska det va så eller är det vajsing på sladden?
    Det var ju enda anledningen till att den köptes...

    Mvh Håkan

    EDIT: Köpt här
    XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång
    Datum: 2008-03-04 @ 06:56:04
    Last edited by håkans; 2008-03-06 at 19:29.

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Trasig kabel, maila psxcare@netcare.se
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    jag gjorde det direkt efter men inget svar?

    Kanske enklare att skicka den med nån som ska till sthlm o gå till butiken

    //håkan
    Last edited by håkans; 2008-03-15 at 21:05.

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alltid enklast att byta saker i butiken, men jag skall se om jag kan hitta ditt mail...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #65
    Fick ett samtal igår, denna sladd fungerar TOS linken korrekt ENDAST om man använder komponent utgångarna.

    Alltså, använder man VIDEO(en gul kontakt) så fungerar inte TOS linken med digitalt ljud utan endast analogt ljud.

    //håkan

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, var så på 2-3st kablar vi testade. Kanske blir bättre i nästa sändning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...ljudet är givetvis alltid digitalt i den optiska kabeln, men xboxen vägrar aktivera dolby surround i menyn...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Ja, det är ju sant.

    dock försökte jag med RBG istället idag, men det blev ingen bild alls. Kanske gör jag fel på nåt sätt.

    Mvh Håkan

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, var så på 2-3st kablar vi testade. Kanske blir bättre i nästa sändning...

    Tjena tänkte köpa denna men folk verkar tycka den strular med ljudet. Har ni fått in en ny sändning nu som funkar bättre? (behöver både component till tvn och optiskt till förstärkaren)

    mvh ljung

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Component + optisk brukar alltid fungera
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ursäkta om det här redan blivit besvarat men jag är lite trött och har ögnat igenom tråden. Går denna bra att använda för .mkv streaming från datorn? Jag älskar verkligen XMBC men i originalutförande pallar den ju bara DVD + Xvid etc. Hårdvaran är väl för klen för HD-material. Men är alltså denna till för både spel och streamad film i ex 720p upplösning? Vore ju najs om man slapp slänga x antal tusen på en HTPC om denna kan gå nåt år till med denna kabel :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    xboxen pallar inte att köra 720p filer. Utan den skalar upp material till det istället.

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av RalleB Visa Inlägg
    xboxen pallar inte att köra 720p filer. Utan den skalar upp material till det istället.
    Men syns det en klar skillnad då mellan uppskalat och riktig 720p? Visst beror det väl på TV:n också men funkar det överlag bra?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej.

    Jag har denna kabel till mitt "gammla" Xbox.
    Då jag inte har en komponent ingång på min projektor och s-video och komposit ingången är sönder är mitt enda alternativ att ansluta xboxen via VGA eller DVI för att kunna se någon bild och där igenom utnyttja mitt kära Xbox.

    Jag har fler olika möjligheter att välja vilken typ av insignal VGA ingången skall
    behandla. Med in signal typen composite så är min bild helt svart och jag kan inte se någonting alls. Däremot om jag väljer att se "VGA -> Analog data" så ser jag bild men endast i grönt. Ingen annan färg och bilden fungerar med endast den gröna kabeln. Jag antar att xboxen får igenom den "vanliga" composit signalen och visar allt i grönt?

    Nu till min fråga jag har ju alltså som du/ni förstått en liten kabel imellan som är 3*hona Röd,grön,blå --> VGA för att passa in med den kabel jag har.
    Nu förmodar jag att den lilla kabeln kan vara problemet. Kan det vara så att det är den det är fel på? Eller är det projektorn det är fel på ändå?

    Component ut fungerar på min kompis TV men jag fick inte samma lilla kabel (RGB-VGA) att fungera på hans TV. Dock vet jag ju inte om hans TV kan ta emot component på VGA porten...

    Tackar för svar!

  15. #75
    Registrerade
    Nov 2000
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Svagt ljus

    Hejsan. är det någon som kan förklara varför ljuset i toslinken är väldigt svagt. jämförde med kabeln från teven och det var ju som natt och dag! får inte recieven till att erkänna den svaga signalen. stoppade in tevens kabel och då fungerade det direkt. bytte även kabel. måste vara något i xbox-kabeln då?

    har valt DD 5.1 i XBMC och MS Dash.

    kvittot hivade man ju för länge sen också

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •