Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Lite-On Reversed "Spoofning av Lite-on"

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Lite-On Reversed "Spoofning av Lite-on"

    Hej hopp kära medlemmar.

    Vi har nu lyckats med bedriften att läsa ur mjukvaran i Lite-On DVD läsare så det ser rätt ljust ut för er som sitter på dessa värdelösa häckar.

    Vi kommer efter helgen att lägga upp ett pris och lösning på att modda era boxar som i dagsläge går ut på att mecka isär era befintliga Lite-on läsare och sedan läsa ur nycklar för att kasta in i nya fräscha läsare.

    Ett ungefärligt riktpris på detta kommer ligga på 1.500 kr

    Mer info + bilder postas senare.
    /Pendragon

    Bild på när vi läser ur nyckeln på en Lite-on:
    Last edited by Pendragon; 2008-08-29 at 18:37.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lite-on driven kommer INTE gå sönder, slarvigt uttryckt där, den får ni behålla men vi kommer skruva isär den och löda i den = det kommer synas att den är mekkad med vilket går det mindre sannolikt att ni kan montera tillbaka driven och skicka in boxen på garanti ifall den pajar i framtiden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    My bad, det är ändrat från mecka sönder till mecka isär

    Vi har nu testat att Spoofa med en BenQ och en Hitatchi, får se om vi orkar Spoofa en Samsungläsare i helgen eller efter bara för sakens skull.

    Men vi har en Fd. Lite-On 360 som tuggar på backupper med två DVD läsare i butik nu iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Skickade in en V79:a som jag hade sönder en gång i tiden. Epoxyn var borta, satt en massa kablar i den då jag bara blev less och knipsade bort chippet efter jag brickat den.

    Fungerade dock bara bra att få den inlämnad och utbytt, så nej, de kolllar inte inuti DVD-läsaren.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Jag ger upp. Ids inte vänta på en leverans från USA (eBay), letat som en dåre på Svenska sidor men hittar bara chippet.

    Vart får man tag i en MAX3232.... sak?

    Kan en sån här vara till hands? Den går till en Xbox 1:a, men ser ut att passa.

    [IMG]http://**************/images/medium/455314_MED.jpg[/IMG]
    Last edited by Drexon; 2008-08-31 at 02:42.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag beställde max3232 och kondensatorer från elfa, kontakter osv hade vi liggande, sedan byggde vi en egen adapter inkl ett Connectivity kit v2, så det enda vi behöver göra är de två byglingarna inuti driven, serieporten och max3232 chippet kopplas via kontakterna på connectivitykitet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Funkar det med Connectivity kit v1 ?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Funkar det med Connectivity kit v1 ?
    Så länge DVDenheten "Lite-On" får ström så är den glad o go
    Connectivitykit 1.0 skall fungera om du ejectar släden till hälften först innan du rycker strömmen ur din 360 konsoll.

    Lite-on drivarna måste vid flashning ha släden ejectad till hälften nämligen o Connectivitykit v2 klarar det bättre än v.1 men jag ser inga peblem i att trolla lite
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Hade också tänkt bygga en adapter från ett connectivity kit v2, men det jag saknar är de 2 kablarna som saknas på kabeln till kittet, dvs. RX och TX. Vart får man tag i extra sådana som man sen lätt kan knipsa och koppla till MAX3232.... saken?

    Edit: De (läs: C4eva och company) säger att spoofning på Hitachi's och Samsungar är live-osäkert som bara den. Just saying, ni kan vilja meddela det till eventuella kunder.
    Last edited by Drexon; 2008-09-02 at 04:40.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Hade också tänkt bygga en adapter från ett connectivity kit v2, men det jag saknar är de 2 kablarna som saknas på kabeln till kittet, dvs. RX och TX. Vart får man tag i extra sådana som man sen lätt kan knipsa och koppla till MAX3232.... saken?
    Jag byggde adaptern med lite reservdelar från kablage från en gammal trasig 360, jag tog helt enkelt strömkablaget från det moderkortet som går till den drivern o pillade loss två kablar med en nål och lödde på RxD + TxD
    Klippte av och byglade +3.3v samt Jord.

    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Edit: De (läs: C4eva och company) säger att spoofning på Hitachi's och Samsungar är live-osäkert som bara den. Just saying, ni kan vilja meddela det till eventuella kunder.
    Ingen som påstått att Flashningar eller Spoofningar är Livesäkra
    Man spelar alltid Live på egen risk.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Jag har beställt ett Xecuter Connectivity Kit V2 från er i förrgår och tror det kommer skickas idag. Tror du du skulle kunna skicka med 2 såna där kablar som du pickade loss? :O Annars kan jag betala för att få dom skickade i ett kuvert bara..

    Mitt ordernummer är: 75126

    Edit: Fick ett mail där det stod att ni skickar när ni får leverans? Trodde ni hade dom inne. =/‏
    Last edited by Drexon; 2008-09-02 at 15:41.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu har v2 kiten tagit slut och min ordinarie leverantör har slutat sälja xecuters prylar, försöker hitta en ny leverantör snabbt, men annars har vi bara v1 kit kvar. :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    JAg lade undan två kablar åt dig med den ordern du uppgav så får du dem med då vi får in nya conn kit
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Rädd att jag inte orkar vänta så länge, så ni får avbryta det köpet. Kan gärna betala en femtilapp för 1-2 DVD-strömkablar som jag kan pilla på själv. =)

    Säg gärna till här om det är avbrutet, är det inte det inom 24h skickar jag ett mail också.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Rädd att jag inte orkar vänta så länge, så ni får avbryta det köpet. Kan gärna betala en femtilapp för 1-2 DVD-strömkablar som jag kan pilla på själv. =)

    Säg gärna till här om det är avbrutet, är det inte det inom 24h skickar jag ett mail också.
    Ja skicka ett e-brev du jag ids inte o kuta runt
    Det blir lättare för dem som packar med om ordrar annuleras på rätt sätt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Skickar ett mail för att avbryta köpet. Men du kan inte skicka kablarna ändå? Kan sätta in 50kr på PSXCare's konto på nått sätt.

    Min adress finns med på ordernummer 75126.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Skickar ett mail för att avbryta köpet. Men du kan inte skicka kablarna ändå? Kan sätta in 50kr på PSXCare's konto på nått sätt.

    Min adress finns med på ordernummer 75126.
    Kör all info via mailet ist
    Lättare att hålla historik så för oss då det är mer än ett par ögon som sitter med saker oftast
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    RS232/TTL nivåomvandlare
    Är det ok att länka? Ska inte länka till nått annat som har konkurrenter och projektet att göra. Denna funkar bra om någon tänkt göra det själv, det är en rs232 men det går bra och man slipper fixa kondensatorerna själv.
    http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no=41002889

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Posta gärna info om hur det fungerar

    Vi körde labb mönsterkort + MAX3232 kretsar + kondningar själva + Serieportsanslutning

    Men vi gillar o mecka saker.

    Såg att sidan du länkat till hade 3232 kretsar med art: 40353232
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Posta gärna info om hur det fungerar

    Vi körde labb mönsterkort + MAX3232 kretsar + kondningar själva + Serieportsanslutning

    Men vi gillar o mecka saker.

    Såg att sidan du länkat till hade 3232 kretsar med art: 40353232
    En grej som jag inte fattar med bilden längst upp är varför har ni använt både pcc v2 kittet och samtidigt lödit på själva driven, det är väll dubbelt jobb eller är det från två olika jobb?

    -edit- jag svara på min egen fråga=)
    Last edited by giovani78; 2008-09-05 at 17:23.

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av giovani78 Visa Inlägg
    En grej som jag inte fattar med bilden längst upp är varför har ni använt både pcc v2 kittet och samtidigt lödit på själva driven, det är väll dubbelt jobb eller är det från två olika jobb?

    -edit- jag svara på min egen fråga=)
    Connectivitykit för att ge ström och Ejecta drivern.
    RS3232 kit direktlött på moderkortet där +3.3volt, Jort, RxD + TxD är fastlödda.

    Allt detta för att ens kunna läsa ut något.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Var ni tvungna göra några speciella inställningar på moderkortet (serieporten)?

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Connectivitykit för att ge ström och Ejecta drivern.
    RS3232 kit direktlött på moderkortet där +3.3volt, Jort, RxD + TxD är fastlödda.

    Allt detta för att ens kunna läsa ut något.
    Jag fatta att det var för drive tricket att tänkt efter riktigt noga Men det går att få allt direkt från Connectivitykit? Då kan ni använda samma kit åter o åter igen och spara på delar? Jag gjorde som ni första gången för jag ville inte paja Connectivitykit då dom är slut på dom flesta ställen av förståeliga skäl Men andra gången när jag var hundra på att allt funka så fixa det sig direkt via kittet.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Pendragon> Ni hade inga problem med inställningarna på datorn alls? Har en crapass-dator till 1ghz:are som fortfarande har en serieport, men får det fawn inte att funka. :P

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Pendragon> Ni hade inga problem med inställningarna på datorn alls? Har en crapass-dator till 1ghz:are som fortfarande har en serieport, men får det fawn inte att funka. :P
    Nopp, men vi är vana att sätlla in saker så det fungerar
    Kittet går till en av våra burkars serieportar och kopplades in direkt via Connectivitykitet senare då det fungerade för lättare access.

    Sen är vi rätt duktiga på att bygga egna Rs232 kit med

    TIPS! Dock måste du skjuta ut släden till hälften innan du ens kan läsa ur något.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tjo, är det någon som är lite sugen att göra en trevlig guide till denna flashningen
    //
    mvh
    Andrew

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    Tjo, är det någon som är lite sugen att göra en trevlig guide till denna flashningen
    //
    mvh
    Andrew
    1. Bygg ett Rs232 kit och koppla in Rx, Tx och Jord samt 3.3volt på de punkter enligt instruktioner du googlat fram
    2. Följ anvisningarna
    3. Bygla två punkter på Liteon moderkortet.
    4. Läs ur nyckeln ur din Liteon.
    5. Spoofa denna till en annan Drive ( Samsung/Hitatchi/Benq )
    6. Testkör med en bränd skiva
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ps. Jag kanske orkar ta lite bilder o lägga upp o göra en guide om någon orkar göra mig till Admin så jag kan inkludera bilder här utan att lägga upp dem på andra ställen som tar mer tid
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    okej, ja lite bilder är aldrig fel

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Ah, fick det äntligen att funka. Var serieporten det var fel på hela tiden. Hittade en modul-kontakt på mitt moderkort, köpte en modul med serieport på, BINGO!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Problem med DS Lite
    By Mikolan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:45
  2. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:35
  3. Jag behöver lite info om M3 lite perfect.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:48
  4. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •