Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 42

Diskussion: Acekard 2i - Guide & Firmware

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Acekard 2i - Guide & Firmware

    Flashkortet som fungerar med nya Nintendo DSi samt alla gamla modeller emligt tillverkaren.

    Du behöver ett Micro SD-minneskort där du lägger systemfiler samt filerna du vill köra.


    FÖRTYDLIGANDE!
    Acekard 2i fungerar utmärkt med Nintendo DSi släppt i Sverige 2009-04-03
    dvs oavsätt vad för suspekta rykten som flyger runt på internet så fungerar dessa kort med DSi.

    Denna sektion kommer innehålla en Guide för hur man får igång produkten så fort vi får in fler Flashkort då dessa sålde slut snabbare än smör smälter i solen hos oss i Fredags
    /P
    Attached Files Attached Files
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du kan nu uppdatera ditt Acekard 2i så det fungerar med DSi-uppdateringen 1.4.

    Antingen kan du göra det själv igenom att följa instruktionerna eller så kan du komma in i butiken så gör vi det åt dig.

    Har du köpt kortet av oss uppgraderar vi ditt kort gratis. Om du inte har köpt det av oss kan vi uppdatera det för en påse bullar och lite läsk, eller 100kr.

    För att uppdatera kortet behöver du kunna starta flashkortet och köra en .nds-fil.

    Uppdatering
    1.Ladda ner den packade filen som finns i bifogade filer
    2.Packa upp filen
    3.Om du ska uppdatera flashkortet i en DSL-maskin så använder du filen som har DSL i namnet. Om du ska uppdatera flashkortet i en DSi-maskin så använder du filen som har DSi i namnet.
    4.Starta filen från flashkortsmenyn och följ instruktionerna.
    Attached Files Attached Files
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reserverat. 2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    .
    Last edited by FeF; 2009-05-10 at 15:33.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Går det att få någon mer utförlig beskrivning? Jag har provat på alla sätt jag kan komma på men får bara en frysskärm med texten "loading" i blått... Jag har sökt runt på diverse guider på nätet men inget har fungerat.

    Jag har alltså laddat hem firmwaren(olika versioner), packat upp den, och lagt över dom på microSD-kortet. Kan kortet vara skadat?
    Jag spelar på en DSL och fick ak2i-kortet i brevlådan idag.
    Last edited by Sinistrat; 2009-09-21 at 21:46. Anledning: glömde ge komplett information

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Hej!

    Kan man använda det här kortet tillsammans med Acecard 2i?

    http://cdon.se/hemelektronik/sandisk...b_bulk-7251723

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Hej!

    Kan man använda det här kortet tillsammans med Acecard 2i?

    http://cdon.se/hemelektronik/sandisk...b_bulk-7251723
    "Sidan kunde inte hittas
    Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte. Den kan ha blivit borttagen, flyttad eller vara tillfälligt nere. "

    Vilket kanske beror på att cdon blivit lurade att "sandisc bulk" var äkta sandisc...när jag sett "sandisc bulk" så har det varit skräp iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Går det på något sätt att updatera Acekard 2i efter att man har updaterat DSI:n? Köpte kortet efter att jag upaterat DSI:n och känner tyvärr ingen med en dsi som jag kan updatera kortet på.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av EleXir Visa Inlägg
    Går det på något sätt att updatera Acekard 2i efter att man har updaterat DSI:n? Köpte kortet efter att jag upaterat DSI:n och känner tyvärr ingen med en dsi som jag kan updatera kortet på.
    måste inte vara en DSI, går lika bra med DSL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej,
    Köpte ett i Touch2 flashkort men har inte fått någon koll på hur man gör med det, vilka filer som måste finnas på kortet osv. Jag köpte ett M3 kort innan och där fanns det mycket info på den här sidan om hur man gjorde, jag vill bara veta vilka filer ska man använda osv det går väl inte att använda samma filer som till M3 kortet.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Kan jag köra emulatorer typ NES,SNES,GB på en ackardi 2i och kan jag spela mina vanliga DS spel på den även om jag har instalerat den nya menyn osv

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av malus97 Visa Inlägg
    Kan jag köra emulatorer typ NES,SNES,GB på en ackardi 2i och kan jag spela mina vanliga DS spel på den även om jag har instalerat den nya menyn osv
    Prova installera en emulator o se hur det går vettja, ingen av oss har provat det.

    Återkom gärna med resultat o länkar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Fick igång brorsans NDS Lite igår efter en liten tabbe av mig med acekard, för er som får "system file is missing".

    Steg 1: Ladda hem senaste "OS MENU" och senaste update *vilket jag fann av pendragen på denna sida:
    http://forum.psxcare.com/support/att...61&d1251208403 <------ update både för DSi/DSL

    http://www.acekard.com/download.php <------ OS Menu

    Steg 2: Extrahera
    Extrahera OS menyn och Updaten direkt in till ditt SD micro chip, utan att lägga dom i mappar. Filerna ska direkt ligga där, du ska alltså INTE skapa en mapp på ditt chip och extrahera in dom där. När du extraherar updaten så lägger du antingen in ak2ifw_update_14_DSi.nds (för DSi) eller ak2ifw_update_14_DSL.nds (för DSL) beroende på vad du kör för handhållen kontroll.

    Steg 3: Skapa mapp och lägga in spel
    Nu ere bara skapa en mapp typ namn "games" och lägga in alla .nds spel du vill spela på din kontroll. Tuta och spela!

    Psxcare, tack för allt so far VERY good!

    //elitann

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är det nån skillnad på kompatibiliteten mellan vanliga DSi:n och DSi XL i detta fall (Acekard 2, alltså)?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av peterpandion Visa Inlägg
    Är det nån skillnad på kompatibiliteten mellan vanliga DSi:n och DSi XL i detta fall (Acekard 2, alltså)?
    Acekard2i startar på DS. DSL, DSi, DSi LL samt DSi XL för tillfället.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hjälper en god vän med hans Acekard2, har laddat ner firmware men det fungerar inte...
    Gjorde som det stod här...

    Steg 1: Ladda hem senaste "OS MENU" och senaste update *vilket jag fann av pendragen på denna sida:
    http://forum.psxcare.com/support/att...61&d1251208403 <------ update både för DSi/DSL

    http://www.acekard.com/download.php <------ OS Menu

    Steg 2: Extrahera
    Extrahera OS menyn och Updaten direkt in till ditt SD micro chip, utan att lägga dom i mappar. Filerna ska direkt ligga där, du ska alltså INTE skapa en mapp på ditt chip och extrahera in dom där. När du extraherar updaten så lägger du antingen in ak2ifw_update_14_DSi.nds (för DSi) eller ak2ifw_update_14_DSL.nds (för DSL) beroende på vad du kör för handhållen kontroll.

    Steg 3: Skapa mapp och lägga in spel
    Nu ere bara skapa en mapp typ namn "games" och lägga in alla .nds spel du vill spela på din kontroll. Tuta och spela!


    Men det fungerar inte.. Dom har en DSi XL kontroll...
    Någon som kan hjälpa mig??

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du måste ävan lägga in OS Menu filerna... det andra är bara för att uppdatera kortet, om du köpt det av oss på PSXCare behöver du inte uppdatera det till 1.4 då den mjukvaran redan finns på korten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar...
    Jag lade in Version 4.07a15 och sedan Dsi updaten..
    Sedan in med spelen i Game mapp...
    Funkar inte.. Vad fel??

    Ser nu... Skall jag lägga in Version : 4.11 OS menu 411 for AK RPG, merged bliss's firmware??

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Är det någon som vet eller har hunnit testa om det går att spela NES,SNES,GB samt GBA spel som ligger på minneskortet med Acekard2i?
    /martin

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Enbart med emulatorer, B-Man på forumet har tydligen trollat lite med sånt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av hfors Visa Inlägg
    Är det någon som vet eller har hunnit testa om det går att spela NES,SNES,GB samt GBA spel som ligger på minneskortet med Acekard2i?
    För GBA behöver du någon form av gba expansion pack + rätt patchar. Bäst för GBA är nog M3 korten med M3 gba expansion pack.

    Vi har ju även nya supercarden som klarar GBA emulering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar...
    Jag lade in Version 4.07a15 och sedan Dsi updaten..
    Sedan in med spelen i Game mapp...
    Funkar inte.. Vad fel??

    Ser nu... Skall jag lägga in Version : 4.11 OS menu 411 for AK RPG, merged bliss's firmware??

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Ni som har lite erfarenhet av detta kanske kan spekulera lite i om det här kommer att fungera på 3DS? Jag blev lite sugen på en sån. Någon som vet om det är nån ny teknik eller om det är samma fortfarande?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Ingår allt utom minneskort?

    Om jag köper Acekard 2i på eran hemsida, behöver jag då bara köpa micro SD minne för att få allt att fungera (+ att ladda hem spelen osv.)?

    Eller behöver jag köpa något mer?

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av theycallmenea Visa Inlägg
    Om jag köper Acekard 2i på eran hemsida, behöver jag då bara köpa micro SD minne för att få allt att fungera (+ att ladda hem spelen osv.)?

    Eller behöver jag köpa något mer?
    Flashkort: En kasett som ser ut som vilket originalspel som helst med en slot där man stoppar i ett minneskort ( MicroSD )
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81&xPage=1

    Minneskort: Minneskort i MicroSD format där storleken brukar avgöra hur tyst ni får det i baksätet under semestern
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=83&xPage=1

    Systemstyrfiler: Lite likt ett operativsystem på en dator. Utan dessa filer som inte kostar något så startar inte kortet upp en meny där ni kan bläddra bland spel o starta dessa. Dessa filer fins oftast länkat från produkterna in i detta forum i vår Webshop
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theycallmenea Visa Inlägg
    Om jag köper Acekard 2i på eran hemsida, behöver jag då bara köpa micro SD minne för att få allt att fungera (+ att ladda hem spelen osv.)?

    Eller behöver jag köpa något mer?
    Du behöver skaffa en MicroSD kortläsare eller något annat som kan läsa/skriva till MicroSD [som standard används MicroSD] utöver det behöver du inte KÖPA något annat, däremot måste du ha systemfiler för Acekard2i, plus spelen såklart...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Check ^^

    Alltså:

    ◘ Flashkort (vilket jag antar är Acekard 2i i det här fallet :P )

    ◘ Systemfiler som jag laddar ner på nå ställe (länk följer med inköpet)

    ◘ Själva spelen (som jag laddar ner på typ the pirate bay)

    ◘ Micro SD minneskort

    ◘ Micro SD-USB adapter (som det står följer med Acekard 2i)

    Jag tror jag fattar

    Tack för hjälpen
    Last edited by theycallmenea; 2010-07-12 at 19:48. Anledning: glömde en sak

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av theycallmenea Visa Inlägg
    Alltså:

    ◘ Flashkort (vilket jag antar är Acekard 2i i det här fallet :P )

    ◘ Systemfiler som jag laddar ner på nå ställe (länk följer med inköpet)

    ◘ Själva spelen (som jag laddar ner på typ the pirate bay)

    ◘ Micro SD minneskort

    ◘ Micro SD-USB adapter (som det står följer med Acekard 2i)

    Jag tror jag fattar

    Tack för hjälpen
    Stämmer, filerna hittar du på nätet eller här i denna tråd men då inte de allra senaste beroende på om vi orkat uppdatera filerna :d
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej, nu har jag haft acekard 2i i någon månad sådär och det fungerar bra, tills nyss då jag skulle sätta in lite nya spel, och när jag anslöt usb saken till datorn stod det bara att datorn inte kunde känna igen usb-enheten.. Har försökt med allt och nget fungerar. Ska försöka på en annan dator sen men skulle gärna vilja ha hjälp nu.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theycallmenea Visa Inlägg
    Hej, nu har jag haft acekard 2i i någon månad sådär och det fungerar bra, tills nyss då jag skulle sätta in lite nya spel, och när jag anslöt usb saken till datorn stod det bara att datorn inte kunde känna igen usb-enheten.. Har försökt med allt och nget fungerar. Ska försöka på en annan dator sen men skulle gärna vilja ha hjälp nu.
    Provat att starta om datorn? provat att byta USB port? Kollat så att MicroSD kortet sitter i ordentligt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •