Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 94

Diskussion: Texturproblem i GTA

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17

    Unhappy Texturproblem i GTA

    Tjena

    Sitter med min sprillans nya 360 arcade med Benq läsare flashad med 12x iXtreme 1.41. Brände häromdagen GTA 4 iCON releasen i 2.4x på Verbatim som alltid. Spelet startar och fungerar men om man försöker köra någonstans märker man ganska snabbt att DVD'n inte hänger med. Texturerna laddar inte in och man krockar i osynliga stolpar o dylikt innan modellerna hunnit ladda in. Typiskt störande. Brände om i 1x men det blev inte bättre. Är jag ensam i den här sitsen? Har forskat lite och det verkar som om folk med gamla hederliga läsare har spelat utan problem. Är det Benqen som är flaskhalsen? Skivorna? Brännaren? Avsaknad av hårddisk?

    Upplever du samma problem? Skriv gärna vilken typ av media, läsare, om du har hårddisk eller ej och hur illa det är på din xbox.

    Såhär blir min:

    Arcade falcon
    Benq 12x iXtreme 1.41
    Ingen hdd
    Verbatim 2,4x och 1x
    GTA: Nästan ospelbart!!!!!!!

    Lösningsförslag önskas

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det verkar som en stor del av dom som inte har någon HDD och bara minneskort har det problemet, att texturerna inte "hinner med" att laddas, och byggnader och objekt dyker upp ur tomma intet helt plöttsligt osv...
    Det
    verkar till 100% höra samman med avsaknaden av hårddisk(som sagt), då så vitt jag vet problem bara uppstått hos dom konsolerna.
    Det har inget med iCONs rls'en att göra, problem kommer antagligen finnas kvar även om man/du kör på ett orginal spel.

    Gillar ordet "det", mycket bra ord!

    Har hört många med problemet, men tyvärr ingen lösning på det
    Men borde nog kunna patchas till rätta innom en "relativt" snar framtid.
    Spelet är inte läppt ännu, som vi alla vet , så det är ju inget officiellt fel än, men det kommer nog börja gnällas på det så snart spelet är släppt, och med lite tryck på R* så borde dom göra nått åt det (om det går)

    edit: typo + add
    Last edited by Noneed; 2008-04-25 at 04:36.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    JAg spelade bara en liten stund men märkte inte av detta problem. Ska spela mer ikväll. Har väl samma uppsättning som du fast med Ixtreme 1.4 men har en hdd till min så jag tror som Noneed så väl beskrev att det är avsaknaden av hdd som är boven.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har en Elite med 120gb HD och jag har samma problem. Provade att rensa cachen på hårddisken, ingen skillnad. Bränt spelet i 2.4x, 4x och 6x med Verbatim 8x skivor. Jag tror att 4x fungerar bäst men det märks att den inte hänger med fullt ut. Brännaren är en Nec-4550 med nyaste firmware. Spelar det någon roll om jag köper en ny dvdbrännare, vilken ska jag välja? Finns ju (t.ex.) en hel del på webh*ll*n för 200kr..
    Last edited by Acabftp; 2008-04-25 at 14:55.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    Jag har en Elite med 120gb HD och jag har samma problem. Provade att rensa cachen på hårddisken, ingen skillnad. Bränt spelet i 2.4x, 4x och 6x med Verbatim 8x skivor. Jag tror att 4x fungerar bäst men det märks att den inte hänger med fullt ut. Brännaren är en Nec-4550 med nyaste firmware. Spelar det någon roll om jag köper en ny dvdbrännare, vilken ska jag välja? Finns ju (t.ex.) en hel del på webh*ll*n för 200kr..
    vilken hastighet har du på din firmware? 12x, 8x?

    premium (hdd), samsung brännare, verbatim (bränt i 4x), ms28, ixtreme 1.4 12x. fick sån "lag" första gången jag passerade över en bro i snabb hastighet. har aldrig sett symptomet något mer och då har jag spelat rätt mkt.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vilken hastighet har du på din firmware? 12x, 8x?

    premium (hdd), samsung brännare, verbatim (bränt i 4x), ms28, ixtreme 1.4 12x. fick sån "lag" första gången jag passerade över en bro i snabb hastighet. har aldrig sett symptomet något mer och då har jag spelat rätt mkt.
    Jag har standardhastigheten. Bad ingen på psxcare ändra.. Jag ser mer ljus och högkvalitets"versioner" av bilmodeller / karaktärer ladda in försent. Blir väl att köpa en ny brännare eller? Alltid tänkt att brända kopior är sämre än originalen, men det ska fungera lika bra helt och hållet? Isf kan jag lika gärna köpa en ny brännare idag, hoppas inget annat är boven.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Sådär har köpt en pioneer dvr-115 nu. Ska testa och se om det fungerar bättre. Ska man köra pioneeren i 2.4x bränning eller bränner den bättre i 4x som min förra (som tyvärr inte fungerar helt ut). Har redan lagt 3 skivor.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17
    Verkar som om fler och fler får detta problemet, de flesta utan HDDs.

    Riktigt dåligt av Rockstar om man inte har testat spelet ordentligt på xboxar utan HDD.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tror snarare att brända dvder inte håller måttet för dataöverföring. Därför fungerar spelet sådär oavsett konfiguration.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    Tror snarare att brända dvder inte håller måttet för dataöverföring. Därför fungerar spelet sådär oavsett konfiguration.
    De flesta andra spel funkar perfekt..

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Haha kul uppdatering. Pioneer dvr-115d fungerade avsevärt mycket sämre än den förra gamla brännaren. Brännt i både 2.4x och 4x, nu är felen så grova att hus bara kommer upp från ingenstans och den hänger inte alls med. 6 Verbatimskivor och en dvdbrännare i sjön . Tror nog jag säljer mitt xbox snart.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    ska sätta mig o spela en stund strax...ska återkomma med om jag har några problem. Då måste det vara din xbox det är något fel på. Tror jag :-)

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Synd där Acabftp. Vore bra om det var brännaren, då hade man iallafall vetat var felet låg.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Mitt funkar bra....var en enda gång som det poppade fram ett hus....däremot hängde sig spelet två ggr men inte så jobbigt o händer ju då o då.

  15. #15
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Jag skrev detta i ett annat forum:

    Jag har gjort ett test där jag jämfört en Xbox360 med BenQ-läsare mot en med Samsung-läsare.

    Testade med iXtreme 5X (slow) och 12X (fast) på båda apparaterna och körde även med och utan hårddisk.

    På Samsung fungerade GTAIV utan probem.

    På BenQ var det problem med texturer hela tiden.

    Det verkar alltså vara ett BenQ-problem (?)

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jag har Benq

  17. #17
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Och du beskrev att ett hus "poppade fram" - alltså ett klart texturproblem.

    Även om det inte händer ofta är det fortfarande något som inte står helt rätt till.

    Många märker nog inte problemen lika tydligt eftersom husen oftast ser OK ut - men först 0,5 sekunder senare dyker detaljerna på huset upp.

    Samsung-läsaren verkar dock inte ha detta problem alls.

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har samma uppsättning som trådstartaren och samma problem. Har även problem även då spelet går långsamt, tex när man går i spelet. Min spelkaraktär gick på en brygga vid havet och då hade inte trästrukturen laddats utan fötterna på karaktären doldes av ett grått fält...

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Nästan så att man blir rädd för att köpa det.
    Tänk om det krävs en patch för att det ska flyta även med orginalskiva...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    blev jagad av ett gäng poliser en gång och då hackade spelet till en kort tiondels sekund..inget farligt....nä jag tycker inte jag har några direkta problem med spelet oäven om det var en gång ett hus laddades en tiondel för sent...vissa verkar ha gigantsika problem och de har absolut inte jag och jag kör benq med ixtreme 1.4 på verbatim skiva. Kör med hårddisk.
    Last edited by mickys; 2008-04-27 at 15:04.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har samma problem som alla andra!
    IXTREME 1.4
    Benq
    Ingen hårddisk

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Det ända jag kan klaga på är dom otroligt fula skuggorna :S
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  23. #23
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har samma problem, Benq läsare.

    Men orginalet kan väll inte ha samma fel? Måste ju vara för att det är brända skivor vi pratar om. Har förhandsbokat spelet och kommer alltså köpa det på tisdag, av den anledningen att jag inte vill ha dessa problem.

  24. #24
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Jag tror att det handlar om bränningen, men det kan även handla om en bugg.

    Du borde vara den perfekta kandidaten att avgöra detta genom att meddela här i tråden på tisdag om du har samma problem med org-skivan

  25. #25
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Rockstar kommer isf få världens skit för detta, dom skulle aldrig släppa spelet om det är extrema popups. I många fall, t.ex nu när jag har spelat ett uppdrag där man ska jaga en kille, går det inte ensingång att slutföra uppdraget...helt värdelöst.

    Har orginalet samma fel blir det ny box

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    spelet är så, handlar inte om bränningen alls.
    ni måste tänka på hur mycket som ska laddas upp, har ni aldrig spelat gears of war? eller något annat liknande spel?

    ganska säker på att det är samma problem på orginal skivan också.

  27. #27
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    spelet är så, handlar inte om bränningen alls.
    Men jag har inga som helst problem på en box med Samsung-läsare, däremot stora problem på en box med BenQ-läsare.

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    spelet är så, handlar inte om bränningen alls.
    ni måste tänka på hur mycket som ska laddas upp, har ni aldrig spelat gears of war? eller något annat liknande spel?

    ganska säker på att det är samma problem på orginal skivan också.
    Nej, spelet ska inte vara så! Tror inte du förstått hur illa det är, det är ospelbart. Ibland kan man stanna på ett ställe och få vänta typ 30 sek innan allt laddat in. Man flyger i luften eftersom broar inte laddas och hela hus uppenbarar sig med texturer a'la commodore 64.

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    spelet är så, handlar inte om bränningen alls.
    ni måste tänka på hur mycket som ska laddas upp, har ni aldrig spelat gears of war? eller något annat liknande spel?

    ganska säker på att det är samma problem på orginal skivan också.
    Alltså, jag gjorde ett uppdrag, efter några sekunder när bilen kom i hög fart, så försvann alla bilar runtomkring, vägarna blev gråa o det såg ut som om bilen flöt omkring. Svängde lite, då stannade bilen helt för jag hade tydligen kört in i en husvägg som poppade upp 10 sekunder senare. Så nej spelet ska inte vara så här.
    Detta händer varje gång man åker snabbt. Ska försöka ta bild med mobilen senare ikväll.

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Spelet ska verkligen inte vara så.

    Något är självklart fel, och det verkar bara vara med BENQ.
    Om rockstar nu skulle släppa en patch, hur skulle man patcha spelet? Genom Live då eller? Vad gör dom som inte har hårddisk isf.

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att bränna GTA 4..
    By danskenitunnan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:36
  2. Bränna GTA!?
    By MRPRESIDENTOO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 01:40
  3. Problem med GTA SD
    By Cyrus2 in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 17:44
  4. nya GTA
    By oscqr in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 23:51
  5. Error medelande när jag startar gta
    By B-ball-player in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 09:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •