Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 139

Diskussion: Modchip Till Gamecube !!! \/iper Gc

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Exclamation Modchip Till Gamecube !!! \/iper Gc

    ====
    Edit:
    Ville bara lägga in länken nedan högst upp i tråden:

    Viperchip downloads:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20019
    ====



    Nu finns det modchip (\/iper GC) för att boota hemmameckad kod direkt in i din kub.

    Dock finns det inget direkt leveransdatum men omkring efter jul har det skrivits.

    http://www.xbox-scene.com/index.php?...FFyykEaZtHhjfS

    Hoppas detta kommer att ta gamecube scenen yttligare ett steg närmare att boota backup-kopior direkt från kuben.

    En fråga bara, varför går det inte att skriva Vipe(r) direkt i forumet utan ()?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Nu när det äntligen har dykt upp ett chip till Game Cuben så är det bara en bios fråga om och när man kommer att kunna på boota backuper på GCn.

    Vi får väl hoppas på det bästa
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    bios:en kan inte göra att gamecuben kan boota backuper från dvd:n, kryptering och kontroll av skivorna sköts av dvd-läsaren och någon annan enhet, det enda modchipet kan göra att är att boota kod utan pso + bba, men en kille som kallar sig för tmbinc har gjort det här för över ett år sedan. så det man kan göra är att boota loaders eller andra program direkt vid boot, men nu när starcube håller på med ny loaderprogramvara, GameCube Simulator, som ska ge ökad hastighet och bättre kompabilitet så kan det bli mycket enklare och bättre att spela backupkopior.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Med Cobra bios kan du boota bacupper på Gamecuben

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Hansi.
    Gamecube chipet, är det något som kommer att finnas i erat sortiment nångång framöver?
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    när då?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är beställt och betalt, borde ramla in före nyår
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Något nytt på denna front?

  10. #10
    Har du nån ca uppgift på vad kundpriset kommer att bli?

    MvH Jonas
    http://powerboard.rockarfett.com/

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    skulle gissa på runt 1000-lappen med tanke på att ***** chipet är 10 dollar dyrare än X3 chipet men det är ju bara vad min gissning är :P

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pyroholic
    skulle gissa på runt 1000-lappen med tanke på att ***** chipet är 10 dollar dyrare än X3 chipet men det är ju bara vad min gissning är :P
    Tror inte att det finns något företag som chippar en GC för 1000:-, men jag kan ha fel.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    viper + installation var lite dyrt med tanke på att det bara är 4 sladdar...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi får väl se när vi väl får chippen och har gjort några monteringar, men jag minns att det var rätt mycket pill och skruvande bara för att montera en enkel strömbrytare i gamecuben. Nu skall det lödas under kylflänsen till någon processor osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    haha........ ska bara säga att det är BARNSLIGt enkelt att montera detta chip........ tar 5 min att skruva isär gamecuben så att man har allt framme..... (tog 20min för mig för ja hade inte gamebiten...)
    lödningen tar max 10min.....

    ni kan verkligen inte ta 1600 spänn för att montera det här chippet!!!
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tycker fortfarande att chippningen bara borde kosta 200 spänn extra. Men jag skulle dock betala 1300 kanske, om någon även utförde lasertweaken http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/138930 på min kub.

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    tar 5 min att skruva isär gamecuben så att man har allt framme..... (tog 20min för mig för ja hade inte gamebiten...)
    Hur fick du upp den utan gamebiten?

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Hur fick du upp den utan gamebiten?
    det är min lilla hemlighet....... och nej jag kastade den inte i golvet tills den gick upp .....

    och ja jag kan skruva igen den igen om jag vill...........
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Läste om penntricket här: http://www.max************/?mode=comments&newsid=3182
    Det står en bit ner på sidan.

    Jag testade det och det funkade klockrent

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    lite ghetto bara

    nån sa att man kunde fila ner en vanlig mejsel istället =)

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi planerar att modda en kub ikväll iaf.

    Eventuellt kan vi erbjuda lasertweak, men först måste jag mäta upp några kuber med min laserstyrkemätare. Att tweaka lasrar utifrån resistansen på en potentiometer är ju verkligen ghetto! Anledningen till att man har en potentiometer och därmed möjlighet att ställa in olika resistans är ju för att kompensera för varje enskild laser.

    Det man skall mäta är ju hur starkt lasern lyser, samt om man verkligen skall vara noga kolla hur "eye pattern" vågformerna ser ut via ett oscilloscop.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Viper

    Men Hansi, skulle du rekommendera att lasertweaka, eller kan lasern efter ett tag paja då, (vilket det står i tråden jag skickade)?

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär väl visa sig med tiden. Sitter man och mäter resistansen över potentiometern är risken MYCKET stor att man ställer in lasern att lysa alldeles för starkt. Med laserstyrkemätare brukar det vara mycket säkrare. Jag har mätt upp många PSX lasrar med den, och styrkan på en "på känn" kalibrerad laser brukar vara nästan dubbelt så stark jämfört med hur jag brukar ställa in dom.

    Vi har f.ö. en moddad kub och leker med just nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Min kub kan starta spel från traxdata dvd-r brända i 4x, trallallala tjohopp :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    hur lång tid tog det för dig/er att modda den nu då? =)

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Under 30 minuter, och då ägnade vi en hel del tid åt att testa hur kablar skall dras, chippet placers osv.

    Sedan skulle chippet flashas, och då strulade det eftersom vår kabel antagligen var för lång. Bort med muttrarna vid parallellportskontakten på chippet så tryck vi in den direkt i pc:ns kontakt så gick det bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    Vilken revision var det på moderkortet då?

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    B
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eller kanske en A :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •