i morgon har street fighter iv premiär i usa och den 20 här i europa. det ligger redan ute på nätet så ni som vill utforska det innan ett köp kommer inte bli besvikna. själv så fann jag detta spelet jävligt bra, hade ställt in mig på att bli missnöjd faktiskt, men detta får fram alla minnen från nintendo-tiden på ett väldigt bra sätt.
det finns dock några missar man kanske kommer störa sig på.
1. de filmklipp man får se innan varje match, hoppas de släpper en patch så man slipper se dem utan att trycka bort.
2. sprites missar i slowmotion då man kan se ett ben gå igenom en kropp osv (ingen nyhet i spel.. för er som kollar noga ).
3. efter förlorad match måste man gå tillbaka till menyn för att välja fighter istället för en snabbknapp som tar dig till returmatch direkt med samma karaktär du hade innan. (kanske finns sådan knapp, har inte hittat iaf).
det positiva då.
1. väldigt snyggt och underhållande.
2. bra känsla och det är faktisk lätt att utföra en shoryuken, något jag fann vara jävligt svårt att göra på snes. det finns även två specialare per karaktär, den ena kan man använda när man får stryk för att fylla upp en mätare och den andra när man får in träffar, lite som mk vs dc universe.
3. fyra nya karaktärer som är bra balanserade i fight, bra nivåer av svårighet. (av det lilla jag spelat.)
http://xbox360.ign.com/objects/142/14211549.html
videos / videos
Bookmarks