Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Funderingar kring min PS2 laser

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Funderingar kring min PS2 laser

Jag har ett Messiah chippad Ps2 V3 som jag med jämna mellanrum får göra rent lasern på för att mina dvd spel backups skall fungera. När lasern är ren kan jag spela original spel och backups på cd och dvd men jag har alltid haft problem med att spela dvd filmer. jag skaffade fjärrkontrollen med nya drivers till dvd spelaren och då fick jag förbättrade resultat på vissa filmer och sämre på andra. Jag har aldrig haft problem med att få igång filmerna (Om man bortser från skivan med extramaterial på Sagan Om de två tornen) det är bara att få dem att fortsätta spela hela filmen igenom utan lagg eller Disc read error som är problemet. jag har läst på psxforum.com om justering av mellanrummet mellan lasern och skivan med ett vitt kugghjul placerat ovanför linsen. Men jag skulle vilja ha en mer genomförlig förklaring till hur det fungerar och om det kommer att hjälpa mig att bli av med mitt problem. Jag skulle bli hemskt tacksam om Hansi eller någon annan med erfarenhet av sådana ingrep på ett Ps2 kunde förklara hur jag skall eller inte skall gå till väga för att lösa problemet.

P.s Köpa ny laser kommer inte på frågan.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Testa dig fram med att justera vinkeln på lasern, bara att räkna klicken så hittar du alltid tillbaka till början så det är ganska ofarligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Vad har gett dig bäst resultat när du har justerat avståndet med kugghjulet? medsols eller motsols och hur många klick?

Är det vanligt att Ps2 har problem med uppspelning av dvd filmer?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Vad är det kugghjulet gör exakt?

På vissa sidor står det att kugghjulet justerar avståndet mellan skivan och lasern, och på andra står det att det justerar vinkeln på lasern. Vilket av dessa påståenden är korrekt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det skall vara vinkeln på lasern, iofs ändras nog även avståndet litegrann samtidigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 23:37
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 19:32
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  4. Orginal PAL spel fungerar ej på min psxcare chippade ps2
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 02:33
  5. PS2 Laser..
    By diabl0 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-09-18, 19:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner