Jag har 360:n kopplad till min projektor med hdmi. Kan jag koppla 360 till TV:n samtidigt om jag köper en komponentkabel?
Alltså: Kan 360 skicka ut två hd-signaler samtidigt? Eller kan jag växla mellan dessa på något smidigt sätt?
Jag har 360:n kopplad till min projektor med hdmi. Kan jag koppla 360 till TV:n samtidigt om jag köper en komponentkabel?
Alltså: Kan 360 skicka ut två hd-signaler samtidigt? Eller kan jag växla mellan dessa på något smidigt sätt?
Det går att använda båda men du måste dela på komponent kontakt:ens skal som går in i 360:n. Som på bilden annars skulle jag nog rekomendera en splitter.
http://www.minhembio.com/kleinis/152095/
Tack för svaret!
Jag kan alltså visa xboxens bild på TV:n samt projektorn samtidigt?
Då finns det väl ingen anledning att köpa en splitter?
(Jag har tänkt köpa en billigare hdmi-splitter med endast 2 in och 1 ut för att kunna ha xboxen och popcornen inkopplade till projektorn samtidigt)
Kikade på din bild, om du bara vill få ut ljudet genom den gamla av-kontakten så skulle jag rekommendera Ms orginal HDMI kabel med adapter för ljud via RCA + Optiskt. Den adaptern är oerhört tunn och du får lätt plats med din fina supraHDMI kabel undertill med den inkopplad ovanför utan ingrepp på kablaget
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tack, men ljudet är redan fixat.
Jag undrar altså om xboxen kan skicka ut två hd-signaler samtidigt. En via hdmi-uttaget samt en via tex komponent. Alternativt om det finns något smidigt sätt att växla mellan dessa?
Bookmarks