Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 53 av 53

Diskussion: Felkod E74 eller 1022

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Omlödning av Ana Hana för att släcka Felkod 0122 och E74

    Omlödning av Ana Hana för att släcka Felkod 0122 och E74 lyckades jag med idag

    Värmde på Ana kretsen efter jag tvättat med IPA och kört på lite fluss...
    Kommer strax lägga in lite bilder på Ana kretsen samt Kylflänsen jag satte på efteråt.

    360 vi släckte koderna på levererades i en Wii kartong
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2008-11-18 at 17:50.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Min xbox 360 räddad. fan vad bra gjort killar.
    Last edited by macbang; 2008-11-18 at 17:48.

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av macbang Visa Inlägg
    Min xbox 360 räddad. fan vad bra gjort killar.
    Japp o jag lade precis upp sista bilden med kylflänsen, nu skall jag bara kasta in kylkuddar som extra tack för att vi fick trolla den så håller den förhoppningsvis bättre
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #34
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Japp o jag lade precis upp sista bilden med kylflänsen, nu skall jag bara kasta in kylkuddar som extra tack för att vi fick trolla den så håller den förhoppningsvis bättre
    Tackar för det. Ska se om vi klara oss från att blir bannade när den nya dashboarden kommer.

    Gillade ni lådan den kom i?

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av macbang Visa Inlägg
    Tackar för det. Ska se om vi klara oss från att blir bannade när den nya dashboarden kommer.

    Gillade ni lådan den kom i?
    Skitsöt, såg ut som en burrito i för trångt skal
    Nu sitter det kylkuddar på undersidan "Se attatchments innan"

    Jag fick inte upp E74 eller 1022 själv men chackmönster i grafik under videosekvenser i GOW2 samt myrornas krig i svart under spelets gång över bilden från spelet.

    Nu ger den inte gröna schackrutor eller myrkrig över bilden längre iaf.

    Mycket nöje.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Skitsöt, såg ut som en burrito i för trångt skal
    Nu sitter det kylkuddar på undersidan "Se attatchments innan"

    Jag fick inte upp E74 eller 1022 själv men chackmönster i grafik under videosekvenser i GOW2 samt myrornas krig i svart under spelets gång över bilden från spelet.

    Nu ger den inte gröna schackrutor eller myrkrig över bilden längre iaf.

    Mycket nöje.
    tackar för allt arbete ni har gjort med min box. Hoppas den lever länge.

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Tjenare Grabbar...

    Då jag lyckades få ett E74 meddelande på min box precis >=() så funderade jag lite på hur jag skulle lösa detta och jo.

    Min lösning = lätt, gå in på UNDERBARA PSXCARE:COM läsa lite, sen ställa den uppenbara frågan: Hur får jag min box RROD:ad på det lättaste mest humana sett!? =) kollade baksidan och den är tillverkad 2005-12-20 så det hände verkligen i perfekt tid, (har haft tankar på att göra det nu ändå p.g.a dvd-läsarn som inte skjuter ut sig alltid utan måste VÅLD-tryckas EX ANTAL GGr..K%¤%¤N...) men har dragit mig länge för att göra detta. (hatar flashnings-delen HEMSKA MINNEN) Tur att man sitter med 1 till orginal box som samlar damm.
    P.s har kollat av/kabeln Funkar utmärkt....

    Tackar på förhand För svar.....

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Finns en liknande tråd upp just nu, verkar som att stoppa en penna i fläkten är nog det bästa då den kommer överhetta och detta lämnar inga spår.

    Dock så ska du veta att vi (jag) inte tar något ansvar om det inte funkar, M$ inte vill laga den etc. Detta görs på helt egen risk.

    BTW, den andra tråden:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35935

    EDIT: Du kan testa att byta AV-sladd också. Annars så har det funkat för vissa att ringa till M$, säga att dom har 3 röda lampor och 0102 så brukar dom inte whina.
    Last edited by Xager; 2008-12-13 at 23:45.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #39
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Hahahahahah, F#n va nice, den ligger helt klart som Nr 1 på min lista just nu,, keep em coming,,, förresten Xager hur lång tid tror du att det skulle kunna ta att få den rrod:ad på detta viset? =)

    EDIT: Du kan testa att byta AV-sladd också. Annars så har det funkat för vissa att ringa till M$, säga att dom har 3 röda lampor och 0102 så brukar dom inte whina.
    märker dom inte detta i sådana fall när dom tittar på den då?

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Hahahahahah, F#n va nice, den ligger helt klart som Nr 1 på min lista just nu,, keep em coming,,, förresten Xager hur lång tid tror du att det skulle kunna ta att få den rrod:ad på detta viset? =)
    Borde inte ta så lång tid då du har ett gammalt moderkort.

    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    märker dom inte detta i sådana fall när dom tittar på den då?
    Du kan ju säga att den får massa fel, ibland E74 och ibland 0102. Som jag har förståt det så har dom inte tid att testa alla.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #41
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Fick tillbaka min xbox från ms idag. Hade fått en ny läsare ( hitachi ). Har inte kollat om dom har bytt moderkortet än.

    Ska vänta till nästa vecka innan den ska upp till er för flashning igen

  12. #42
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena,

    Jag har också lyckats få felkod E74 på min xbox, kostar de fortfarande 500 att få det fixat och är de bara komma ner till butiken och droppa av den?

    /AJron

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av AJron Visa Inlägg
    Tjena,

    Jag har också lyckats få felkod E74 på min xbox, kostar de fortfarande 500 att få det fixat och är de bara komma ner till butiken och droppa av den?

    /AJron
    Jovars, lätt omlödning av Ana/Hana sen bör det fungera.
    Vi brukar annars rekommendera en återställning o Ms retur för samma peng om vi moddat boxarna. På det sättet får man ofta nya fräscha moderkort av Ms.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Billigt med 500:- ju! har ni någon sisådär-statistik över hur länge dom håller? Själv hade jag en box som fick E74 som jag "lekt" med värmepistol på ca 3-4ggr nu. Sisst slängde jag på en liknande kylfläns du har på bilden och den håller än faktist (efter 2månader). Vad använder ni för metod för att försöka "åter löda" kontakten på ana/hana chippet?

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bqobd Visa Inlägg
    Billigt med 500:- ju! har ni någon sisådär-statistik över hur länge dom håller? Själv hade jag en box som fick E74 som jag "lekt" med värmepistol på ca 3-4ggr nu. Sisst slängde jag på en liknande kylfläns du har på bilden och den håller än faktist (efter 2månader). Vad använder ni för metod för att försöka "åter löda" kontakten på ana/hana chippet?
    Första boxen jag gjorde fungerade fint tills posten fraktade ned den till McBang sen ville den inte vara med efter några minuter o vi återställde boxen o han skickade den till Ms.

    Vi använder oss av Varmluftenheter från Weller för 25.000 kr samt avlödningstillsatser "för yttligare 16.000:-" Fluss/Rengöringsmedel och tålamod

    Annars gör vi "jag" som beskrivits ovan.
    Hjälpte medans maskinen stog här, fick bort myrkrig samt felkod men verkade inte överleva frakten med posten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #46
    Bara så alla ska få veta har Microsoft förlängt E74 garantin till 3 år nu.
    tur att jag såg det innan min kompis kastade ut boxen genom fönstret :P

    btw Pendragon tror du kommer att hata toothpick tricket också om du inte redan har hört talas om det

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Bara så alla ska få veta har Microsoft förlängt E74 garantin till 3 år nu.
    tur att jag såg det innan min kompis kastade ut boxen genom fönstret :P

    btw Pendragon tror du kommer att hata toothpick tricket också om du inte redan har hört talas om det
    att stanna fläktarna är inget nytt, leder ju till överhettning det med. folk gjorde väl detta för längesen med en liten skruvmejsel om jag inte minns fel, detta var väl innan de snabbade upp processen med handukarna.

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    att stanna fläktarna är inget nytt, leder ju till överhettning det med. folk gjorde väl detta för längesen med en liten skruvmejsel om jag inte minns fel, detta var väl innan de snabbade upp processen med handukarna.

    *Brr*
    <ironi> Jag förespråkar hellre Sovsäckstricket, men tänk på att det inte fungerar med alla modeller sovsäckar... </ironi>

    Sett folk klistra ihop 3-4 pennycoins för att kyla minneskretsarna på undersidan, helt idiotiskt det med o ett bra sätt att snåla istället för att köpa ett kitt osm verkligen leder bort värme från dessa kretsar:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=793

    Hellre stoppar jag på ett sånthär kitt än att tejpa ihop lite mynt, för när tejpen släpper rasslar mynten omkring o kortsluter precis allt
    Dessutom är materialet i RRODkitten mer termiskt ledande o fäster utan kylpasta!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hellre stoppar jag på ett sånthär kitt än att tejpa ihop lite mynt, för när tejpen släpper rasslar mynten omkring o kortsluter precis allt
    Dessutom är materialet i RRODkitten mer termiskt ledande o fäster utan kylpasta!
    folk tänker inte längre, där är felet. ett bra exempel är ju grabben som la sitt nätagg till boxen i en spann med vatten för att kyla det, var ju rena turen grabben överlevde.

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    folk tänker inte längre, där är felet. ett bra exempel är ju grabben som la sitt nätagg till boxen i en spann med vatten för att kyla det, var ju rena turen grabben överlevde.
    Undra hur mycke som var rätt i hans hjärna?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    vatten är no no, men silikon eller mineralolja går utmärkt:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ei6_x...eature=related

    BTW så har dom stavatfel i videon om det inte är så att dom faktiskt har flytande kisel... :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    *skratt* Har för mig att Avjoniserat vatten går bra med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #53
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Exclamation

    Fråga till psxcare.
    Det är så att min 360 som jag flashade hos er för exakt 12,5 månader sen men har tyvärr ej kvitto har E74 (1022) och jag har skickat den till MS och bytt av kabel utan resultat, så min fråga är hur mycket tar ni för att fixa prolemet och om ni inte lyckas hur mycket tar ni då?
    o har ni någon statistik eller något om hur många som ni har kunnat fixa?
    Last edited by warre19; 2009-07-15 at 22:31.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Felkod 0102 - vad kan göras?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 14:24
  2. RROD - Felkod 0001
    By PatrikL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 14:05
  3. Är SST 49LF020 ett "chip" eller en orginaldel?
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 12:12
  4. HDMI eller HD TV Kabel
    By Eroish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 21:45
  5. Felkod 21
    By P.Bateman in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •