Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: USB adapter för PSX/PS2 handkontroller

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    USB adapter för PSX/PS2 handkontroller

    Skriv gärna frågor och kommentarer om USB adapter för PSX/PS2 handkontroller här.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    jämförelse

    Jag och en polare köpte vars en USB adapter från *********** för ett tag sedan. De sa att deras adapter fungerar bra i Windows XP. Märk vår förvåning när detta inte visade sig stämma. Spel crashade, alla knappar fungerade inte, dual-shock fungerade inte trots besked att detta skulle göras. Givetvis kollade vi spelen hade stöd för denna funktion. Sen var saken inte bättre av att kontrollen fungerade endast i ett par pc-spel och några emulatorer.

    Så min fråga är helt enkelt...vilken adapter är det ni säljer och har denna FULLT stöd som en vanlig PC-pad???

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har 4 olika varianter.

    Vi har 2st för USB med stöd för 2st psx handkontroller. Den vi normalt har på lager (EMS2) är den som egentligen är bäst, speciellt om man spelar spel med dansmatta.

    Den vi har inne nu (Super Dual Box) skall också fungera bra på XP men inte med dansmattor eftersom den inte kan registrera att man trycker samtidigt på upp och ned eller samtidigt på höger och vänster...

    Vi har även en för parallellport med stöd för 2 handkontroller, den skall fungera bra även med dansmatta men jag vet inte om man hittar xp drivisar till den.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    kommer ni få in EMS2 någon gång??

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, vi fick in dom för någon vecka sedan, har inte haft energi att reda ut hemsidan...skyller på värmen.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    uppsala
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    Vi har 4 olika varianter.

    Vi har 2st för USB med stöd för 2st psx handkontroller. Den vi normalt har på lager (EMS2) är den som egentligen är bäst, speciellt om man spelar spel med dansmatta.

    Den vi har inne nu (Super Dual Box) skall också fungera bra på XP men inte med dansmattor eftersom den inte kan registrera att man trycker samtidigt på upp och ned eller samtidigt på höger och vänster...

    Vi har även en för parallellport med stöd för 2 handkontroller, den skall fungera bra även med dansmatta men jag vet inte om man hittar xp drivisar till den.
    ajfan, jag o en kompis sitter här med et tpar nyss nämnda mattor och en sådan konverterare.. hmm finns det inte något man kan göra då? Typ uppgradera drivrutiner eller liknande? :/
    :P
    Kaniner flyger vid midnatt.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Under en period sålde vi den alternativa produkten "Super Dual Box" som enligt uppgift inte fungerat med dansmattor. Enligt nya uppgifter en kund tipsade om går det att få den att fungera genom att man trycker UPP + START + SELECT och håller dom intryckta i 3 sekunder. Man måste även ange "ignore joy axes"

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Anledningen till att vi säljer så mycket dansmattor och adaptrar:

    http://www.stepmania.com/stepmania/downloads.php

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har en sån PC PS USB Converter 2, men får den inte att fungera i XP. XP hittar bara en massa HID enheter hela tiden, när jag installerar den medföljande drivrutinen fungerar det lite halvt som halv en stund. Startar man om dator försvinner den drivrutinen som jag nyss installerat och allt blir HID enheter igen.
    Någon som har något tips?

    tacksam för svar
    /krilleboy

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har köpt en PC PS USB Converter 2.

    Men får den inte att fungera.
    Det står i readme.text file att man ska

    Right-click "emsusb.inf" and select "Install" on C:\EMS USB JOY

    enda problemet är att det inte finns någon sådan fil på disketen som följde med utan den heter usbpadzz.inf.

    Kan det vara möjligt att jag fått fel disket och är det möjligt att få tag på rätt?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    har gett upp hoppet angånde ems2 adaptern. Fick den att fungera en gång, klockrent.. startade om datorn, då stod det att enheten inte kunde starta.
    blir till att köpa någon annan adapter så man kan lira spel på pcn med ps2 kontroll.
    finns en på clas ohlson som ska funka.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Timrå
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Analog.

    Klarar de adaptrar ni har analoga knappar? alltså inte r3 och l3 (spakarna), utan de andra.. ?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Analog.

    Originally posted by Burken
    Klarar de adaptrar ni har analoga knappar? alltså inte r3 och l3 (spakarna), utan de andra.. ?
    Nej. Förmodligen beror det på drivrutinen och inte adaptern.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag får inte igång min converter alls. Det står "Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)". Vad för fel kan det vara?

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag antar att, om ni har EMS2, har ställt in den på PC & inte kör den i "game"-läge.

    Själv måste jag köra i pc-läge, annars hittar datorn inte enheterna, eller så får jag felet "enheten kan inte starta".

    PC-läge fungerar klockrent.
    Tycker alla bör ta sig en titt på nya usb-drivrutiner också, det hjälpte iaf för mig i början när min dansmatta laggade.
    Ett annat tips är att stänga av kontakt nr2 på adaptern (Kan göras genom windows "enhetshanterare" under HID-devices)

  16. #16
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    EMS och ERROR CODE 10

    Jag har för ett tag sen införskaffat en EMS2 adapter.
    Till en början gick allt fint. Plötsligt fick jag få Error code 10 ( Enheten kan inte starta ). Och adaptern har inte fungerat sen dess.
    Jag har försökt installera om drivrutinerna flera gånger, testat starta med adaptern både ikopplad och urkopplad men inget har hjälpt.
    Och ja, adaptern står på PC-mode.
    Skulle uppskatta om nån kan förklara vad som är fel.

    Det pratas om att uppdatera USB drivrutinerna, men då frågar jag, hur gör man det ???

    Jag tänker snart beställa en ny adapter eftersom jag tvivlar jag kommer få den här att funka.

    Då undrar jag, vad har folk för erfarenhet av SmartJoyPLUS adaptern.
    Jag kör windows XP proffesional, service pack1 och alla uppdateringar installerade.

    Tack på förhand.
    /Altiro
    Last edited by Altiro; 2004-05-19 at 14:07.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kontakta företaget du köpte adaptern från för utbyte annars, borde inte vara några problem. Även om du köpt från asien så kanske dom är juste nog att skicka en ny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Altiro
    Jag har för ett tag sen införskaffat en EMS2 adapter.
    Till en början gick allt fint. Plötsligt fick jag få Error code 10 ( Enheten kan inte starta ). Och adaptern har inte fungerat sen dess.
    Jag har försökt installera om drivrutinerna flera gånger, testat starta med adaptern både ikopplad och urkopplad men inget har hjälpt.
    Och ja, adaptern står på PC-mode.
    Skulle uppskatta om nån kan förklara vad som är fel.

    Det pratas om att uppdatera USB drivrutinerna, men då frågar jag, hur gör man det ???
    Tja !

    EDIT:

    Har hittat lösningen på mitt problem i alla fall. Alla ni som har liknande problem med WinXP och denna adapter bör kolla in följande sida: http://www.hkems.com/qa-ems%20usb2.htm

    I mitt fall blev det någon form av konflikt mellan flera USB-enheter. Har en skrivare som är USB-ansluten, tog ut den kontakten och det fungerar perfekt !

    Hoppas att detta löser era problem !!

    Mvh
    Magnus
    Last edited by Ralphen; 2004-06-16 at 12:17.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Ursäkta att jag bumbar

    Ursäkta att jag bumpar tråden som var så gammal, men jag är intresserad av att köpa en adapter för att kunna lira med mina Ps2 kontrollers som gamepad till PC. I de senaste trådarna verkar något kompabilitetsproblem vara beskrivet.

    Det senaste svaret i den här tråden är från 2004. Hur är det i dagsläget?
    Jag menar då den adaptern som heter "EMS USB2" Produkt ID: pcpsusb2

    Jag har flera maskiner, både Vista och XP, med senaste uppdateringarna.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den fungerar fortfarande bra. USB krockar är inte vanliga men det kan ju alltid hända.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hejsan..e lite intresserad utav eran psx adapter för ps/ps2 kontroller..ja kör me emulator på¨pc o undrar bara en sak innan ja köper den..e de bara plugga in adaptern i USB porten o sedan kontrollen i adaptern så funkar de? eller följer de me ngn installations skiva lr ngt liknade?

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej!
    Tänkte på denna adapter som tar PSX/PS2 handkontroller till PCn. Funkar i Windows 7? Har ni adapter för 360 kontroller oxå? Vill mest ha till emu..

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför ska du ha en adapter för att koppla in en 360 handkontroll i datorn för? den tar ju redan det native????

    Eller du kanske syftar på PSx/PS2 till Xbox 360?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Haha, nepp. En PSX/PS2 till pcn. Funkar den adaptern ni har under Windows 7?

    Och att xbox kontrollerna är native till pcn visste jag faktiskt inte. Tror jag har testat det nån gång men att jag inte fått det att funka.. Hm.. Det var ett tag sedan nu, får väl testa igen. Eventuellt kopplade jag in den via play and charge kabeln vilket kanske var problemet..

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ju ett gäng olika adapters. Det jag vet är att EMS2 adaptern, en av de bättre, inte fungerar i Windows 7 just nu men att tillverkaren jobbar på drivrutinerna.

    XBOX 360 controller till PC är inga problem. Dom med USB-kabel passar direkt. Annars köper man till en trådlös mottagare.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1300
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Haha, nepp. En PSX/PS2 till pcn. Funkar den adaptern ni har under Windows 7?

    Och att xbox kontrollerna är native till pcn visste jag faktiskt inte. Tror jag har testat det nån gång men att jag inte fått det att funka.. Hm.. Det var ett tag sedan nu, får väl testa igen. Eventuellt kopplade jag in den via play and charge kabeln vilket kanske var problemet..
    Ingen aning om dom adaptrarna...

    Precis, det är bara trådade handkontroller som fungerar native, annars måste du ha en PC Wireless Reciever... det ända som play 'n' charge kit kabeln gör är egentligen ladda... fast iofs så synkar den upp handkontroller också men den skickar inte data i form av hur du använder handkontrollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ni sitter ju på denna dyrgrip: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=95&xSec=38

    Ingen som vet om den funkar under win7? Hade gärna köpt en i så fall..

    Ah, de trådade.. Det förklarar ju hela saken.. Får kolla efter sånna då! Tack!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Just den varianten har jag för mig inte fungerade med Windows... har för mig dom här gör det: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=859&xSec=110
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Ni sitter ju på denna dyrgrip: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=95&xSec=38

    Ingen som vet om den funkar under win7? Hade gärna köpt en i så fall..
    Det var den jag menade, tillverkaren har nyligen gjort klart sin universal Windows 7 drivrutin som passar nästan alla sina produkter, tyvärr fungerar den drivrutinen inte med just EMS USB2 adaptern, så nu jobbar dom på den drivrutinen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ah, sorry Hansi, missade ditt svar! Tack iaf!

Liknande diskussioner

  1. Adapter för 4st XBOX handkontroller på PC
    By Hansi in forum XBOX Produkter
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 05:13
  2. NES emu på psx/PS2. Hjälp
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 04:24
  3. Finns det någon usb adapter?
    By steiner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 17:21
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. VCD PÅ PSX UTAN VCD ADAPTER
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-15, 22:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •