Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Skicka till Tyskland

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Skicka till Tyskland

    Hej, har precis som många andra fått problem med min 360 och nästa steg blir att skicka den till Tyskland. Jag undrar om det är någon som har provat att skicka ner boxen till Tyskland utan att sätta dit ett nytt klistermärke, och i såfall hur det gick. Undrar vad man ska göra med den, om den är flashad och utan klistermärke, innan man skickar den till Tyskland.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    om du läser på forumet finns det flera inlägg. flasha tillbaka till ditt orginala firmware och skicka tillbaka den med klistermärket på.

    har funkat fint för vissa även med flashade läsare.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Min låda dog igår och jag funderade faktiskt ett tag på att flasha om till orginal firmware och beställa ett nytt klistermärke innan jag skickade tillbaka den. Men... jag orkade inte... Har nyss pratat med supporten och inom några dagar är den förhoppningsvis på väg ner till Tyskland. Vi får se hur det går

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    coolt att någon vågar....ska bli spännande se hur det går för dig! Glöm ej skriva det här sen!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag gjorde faktiskt samma sak! Jag struntade i att flasha om till original firmware, jag struntade även i att sätta på ett nytt klistermärke. UPS kom och hämtade boxen idag, ska bli intressant att se hur detta slutar! Lovar att återkomma med information om hur det gick!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    coola killar..önskar jag vore lika modig :-)

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Verkar som var och varannan XB360 pajjar ihop på något sätt ... Känner mig inte så sugen längre att köpa en ... Lite synd då man är prylbög när det gäller elektronik av alla dess slag ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    den håller säkert ett halvår...om du har tur....väntar på att faschisterna i Tyskland ska skicka tillbaka min snart...så tråkigt att vänta!!!!

  9. #9
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    jag gjorde samma sak , dem kom hämta den nästa dag efter jag prata med supporten så jag hann inte flasha om den , så jag strunta i det och skicka iväg den

    ahhh spännande se vad som händer har gått en vecka nu innan dem fick den.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    den håller säkert ett halvår...om du har tur....väntar på att faschisterna i Tyskland ska skicka tillbaka min snart...så tråkigt att vänta!!!!
    Det är ju fan helt absurt. Hur fan är det möjligt att MS har släppt ett sådant rappel till konsoll? Var det så viktigt att hinna föra Sony att man helt enkelt offrade stabiliteten i systemet? Antar att man tyckte att det var värt att axla en enorm ekonomisk förlust för att sno åt sig de första och största marknadsandelarna. Ryktas ju om en ny 360 nu, som man antagligen ska kränga till sin "trogna" kundskara. Bara Microsoft som har de ekonomiska musklerna att göra något sådant...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ja, ganska sjukt egentligen. Som du säger så var de väl desperata att få ut sina konsoller före Sony och framförallt innan den stora julhandeln började.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Äh, man får försöka se saker från den ljusa sidan. Jag har både diskat och dammsugit idag. Det hade jag aldrig gjort om min låda fungerat

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Irken Visa Inlägg
    Äh, man får försöka se saker från den ljusa sidan. Jag har både diskat och dammsugit idag. Det hade jag aldrig gjort om min låda fungerat
    Haha den var bra!!!

  14. #14
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    ville bara säga jag fick ut en ny box idag med ups... fasten den va flashad och bruten märke....))))

    skicka in en sam ms25 fick ut en Hitachi hehe de väll en lite nedgradering eller ??
    Last edited by istallion; 2007-02-23 at 13:52.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av istallion Visa Inlägg
    ville bara säga jag fick ut en ny box idag med ups... fasten den va flashad och bruten märke....))))

    skicka in en sam ms25 fick ut en Hitachi hehe de väll en lite nedgradering eller ??

    Låter hoppfullt. Skickade in en Hitachi under samma villkor som ovan, kan ju hoppas på en Samsung tillbaka då

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    skickade in en samsung o lär få en sketen Hitachi

    När skickade du in din?
    Skickade min på fredagen för 2 veckor sedan och har inte fått någon än.

  17. #17
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    för mig tog de exakt 10 dagar från och med dem kom och hämta up de så de gick rätt snabbt.. måste bara lära mig om igen hur man flashar en hitachi !!

    alla hitachi drive som finns går att flasha ???

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Alla utom 79fk som precis kom. Men det är en minimal chans att du får en sån.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    min ska komma idag... men då har ups problem att få ut de i tid...20 min kvar...lär ej hinna...då måste jag åka o hämta o kan ej chippa förrän imorgon...var sugen spela ikv'll ju :-( Min typiska otur!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    fick hämta min själv på ups och hann ej till psxcare för chippning då :-( Fick iaf en samsung som jag skickade....från 20051105 så äldre än min men ser ny ut iaf. Tre röda lampor började lysa när jag satte i powersladden och försökte starta den....blev lite sur då :-) Men tryckte dit sladden lite bättre och då blev det grön lampa så verkar varit felet...

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    fick hämta min själv på ups och hann ej till psxcare för chippning då :-( Fick iaf en samsung som jag skickade....från 20051105 så äldre än min men ser ny ut iaf. Tre röda lampor började lysa när jag satte i powersladden och försökte starta den....blev lite sur då :-) Men tryckte dit sladden lite bättre och då blev det grön lampa så verkar varit felet...
    Blev också rädd när sladden inte satt perfekt, för allt började lysa rött fick panik haha. Men tryckte in sladden lite så gick allt bra efter.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    man är ju rätt lättskrämd om man drabbats av ring of death en gång... :-)

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Men jag är lite orolig om de i Tyskland pluggar in boxen och ser om ring of death kommer upp direkt. För det gör det ju inte direkt för mig, man kan vara inne på dashboarden utan att det händer något. Det är när man stoppar in en skiva som boxen fryser sig. Men det går nog bra.. Hoppas jag

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Min Xbox dog igår utan förvarning.. tre röda lampor.. suck! Vad är bäst att göra enligt er? Ska jag ta med den till Onoff där jag köpte den och lämna in den på lagning eller ska jag gå genom microsoft? Vilket går snabbast? Ha med i beräkningen att jag har flashat den och hade tänkt skippa att flasha tillbaks den som vissa grabbar här..

    Ha det gott!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    hade varken märke eller orginalflash ... funkade ändå utmärkt .. lägg inte ur mer pengar än vad som behövs.

    Det är inte så att dom lagar DIN xbox .. dom skickar dig bara en ny ..

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tack för grymt snabbt svar! men hur ska jag göra? Onoff eller microsoft? Tacksam för ett snabbt svar igen

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag provar MicroSoft just nu, UPS kom i förrgår och jag har den fortfarande flashad. Men jag tycker du ska prova MicroSoft, eftersom det verkar ha fungerat för ALLA hittills. Har läst på flera forum och ännu inte sett eller hört något om att det blir problem med att skicka iväg den till Tyskland.

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    OK tack igen! måste man skicka med allt som kom med i kartongen då eller räcker det med själva boxen och eventuell strömadapter?

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag skickade bara med själva boxen, ingenting annat.

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok! Försökte ringa alldeles nyss men man kunde tydligen inte komma fram till deras support genom mobilen!? har ingen vanlig telefon heller.. Ringer numret varpå en röst säger "numret kan inte nås från denna telefon".. testade tjejens mobil också.. funka ej..

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. updatera en gammal samsung firmware till nyaste
    By deshi79 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 13:56
  2. PAL50 till 60 på xbox 360.
    By crinx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:25
  3. Skicka filer till Xbox
    By -Robban- in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 17:09
  4. Skicka till mgi snälla!!!
    By Olle44 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 16:30
  5. hur skicka spel.iso till boxen via nätverket?
    By Grillen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-20, 20:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •