Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Uppdatera bioset

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

Uppdatera bioset

Undrar om uppdateringar av bios. har letat lite i forumet men hittade inte riktigt det jag sökte efter.
    Har ett xbox som är flashat (altso utan chip) och tänkte uppdatera lite, den flashades för typ 1,5 år sen eller så så allt är gammalt typ. hur man får in program och så vet jag men är lite mer rädd om bios, kan ju strula lite.
    Vilket bios är det jag ska tanka hem då? och när jag ska föra över det, är det bara att lägga in i Bios på C partitionen då?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Asså du har ett flashat orginalbioset (TSOP) det är lite mer avancerat att göra skall nog utföras av ngn som kan det där annars är det X2 4983 & M8 som är det senaste.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    hmm..misstänkte att det skulle vara lite svårare än med chip..nåja..då får jag väll låta bli tror jag och vänta till de nya spelen inte funkar med detta bioset längre, då får jag väll punga ut med lite stålar och låta någon flasha det igen.
    tack för det snabba svaret ^^

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Hansi kan ju fixa det till dig om inget annat
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    ja, men jag är en fattig student och att skicka gigantiska paket från umeå ingår inte i min budget..tyvärr ^^* framförallt inte nu när det finns så fina titlar som fable, halo2 etc som knackar på dörren och vill bli köpta :P

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Gravion
    ja, men jag är en fattig student och att skicka gigantiska paket från umeå ingår inte i min budget..tyvärr ^^* framförallt inte nu när det finns så fina titlar som fable, halo2 etc som knackar på dörren och vill bli köpta :P
    Chippa och släng i en större hd i din xbox. Tänk vad mycket pengar du kommer att spara på att slippa KÖPA spel sen....
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Slipper man köpa spel bara för att man köper en större HD??????
    Hmm visste inte att dom följde med en NY hd får man själv välja villka spel man vill ha?

Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Respekt
    21
    Ja fan ja! visste du inte det, pege63???

Killen fattar nog ska du se...
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    oj, helt fantastiskt, HDs är altso sprängfyllda med fina spel när man köper dom
    och det ser ju så otroligt fint ut när man har en HD stående i hyllan i stället för alla sina spelförpackningar

Liknande diskussioner

1. Kan inte launcha bioset...
    By tulle in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 13:12
  2. Uppdatera bios
    By EdgeDaniel in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 13:09
  3. fråga angående x-ecuter bioset
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 12:44
  4. x2 bioset - ang flashning
    By xtc in forum X-BOX Spel/Mjukvara