Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: xbox i USA

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22

xbox i USA

Hej alla!
    Jag ska åka som utbytesstudent till USA ett år och jag har haft som plan att ta med min xbox hela tiden. Jag kom på att jag nog borde kolla vilken volt xboxen klarar av. Till min förvåning: 220-240. Detta innebär att jag inte kan använda den i USA.

Finns det på något sätt möjlighet att göra så att den klarar av 110 volt? Byta ut nätaggregatet, adapter eller liknande. Jag är DESPERAT!!!

Jag åker om två veckor dessutom.

/david
    Last edited by equlajzer; 2004-08-04 at 16:03.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har switchbara nätdelar 110v-220v på lager
    750:- eller 500:- i samband med chipmontering

Eller köp bara en ny xbox i usa så slipper du släpa på 5 kilo
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Switchbara nätdelar? Innebär detta att man byter nätaggregat?

Isf, skulle det nya nätaggregatet väga mer än det nuvarande?
    Btw. Det skulle väl bara vara mycket jobbigare att fixa det i USA, eller hur?
    Den största anledningen är nästan att jag kan ha så många filmer, musik och bilder på den. Dessutom så vet jag inte om jag får bredband eller inte, så det skulle också vara ett stort problem. Vikten skulle inte vara något problem.

Vad tycker du jag ska göra?

Tack, david

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, man byter nätaggregat mot ett som har en omkopplare för 110v <-> 220v läge

Det väger inte mer än det som redan sitter i boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Man kan alltså byta mellan 110v och 220v, så att när jag kommer tillbaka kommer jag kunna fortsätta använda xboxen? Perfekt isf.

OK. Hur lång tid tar det att skicka xboxen från småland till sthlm och hur mycket måste man betala i porto? Förresten, väger en xbox verkligen 5kg? Snarare 3-4 väl?

Jag fattar att jag behöver NTSC-spel när jag är där. Hur är det med DVD-filmer från USA då, kommer dom funka korrekt?

Och tipsa gärna om saker jag som kan vara bra att ha med sig på xboxen Programvara eller vad som helst.

Tack för hjälpen, david

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av equlajzer

Och tipsa gärna om saker jag som kan vara bra att ha med sig på xboxen Programvara eller vad som helst.

Tack för hjälpen, david
    hela superdisc
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är din xbox chippad?
    Annars är det ju lika bra att få det fixat bums, och då får du nätdelen för 500:- utöver vad chippningen kostar.
    Frakt c:a 200:- hit med företagspaket, 210:- tillbaka med postpaket postförskott.
    Vi skickar tillbaka boxen c:a 1 vecka efter att den kommit hit. Skall du bara byta nätdel så ring mig när du ser via postens godssökning att vi fått hit paketet så fixas det på en gång (tar bara 5 minuter, du kan annars lätt byta nätdelen själv)

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Ja, min xbox är redan chippad och har en 120 Gigs hårddisk packad med saker inför USA-resan. Men om det är så lätt att byta som du säger kan jag väl bara beställa nätdelen för 750:- så slipper jag betala dyr frakt för xboxen fram och tillbaka.

Vilken nätdel av dom på sidan ska jag välja? Vilken kommer funka i USA (110 volt)? Funkar båda med 110volt, men den ena är för äldre xbox och den andra för nyare? Detta är extremt viktigt och bråttom!

PS. Hansi, detta är ditt viktigaste fall

Tack, d
    Last edited by equlajzer; 2004-08-05 at 19:24.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    up?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Beställ nätdel och skriv i kommentar att du vill ha "switchbar 110v - 220v" så skickar jag rätt.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Den funkar till alla xbox, eller? Spelar ingen roll vilken version det är?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det fungerar minst till version 1.0 - 1.5 och har dubbla kontakter så att den passar både gamla xbox med en stiftrad och nyare xbox med två stiftrader.

Eftersom X-ecuter 2 teamet skriver att dom skall komma med en ritning som har något med anpassning av 1.6:ans nätdel att göra så vågar jag inte lova att den fungerar i 1.6.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Ok, låter bra. Jag har inte 1.6 iaf.
    Jag har beställt nu.

Tack så mycket
    Last edited by equlajzer; 2004-08-07 at 13:08.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    0

transformator

man kan väl köpa en transformator som gör om strömmen från 110 till 220?

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  3. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24