Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: HDLoader + Matrix Infinity

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    HDLoader + Matrix Infinity

    Funkar hdloader med matrix infinity chippet?

    Har hört att den inte ska göra det och vill vara säker innan jag beställer.

    Både pal dvd/import dvd/backupskivor skulle vara bra att veta.

    Hoppas någon vet.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får köra lite tester med det när jag får tillfälle. Jag har ju DMS3 i min egen PS2 och där fungerar det utmärkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    japp att den funkar bra med Dms3 har jag också hört...tycker det är lite konstigt ifall den inte skulle funka bra med matrix med, fast man blir ju osäker när man hör att det är så...tester skulle vara jättebra.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    något nytt på denna fronten hansi?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fick varken igång PS2 Reality eller HD Loader från minneskortet när jag testade lite idag. Imorgon skall jag testa HD Loader original CD:n istället, samt kolla installationsscripten (jag använde HDLoader och PS2 Reality anpassade för DMS3, kanske är något som skiljer när det skall installeras för Infinity managern.)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK, nu har jag ägnat en hel del tid åt HD Loader på Matrix Infinity.

    Det fungerar endast med original HD Loader, chippet avstängt, och rippar därför endast original spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Fick detta svar från Matrix team, snackar dom skit? :


    We are trying right now with a V9 Pal and Original HDLoader Pal and is
    working without problems, loading and playing games from HDD.

    We have been told that on some V9/V10 - HDD combinations there is the need
    to press eject and reinsert again the game. Did you try this?

    Please if you can also reply to my points 3 and 4, becouse it will help us
    to identify why you are having this problem.


    Best Regards,
    The Matrix Team

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Så kan man inte köra Matrix Infinity chippet,120 gb hårddisk och HD Loader skivan ?

    Va fan
    Inte Någon slags media spelare heller ?
    Måste fan kunna gå, eller komma någon patch.

    Vad är nyaste Matrix Infinity versionen nu ?
    Mjukvaran dvs ?
    1.2 ?
    PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jakershaker
    Fick detta svar från Matrix team, snackar dom skit? :


    We are trying right now with a V9 Pal and Original HDLoader Pal and is
    working without problems, loading and playing games from HDD.

    We have been told that on some V9/V10 - HDD combinations there is the need
    to press eject and reinsert again the game. Did you try this?

    Please if you can also reply to my points 3 and 4, becouse it will help us
    to identify why you are having this problem.


    Best Regards,
    The Matrix Team
    Jag skall testa att trycka ut spelet en extra gång, dock först på torsdag då jag inte kommer hinna "imorgon" eller vad man man nu skall kalla det för när man sitter och skriver runt midnatt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tja testa du också, lika bra men jag har testat nu i en timme utan resultat. Försökt alla olika skivor PAL/NTSC/Orginal/Backup och har den senaste 1.2 Patchen till Matrix.

    Inget funkar.
    Samma sak hela tiden.
    Inte speciellt kul men man får hoppas på en patch.


  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har också testat (bara en gång, tyckte det räckte nu...) utan att det fungerade. Om någon lyckas, försök beskriva vilken "timing" det skall vara :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har fått lite ny info från Matrix Team, om du kunde verifiera detta Hansi skulle det vara great.

    I am still waiting some update from your side, meantime we have been
    able to reproduce the same error you are having with a backup copy of
    HDLOADER with the Infinity.

    After a quick analysis we have found out that, upon boot, HDLOADER checks
    the disc inserted to be an original disc.
    If this checks fails, it will continue booting as normal but will not let
    you install any games (it will hang at the "Checking CD/DVD..." text).

    The following procedures should enable you to succesfully use an original
    or backup HDLOADER to install your games.


    Original HDLOADER :

    - Just boot HDLOADER as normal and wait for it to finish loading and main
    HDLoader menu appears.
    - Follow on-screen directions to install original or backup game to HD.


    Backup HDLOADER from CD :

    - Boot the disc and as soon as the first HDLOADER screen appears eject the
    disc.
    - Insert an *original* PS2 game and wait for HDLOADER to finish loading.
    - Insert the game you want to install (original or backup) and install as
    normal.

    Try also this second procedure with your Original HDLoader disk.
    We received reports of fake HDloader present on the market, so it might
    also be that you have one of them.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En liten fågel viskade i mitt öra och lyckades på något sätt förmedla en länk till en fungerande minneskortsversion av HDLOADER för Matrix Infinity.

    Jag har lekt lite med den, och kommer återkomma om ett par dagar med vad som fungerar och inte fungerar. Senaste testen var att boota från minneskortet och försöka rippa en backup vilket av någon anledning inte fungerade (hängde sig vid checking disk innan man får upp bokstäverna för att mata in namn på spelet).

    Då provade jag att ha ett originalspel i vilket inte hänger sig. Men så bytte jag skiva från original till en backup av ett helt annat spel innan jag "ok:ade" namnet på spelet och den började iaf tugga i sig skivan då. Imorgon skall jag ner och kolla om det verkligen fungerade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har jag även provat att ladda HD Loader original, gav tusan i att byta CD när HD-Loader tyckte att man skall byta CD, kom vidare till "knappa in namnet på spelet" rutan. Där bytte jag till en DVD-R med Time Crisis 3 och knappade in namnet på det spelet. När jag sedan klickade OK/END eller vad det nu står så började den glatt tugga i sig spelet.

    Det verkar alltså som om det är lätt att komma förbi "buggen" med HD Loader och Matrix Infinity. Jag testar vidare för att kolla att det inte blir något oförutsett problem med att byta cd i "fel" läge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För att köra HD Loader från CD-R på matrix Infinity:

    Boota HD Loader från CD-R
    Så fort "Free HDLoader" bilden kommer upp på tv:n, byt skiva till ett originalspel.
    Välj install game, låt originalspelet sitta kvar när hd-loader vill att du skall byta skiva. Klicka vidare till "mata in namnet på spelet" läget.
    Nu kan du byta till ett spel du har på DVD-R, knappa in namnet och fortsätta utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vill gärna se kommentarer från andra som tar sig tid att testa, för jag misstänker att HD Loader använder information om storleken på spelet från skivan man har i från början.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu får jag bäst resultat om jag:

    Bootar HD-Loader från minneskort med ett originalspel i dvd-läsaren
    Väljer install game
    Byter till DVD-R med ett spel när HD-loader ber om att man skall göra det
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Instruktioner för hdloader
    Från CD:
    Starta hdloader från backupen. Så fort du ser hdloader bilden tryck på eject och stoppa i en valfri orginalskiva (demo eller vad som helst, har bara testat ps2 skivor då det enda jag äger är demoskivan som följde med). När menyn har laddats kan du ta ur skivan och det fungerar lika bra som orginal.
    Spelens storlek detekteras riktigt.

    Från minneskort:
    Installera hdloader på minneskortet och starta med en orginalskiva i. När du ser menyn kan du ta ur skivan och göra vad du vill.

    Det bästa (smidigaste) är att köra hdloader från minneskortet med en orginal skiva i tills du är vid menyn. På så vis slipper man swappa. Man kan ju alltid ha demoskivan i eller nåt.


    Installskript för att installera hdloader till minneskortet (endast infinity):
    Kod:
    HDLOADER
    mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
    MD mc0:\BOOT\HDLOADER
    CP cdrom0:\HDLOADER.ELF;1 mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
    Du behöver hdloader som elf binär med md5summan av:
    6bf8b4f2e711b1c64967a69d022d8099 *HDLOADER.ELF
    bränn sen med ditt favorit ps2 kompatibla brännprogram...

    * att jag orkade registrera bara för det här... det fungerar ju redan för mig .. :>
    Last edited by babb0; 2004-07-10 at 14:33.

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Var eller hur ska man bränna ?

    Installskript för att installera hdloader till minneskortet (endast infinity):
    Kod:
    HDLOADER
    mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF
    MD mc0:\BOOT\HDLOADER
    CP cdrom0:\HDLOADER.ELF;1 mc0:\BOOT\HDLOADER\HDLOADER.ELF


    Hur ska man bränna det och var ska man skriva det? Jag är inte så bra på sånt men snälla hjälp mig.

    /Ken

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Var hitta man den " Installskript" nånstans ?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag lyckas installera/lägga in spelen på disken, men ej köra dem! Bilden på tv:n blir svart, sen händer ingenting. Någon som har tips, kan maila hdl till mig för minneskortet, så slipper jag använda skivan, kanske skulle hjälpa?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nu blir bilden rosa istället, men det händer fortfarande ingenting efter det. Rats!

Liknande diskussioner

  1. Matrix Infinity
    By Hansi in forum Playstation 2 Produkter
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 11:02
  2. Matrix Infinity + Problem!!
    By C.Hakala in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-20, 22:44
  3. Matrix Infinity + Problem!!
    By C.Hakala in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-20, 21:59
  4. Problem Matrix Infinity
    By Widar in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 10:13
  5. Fixa felflashat TSOP med Matrix
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 00:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •