Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 71

Diskussion: OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

    Till alla som använder XBOX LIVE på en chippad xbox!

    Nästa gång ni går "Live!" är sannolikheten stor att MS Dashboard uppdateras till version 2.0.

    Den versionen av MS Dashboard går AUTOMATISKT ut på Live, vilket innebär att det räcker med att starta MS DASHBOARD på sin chippade XBOX (t.ex. från evo-x menyn) för att xboxen skall bli svartlistad på live-servrarna.

    Vi kommer skriva i den här tråden allteftersom vi hunnit testa mer själva samt läst vad som skrivs i andra xbox-forum på nätet. Det är bättre att några av våra lab-xbox blir banned än att era blir det!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23
    Jag har en mycket enkel lösning.

    Stäng av chipet först

    Gå in på Huvudmeny -> Setting -> Auto Sign-In -> Och välj NO
    Då hamnar man i huvudmenyn istället för Xbox Live menyn när man sätter på Xboxen.
    Last edited by Sheytan; 2003-09-17 at 20:54.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Så det går alltså att spela live med chippet avstängt utan att bli svartlistad? Dem kollar alltså inte igenom hårdisken? Det gick ju vissa rykten om detta innan live 2.0 kom.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    280
    Respekt
    23
    Tips: Ryck ut nätverkssladden när man inte skall använda Live, så är det mindre risk att något oönskat inträffar.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har XBL 2.0 släppts här i Sverige?
    Så nått om att de dragit in uppdateringen, har någon sett/hört något om det?
    Jag loggade in på XBL i fredags och då fick jag ingen uppdatering. Däremot fick jag upp ett meddelande om att det fanns en ny bana för Ghost Recon Island Thunder (det spel jag spelade) att ladda hem.
    Någon som har liknande erfarenheter?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Pratade med dom på supporten och dom sa detta.
    ja den ska vara nere i drygt en vecka från och med fredag.


    Kan HANSI berätta för mig hur det har gått med era xboxar som ni skulle testa med xbox-live 2.0, gick det att spela med chippet avstängt?.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sorry, har för mycket privatliv just nu verkar det som, så mina små projekt jag brukar pyssla med på kvällarna går på halvfart...inklusive xbox live, 300gb-hårddisken och superdisc 3.7 :-)

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Det verkar funka.

    Har dock hört att HD måste vara LÅST.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hur stänger man av Chippet då?
    Måste man öppna xboxen?
    Går det att köra även om man inte stängt av chippet, eller tror Ni att det kommer bli möjligt?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag vet att detta troligtvis är en mycket dum fråga. Men vad måste jag göra för att aktivera Live. Undrar för jag är inte säker på att jag har aktiverat den av misstag. Räcker det med att bara köra ett spel med live funktion eller måste jag göra nåt. Jag Körde Collin 4 i Single player och jag noterade att det stod Live på omslaget. Har jag gjort nåt dumt ???
    MVH
    Magnus

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by PoPsork
    Hur stänger man av Chippet då?
    Måste man öppna xboxen?
    Går det att köra även om man inte stängt av chippet, eller tror Ni att det kommer bli möjligt?
    Du måste ha ett chip med avstängningsknapp eller någon annan funktion som gör att chipet stängs av.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by asdlinux
    Jag vet att detta troligtvis är en mycket dum fråga. Men vad måste jag göra för att aktivera Live. Undrar för jag är inte säker på att jag har aktiverat den av misstag. Räcker det med att bara köra ett spel med live funktion eller måste jag göra nåt. Jag Körde Collin 4 i Single player och jag noterade att det stod Live på omslaget. Har jag gjort nåt dumt ???
    MVH
    Magnus
    Du måste använda "live" funktionen i spelet. Än så länge verkar det inte som om spelen går "live" utan att man väljer det i menyerna, men i nya spel tror jag det kommer komma funktioner som kollar om man har live och isåfall automatiskt går online för att kolla om du har kompisar som sitter och spelar.

    Tanken är att om du sitter och spelar hockeyspelet X (kanske inte ens med någon riktig live-funktion) skall kunna se om din kompis spelar bilspelet Y (som inte heller behöver ha någon riktig live-funktion) så att ni kan komma överens om att starta motorcykelspelet Z (med riktig live-funktion) så att ni kan spela mot varandra.

    Förhoppningsvis kommer det alltid gå att stänga av den automatiken, men har man en chippad xbox så kommer det kräva mer och mer av dig som använder den att undvika att den loggar in på live och avslöjar ditt chip.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Originally posted by Hansi
    Du måste ha ett chip med avstängningsknapp eller någon annan funktion som gör att chipet stängs av.
    Hur vet man om man har ett sånt chip då?

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    280
    Respekt
    23
    Originally posted by PoPsork
    Hur vet man om man har ett sånt chip då?
    Det får man veta när man köper chippet.

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Om man har en bredbansrouter borde det väl räcka med att inte ange en default gateway i ip inställningarna, då kan den ju bara "se" det egna lanet.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post Re: OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

    Originally posted by Hansi
    Till alla som använder XBOX LIVE på en chippad xbox!

    Nästa gång ni går "Live!" är sannolikheten stor att MS Dashboard uppdateras till version 2.0.

    Den versionen av MS Dashboard går AUTOMATISKT ut på Live, vilket innebär att det räcker med att starta MS DASHBOARD på sin chippade XBOX (t.ex. från evo-x menyn) för att xboxen skall bli svartlistad på live-servrarna.

    Vi kommer skriva i den här tråden allteftersom vi hunnit testa mer själva samt läst vad som skrivs i andra xbox-forum på nätet. Det är bättre att några av våra lab-xbox blir banned än att era blir det!
    Men kommer det att fungera om man stänger av chippet?

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    21
    Ja det fungerar om du kan stänga av dit chip och ändå boota Ms-dashboard.

    Detta är JÄTTELÄTT att fixa. Det står redan i denna tråd.

    Ändra under settings i Ms-dash till "Auto sign in" = "No"

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Malmö
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det enklaste är väl ändå som någon skrev att bara ha nätverkskabeln inkopplad när man är säker på att ej chippet är igång. Jag har matrix-chippet så mitt stängs av med hjälp av reset intryckt efter att ha startat ett org.spel.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    Så om man stänger av sitt chipp så har man sitt på det torra eller?

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Ja. Än så länge...

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ny BIOS X-ecuter 2 4980 minimerar (eliminerar?) risken att bli bannad från LIVE!

    Med X-ecuter 2 4980 kan boxen inte gå live utan att man stänger av sitt chip, därmed bör man inte kunna bli avstängd från LIVE så länge inte Microsoft bestämmer sig för att kolla efter andra tecken på modifierad box än vilket BIOS man använder.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Värmland
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    När boxen går ut på live vilken adress är det den ansluter till, tänkte spärra den adressen så att jag inte råkar ansluta med chippet påslaget.

    Min x-box är ansluten i en router så jag tänkte att det skulle vara lättare att spärra en adress istället för att ta ur nätverkskabel så fort jag inte använder den.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by ollo
    När boxen går ut på live vilken adress är det den ansluter till, tänkte spärra den adressen så att jag inte råkar ansluta med chippet påslaget.

    Min x-box är ansluten i en router så jag tänkte att det skulle vara lättare att spärra en adress istället för att ta ur nätverkskabel så fort jag inte använder den.
    Ehh, läste du inte hela tråden? Jag skrev ju precis att X-ecuter 2 4980 bioset löser problemet...

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    280
    Respekt
    23
    Originally posted by ollo
    När boxen går ut på live vilken adress är det den ansluter till, tänkte spärra den adressen så att jag inte råkar ansluta med chippet påslaget.

    Min x-box är ansluten i en router så jag tänkte att det skulle vara lättare att spärra en adress istället för att ta ur nätverkskabel så fort jag inte använder den.
    Jag tror att M$ använder speciella portar som inte används till något annat. Om du kan lokalisera dessa, borde det räcka att blocka dem. Fast den där andra lösningen som nämndes kanske är ännu bättre...

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Jag får ingen Ip-adress av min Xbox, det står bara 0.0.0.0. Vad ska jag göra???

    Jag har nyss bytt hårddisk och jag har installerat in nyaste Evox men jag kan inte skapa ett nätverk mellan min dator och xboxen. Jag får ingen IP-adress av min Xbox, men jag fick det förrut men sen krasade min evox ihop och jag fick lov att installera om det. Vad ska jag göra???????

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ett enkelt nybörjar trick, gå in i din evox.ini fil skriv in ditt ev IP nr ex nedan:
    SetupNetwork = Yes
    StaticIP = Yes
    Ip = 192.168.100.202
    Subnetmask = 255.255.255.0
    Defaultgateway = 192.168.100.1

    Spara starta om

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Evo-X

    Om jag har fattat det här rätt så är allt lugnt så länge man kör för ändamålet lämplig mjukvara i vanliga MS Dashboard när man ska spela Live, ex. Halo eller Midtown Madness 3 som man fick med, men om man startar från Evo-X menyn så är man rökt! Är det rätt uppfattat? (På bägge punkterna?)
    Mvh
    Tommy

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Jag letatde lite på nätet och hittade en hel del inlägg i olika forum som talade om dessa portar för live.

    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

    Den modige kan stänga av dessa för utgående trafik och prova.

    Skyll inte på mig bara.

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Mitt tidigare inlägg

    Hej allesammans...

    Jag skulle faktiskt behövt svar på mina frågor i mitt tidigare inlägg, precis som alla andra så vill jag inte riskera nåt, men jag vill gärna prova Live om möjligt.

    Om ni tycker mina frågor var svåra så får jag väl förenkla dem, men säg så då tack.

    /Tommy
    Mvh
    Tommy

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. X-ecuter lite 2 tillsammans med live???
    By Kalle Andersson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:53
  2. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •