Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Amerikanskt Impoterat PS3

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Amerikanskt Impoterat PS3

    Tja!




    Kom hem från USA igår med mitt nya PS3 är helt lyrisk men det förkom några olika problem som ni säkerligen kan lösa

    Problem 1 (TV/Bild):

    Svart/Vit bild vad gör jag för att fixa det ? Har en 3st RGB/scartkabel (vit/gul/röd)






    Problem 2 (Internet):
    När jag ska försöka gå in på internet så trycker jag på internet ikonen då så klickar den upp en vit ruta sen kommer jag in på menyn igen.

    Jag har testat att göra internetconction testet och den säger att jag har internet vad är felet ?



    Problem 3 (Internet):

    När jag ska välja internetanslutning så kan jag välja mellan Wire och Wireless, så frågan är finns det inbyggt Wireless på PS3 (Jag har BBB 24mbit wireless)


    Last edited by Player2k; 2007-03-08 at 22:31.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har INTE en RGB-kabel.

    Skaffa en bums.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har INTE en RGB-kabel.

    Skaffa en bums.
    Okej vart får jag tag på det ?

    Vad är det för fel på internetet ? När jag ska starta det så går det bara till menyn fast en ny ruta Testade på pappas HD tv med PS3et då fick ja färg i första menyn men som sagt:


    Vad var ni tvunga att byta när ni kötpe från USA ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Rakaste svaret jag någonsin fått!


    Men mitt problem återstår med att komma in på internet! jag har testat andra sidor så som google, http://psn.jp.playstation.com/ dom funkar men när jag försöker gå in på http://ps3.us.playstation.com/sd så hoppar den tillbaka till menyn.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hur mycket pröjsa du för den?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    När jag ska välja internetanslutning så kan jag välja mellan Wire och Wireless, så frågan är finns det inbyggt Wireless på PS3 (Jag har BBB 24mbit wireless)
    Om du köpte 60gb versionen så har den inbyggt WiFi, ja.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Har väl inte med rgb kabel o göra? Det är ju hz:en. skiten e u ju gjord för amerikansk tv, går säkert att ställa in på 50hz, annars får du ställa in tvn på 60hz, nya modernare tvn klarar av det. Han kör ju med en vanlig kompist kabel han får med. RGB kabel tänker du på Komponent kabel då eller scart kabel med rbg i sig? Måste kolla ifall hans tv har isåntfall rbg i scarten, och ifall det är komponent så är det bara plasma, lcd och projektor som har det.
    Såg att det var scart du länka till, scarten har ju förmåga att ändra saker o ting själv på tvn, jag skulle kolla bara ifall det gick o ställa in tvn eller ps3 på PAL (50 hz)
    Last edited by PhR34k; 2007-03-17 at 12:45.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Har nagon skaffat Amerikansk fungerande PS3?

    Jag befinner mig nu i USA och funderar pa att skaffa en amerikansk 60Gb PS3. Har sett att det skall funka i Sverige (bortsett fran filmerna). Men finns det nagon som de facto har skaffat en amerikansk PS3 och kan bekrafta
    - att det funkar bra med svenska 230V
    - att svenska PS3-spel fungerar
    - att man far fargbild (med HDMI-kabel)
    - att internet funkar dvs Wifi

    Har nagon skaffat amerikansk PS3 och INTE fatt det att funka?

    Finns det andra avvikelser an att bluray fran icke USA-regionen ej funkar?
    Tacksam for snabbt svar!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Allt det du frågar efter har fungerat för alla som testat.

    Med reservation för att dom SKULLE kunna ha tillverkat PS3 med nätdelar som inte klarar 220V, men något sådant har jag INTE hört talas om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Allt det du frågar efter har fungerat för alla som testat.

    Med reservation för att dom SKULLE kunna ha tillverkat PS3 med nätdelar som inte klarar 220V, men något sådant har jag INTE hört talas om.
    Så PS3-spel är inte regionkodade?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är förmodligen valfritt för varje spel som släppts vilka regioner det skall fungera i, men vad jag sett fungerar alla spel i alla regioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack for ett snabbt och tydligt svar!
    Jag kan tillagga att enligt vad jag hort i game-butiker i New York sa ar spelen normalt ej regionkodade, daremot ar filmerna det och svensk strom skall funka. Toys'rus i Times Square skriver att deras PS3 bara funkar i amerika och att den kan forstoras om annan strom anvands. Personligen tror jag att det bara ar skramseltaktik som Sony ligger bakom.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom vill ha möjligheten att kunna byta tillverkare/modell av nätdel om det av någon anledning blir billigare eller på grund av komponentbrist.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är förmodligen valfritt för varje spel som släppts vilka regioner det skall fungera i, men vad jag sett fungerar alla spel i alla regioner.
    Det låter ju väldigt positivt. Nu blev jag ännu mer sugen.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Någon som känner att de har lust lite att utveckla angående strömmen? Det är det enda jag inte har fått hands-down svar på. Hur funkar det? Vad behöver jag?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Amerikansk PS3

    Jag köpte en PS3 i New York för två månader sedan. Bytte bara ut strömkabeln mot en vanlig data-strömkabel. Sen har allt funkat perfekt! Inga tecken på att något inte skulle vara som det skall.

    Uppdateringar via internet av PS3:n har varit problemfria, även online-spelandet funkar perfekt (svenska och amerikanska spel). Har köpt två spel här i Sverige (Resistance falll of man och Ultimate alliance) vilka har fungerat problemfritt.
    Den enda nackdelen är att PAL-filmer ej fungerar.
    OBS! dock att PS3 är tullpliktig. Om man skyltar med den när man passerar tullen så får man räkna med att få betala tull.

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej. Jag har köpt ett beg ps3 60 GB som är från USA. Min fråga är hur gör jag så jag kan spela gamla ps2 spel på den ?
    det står något om region. att den ej kan läsa skivan. Men jag har bara testat 1 skiva jag får väl testa fler spel.
    Last edited by taveners; 2009-04-13 at 15:50.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av taveners Visa Inlägg
    Hej. Jag har köpt ett beg ps3 som är från USA. Min fråga är hur gör jag så jag kan spela gamla ps2 spel på den ?
    Det är bara 40gb PS3'n som har den funktionen om jag inte minns helt fel, och då sätter du helt enkelt bara in skivan så ska det gå igång automatiskt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PS3 60gb och spel säljes.
    By bee in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 20:08
  2. Frågor kring ps3
    By ghost85 in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 11:41
  3. Ps3 testad och klar.
    By Doktorn in forum Playstation 3
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 09:08
  4. Headset till ps3?
    By Raymond in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:42
  5. Någon som vill köpa en PS3 från Japan
    By erariwn in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 01:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •