Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Online spel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20

    Online spel

    Jag äger ett wiikey, som jag har fattat det så andvänds bara chippet under uppstart av en skiva?

    För jag funderade lite när jag hörde att mario strikers är ett online spel, kan man spela det över nätet utan problem?
    Nu kan kanske ingen svara på om just de funka, men kanske eledees är samma sak, där kan man väll skicka banor till polare. funkar det med wiikey?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    ingen som provat skicka bana på eledees ens?

    hitta bara en tråd som svara delvis på frågan http://forum.psxcare.com/support/sho...02&postcount=3
    Last edited by glericus; 2007-05-23 at 04:01.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Har inte hunnit testa Eledees ännu så jag har ingen aning.
    Kan tänka mig att det som skrevs i tråden du pekade emot kommer gälla för alla onlinespel, dvs du har en online nyckel som du måste skriva in.

    Om det är lugnt att spela med en chippad konsol är dock ingen som kommer att veta förens på fredag när Strikers kommer...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    verkar som de redan har kommit http://gbatemp.net/index.php?showtopic=51604

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag "gör en backup" av det atm, hoppas den funkar. vi får väl se vad som händer, jag tänker hoppa online ASAP i alla fall! om ingen serial krävs dvs, för den tror jag att jag har tappat i så fall.. för övrigt så är jag helt säker på att det är helt ofarligt att utnyttja onlinefunktionen i eledees, för om jag har fattat det rätt så skickas bara informationen mellan två konsoler. microsofts live fungerar på ett helt annat sätt. plus att åtminstone wiikey enligt tillverkarna själva endast säger åt DVD-läsarn att skivan är OK och går att starta, sen är det inaktivt.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ge oss en uppdatering när du testat tack

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det funkar hur bra som helst, man behöver en friendcode men den genereras automatiskt ihop till den Mii man väljer att spela med. men oroa er inte, dom fula gubbarna används inte i spelet, detta är enbart i rankningssyfte. jag testade det själv med två olika Mii's och dom fick varsitt nummer. tänk förresten på att inte använda bandbredden särskilt mycket till annat medans ni spelar, för ju mer belastad den är, desto mer hackar spelet. vi pratar fryslagg på klientnivå här. detta är förstås obefintligt offline. bannad i framtiden? kanske det, jag gick ju online för bara någon timme sen så det kan bara framtiden utvisa. game on! \m/ >_< \m/

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Testa med igår och det funkar prima även online.
    Funderade med på vad som kommer att hända när man kör en backup via nätet. Tänkte först att Nintendo borde kunna kolla lätt då alla med backup borde ha samma friendcode. Men det verkar som att det genereras för varje ny Mii man registrerar så då vet i fasen hur de ska veta om man kör backup eller inte?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    en sak kan ju vara att folk spelar det redan innan det släpps..

Liknande diskussioner

  1. Kan man spela online med chippat Wii?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 23:37
  2. Uppdatering till spel online
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 12:57
  3. xbox1 spel online på sin xbox360?
    By Mahjar in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 16:46
  4. SD micro max 3 spel ?
    By saddo in forum Nintendo DS
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:34
  5. spela spel online med hdloader?
    By stimpen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •