Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: The Pirate Bay raiden

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    The Pirate Bay raiden

    The Pirate Bay har råkat ut för razzia, polisen har burit iväg med alla servrar osv.

    Diskutera detta i denna tråd :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det var attans ... Det är därför man bör hålla sig till lite slutnare sällskap ... 100 mbit ftp ring och SSL är inte fel ... Nog för bittorent är en ganska smart grej men för osäkert
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    Vore ganska mycket jobb för polisen o hitta och anmäla alla uploaders. dom skulle få bygga om rättssalarna i stuk med mcdonalds drive in

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Det gäller inte att hitta alla downloaders, det ska också påvisas att de har delat ut hela det upphovsrättskyddade matrialet.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    man får väl bara hoppas att det endast är icke upphovsrättsskyddat material de haft på servern. och att det inte blir bedömt som medhjälp till upphovsrättsbrott.. men nu står det iaf att det skall finnas backuper på allt material.. låter bra. det känns inte riktigt som att det är möjligt att plocka alla uppladdare.. får man väl hoppas iaf

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inget har delats ut utan det har bara varit länkat till andras datorer
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    På servrarna har inte funnits något olagligt material... men på deras privata datorer fanns nog en hel del godis, det blir svårt att trolla bort!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jävligt synd att polisen ska hålla på så här. Dom kan ju prioritera andra brott som mördare och våldtäkts män istället för att jaga halva sverige... Och det verkar ju ha varit USA som "pushat på" svensk polis. Man blir så matt...

    Citat Original inlägg av Krissttoffer
    På servrarna har inte funnits något olagligt material... men på deras privata datorer fanns nog en hel del godis, det blir svårt att trolla bort!
    Jo, men då döms personerna i sig, och inte verksamheten.

    Dock så ser det ljust ut för oss pirater! För det finns ju de länder som har ett mer korrekt rättssystem: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...835128,00.html
    Där får man även röka brajj och köpa sig lite myspys....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Tror det hade varit annat ljud i källan om det var just du som drabbats som tex företagare som gör/programerar spel (matrial/löner/datorer/programvara/osv/osv) det kostar att utveckla & ligga på topp, men sen kan jag ju hålla med om att om priserna hade varit lägre på spel hade det varit mindre av piratkopierat matrial, allt har blivit så fokuserat på att tjäna pengar så fort som möjligt ju mer desto mer girighet vill bara ha mer & mer.
    Sen är det ju vårt eget fel som köper dom där jävla konsolerna & spelen & går på allt det där som ingår i hela den jävla karusellen. Finns två sett att få stopp på det sluta utveckla konsoler & spel el sänk priset på spel till 399:- det är mer lagom. Sen kan man ju fråga sig köper man bara 360 för att spela piratkopierat menar har man råd att ge 4000-5000 så kan ju åxå betala dom där 700 för spelen åxå tycker jag
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Jag tycker det är riktigt illa när konsol spelen aldrig går ner i pris. Äldre spel är också riktigt dyra. Jämfört med Unreal Tournament 2004 till Pc som jag köpte för 79kr på Ica häromdan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    jag hade aldrig skaffat en xbox om möjligheten att modda inte fanns. så M$ har tjänat ett par lax av mig på att deras apparat går att modda. och jag i min tur har fått ett par andra att skaffa boxar, och då har de alltså tjänat ytterligare mer pengar. hade jag inte kunnat ladda ner material så hade jag tittat mindre på film, lyssnat mindre på musik, inte spelat xbox eller pc över huvud taget. nu kan jag vara annorlunda mot hur mängden men på mig har film, spel och musikbranshen inte förlorat pengar på pga att jag laddar ner, snarare tvärt om. jag köper mer skivor nu än innan..

    och så det som såklart alltid kommer upp.. hade priserna på biobiljetter, skivor, spel osv varit lägre så.... jag tror på det.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    MS har inte tjänat en krona på sina boxar inkl 360 den sektionen är som ett läckande såll
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Det är sant, det har kostat att ta sig in och ta marknadsandelar, men det höga priset på spel gäller alla aktörer på marknaden. Blir nog ingen mer konsol för min del, köper ett par kontroller och kör de mycket billigare spelen via Pc:n(till tv). Jag har Gc, Ps2, Xbox och mitt hjärta lider när jag inser att jag ska lämna det Nes en gång introducerade för mig.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    http://www.thepiratebay.org/
    We Are Up And Running! Dock så har dom inte lika många servrar nu, som dom hade förut, men fler skall tillkomma!

    *Edit*Sökfunktionen funkar inte för tillfället, men dom arbetar på det...
    Tills vidare kan man använda google...
    Last edited by Blixten100; 2006-06-03 at 13:10.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. The pirate bay
    By robin_nerf in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 08:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •