Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 54

Diskussion: 3rd.Wave.Mod.Patch.For.iXtreme

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

    3rd.Wave.Mod.Patch.For.iXtreme

    Någon som testat detta? (Hittade på TL)

    "This is a patch that will allow you to play new wave X360 games on IX1.4x
    and 1.5. This wont prevent from a ban but will allow you to play these new
    games without updating your firmware.

    a) DO NOT play the resulting game on live
    b) DO NOT have the disc in tray while signed into live (booted or not)


    There's a method out there using Muleter and abgx - quite long process though -
    This patch is as easy as a 2 clicks of mouse.

    1-Simply launch ppf-o-matic3.exe
    2-Select your ISO
    3-Select patch v14-15.ppf
    4-Apply


    I recommend you upgrade your firmware to 1.51 if you want the real deal...
    This patch is to be considered as a temporary solution only.

    AGAIN DO NOT PLAY LIVE WITH IT

    (Tested on HAWX on iX1.4.."may" work on other games)"

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Någon som testat detta? (Hittade på TL)

    "This is a patch that will allow you to play new wave X360 games on IX1.4x
    and 1.5. This wont prevent from a ban but will allow you to play these new
    games without updating your firmware.

    a) DO NOT play the resulting game on live
    b) DO NOT have the disc in tray while signed into live (booted or not)


    There's a method out there using Muleter and abgx - quite long process though -
    This patch is as easy as a 2 clicks of mouse.

    1-Simply launch ppf-o-matic3.exe
    2-Select your ISO
    3-Select patch v14-15.ppf
    4-Apply


    I recommend you upgrade your firmware to 1.51 if you want the real deal...
    This patch is to be considered as a temporary solution only.

    AGAIN DO NOT PLAY LIVE WITH IT

    (Tested on HAWX on iX1.4.."may" work on other games)"
    räcker väl att du kollar kommentarerna på TL. ja det fungerar, men inte livesäker.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    räcker väl att du kollar kommentarerna på TL. ja det fungerar, men inte livesäker.
    Frågade inte om det funkar.
    Frågade om någon har testat.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Frågade inte om det funkar.
    Frågade om någon har testat.
    vad har det för betydelse? jag har personligen testat att lägga in den nu, fungerar. jag brände det dock inte. nöjd?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad har det för betydelse? jag har personligen testat att lägga in den nu, fungerar. jag brände det dock inte. nöjd?
    Jätte nöjd! Förlåt om man ställde till din kväll med en så´n fråga.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Jätte nöjd! Förlåt om man ställde till din kväll med en så´n fråga.
    lugnt, men jag förstår inte varför du var tvungen att veta om någon testat det när jag tidigare skrev att det fungerar.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    re

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lugnt, men jag förstår inte varför du var tvungen att veta om någon testat det när jag tidigare skrev att det fungerar.
    Det funkar men 360 måste ha senaste uppdateringen av nxe.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Fråga om någon vet.

    Om man nu göra som dom säger och inte spelar online. Finns det då inte risk iaf att den lagrar info iaf? Och sen när du spelar live igen med ett annat spel. Skickas det till pyttemjukt?.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    SH!Ne det var inte riktat till dig, jag tänkte hela denna tråd mest
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lugnt, men jag förstår inte varför du var tvungen att veta om någon testat det när jag tidigare skrev att det fungerar.
    Ibland vill man få en diskussion runt en fråga.
    Man kan ju t.ex. testa något som fungerar, men man tycker ändå att det inte är bra av en eller annan anledning. Jag kanske skulle ha skrivit lite tydligare i frågan.
    Känns som att du blir sur bara för att man frågar.
    Jag kan ha fel, men frågor är vad jag trodde det här forumet var till för.

    "Diskuterar vi inte detta här ?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36729"

    Sorry att jag inte såg den innan.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Ibland vill man få en diskussion runt en fråga.
    Man kan ju t.ex. testa något som fungerar, men man tycker ändå att det inte är bra av en eller annan anledning. Jag kanske skulle ha skrivit lite tydligare i frågan.
    Känns som att du blir sur bara för att man frågar.
    Jag kan ha fel, men frågor är vad jag trodde det här forumet var till för.

    "Diskuterar vi inte detta här ?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36729"

    Sorry att jag inte såg den innan.
    jag blir sällan sur, skriver bara rakt ut svar på folks frågor och ställer motfrågor sålänge personen inte specificerar ämnet mer grundligt. av din första fråga så förstod jag inte man skulle utvecka det mer utan svarade helt enkelt rakt av. vill man diskutera något annat så brukar man skriva det, för vem vill gissa sig till saker?

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Bandy

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag blir sällan sur, skriver bara rakt ut svar på folks frågor och ställer motfrågor sålänge personen inte specificerar ämnet mer grundligt. av din första fråga så förstod jag inte man skulle utvecka det mer utan svarade helt enkelt rakt av. vill man diskutera något annat så brukar man skriva det, för vem vill gissa sig till saker?
    int21 gillar du bandy?
    Vill inte påstå något men du påminner mycket om en kille som bloggar och skriver i olika forum om bandy. Klagar på gramatik, stavning m m.
    Så vitt jag vet är inte detta ett forum för rättstavning i svenska, utan ett forum för spelälskande personer som ibland behöver hjälp.
    Ta inte int"21" illa upp nu.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jan ingemar Visa Inlägg
    int21 gillar du bandy?
    Vill inte påstå något men du påminner mycket om en kille som bloggar och skriver i olika forum om bandy. Klagar på gramatik, stavning m m.
    Så vitt jag vet är inte detta ett forum för rättstavning i svenska, utan ett forum för spelälskande personer som ibland behöver hjälp.
    Ta inte int"21" illa upp nu.
    nej, jag gillar inte bandy.

    jag har inte klagat på rättstavning eller något sådant, men ska man gissa sig till saker om folk inte frågar om det? hade du läst mina svar så hade du nog förstått varför jag svarar som det gör.

    han undrade om man provat det? detta tolkar jag som om någon fått det att fungera eftersom det är en install beskrivning han postar i inlägget. ska jag istället svara, jag har provat det, inget mer. vad är det för svar? antagligen skulle det få en följdfråga liknande typ fungerade det? så hade man fått svara en gång till. så vad har jag gjort fel? att jag skrev rakt ut att man inte ska gissa sig till saker? är väl bättre folk lär säga vad de vill ha svar på.

    frågar du någon, har du provat bilen? -ja, svarar dem. sen köper du den och den fungerar inte, du blir arg och säger, du hade ju provat den. -ja, det har jag men den fungerade inte. förstår du mitt tankesätt?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    "Diskuterar vi inte detta här ?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36729"

    Sorry att jag inte såg den innan.
    Ingen fara, jag har för mig att vi låste den tråden o behöll denna
    Mest PG.Av att denna Topic är korrekt
    Istället för * Öööh varfur funkar det inte... *
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ingen fara, jag har för mig att vi låste den tråden o behöll denna
    Mest PG.Av att denna Topic är korrekt
    Istället för * Öööh varfur funkar det inte... *
    Kanon. För jag blir lite trött på att folk döper topic tokigt.
    Att sen jag förklarar dåligt i tråden får jag väl lära mig utav detta!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ltn.Ripley Visa Inlägg
    Tjena Alla Glada Flashare\Moddare et.c.....!!

    [FÖRSTA INLÄGGET JAG GÖR]

    Ville bara berätta lite mer utförligt för alla som vill veta ang. patchningen av "The 3rd Video Wave Partition".....Har kört denna metod på "MonstersVSAliens" & "Wanted:WeaponOfFate" och VET TILL 110% att det funkar!!! Bootar upp PRECIS som ett vanligt spel...!!

    Kan också berätta att denna nya VideoWave Partition är INTE ett försök av Microsoft att försöka fälla krokben för alla personer med äldre iXtreme versioner än senaste 1.51...Utan ett enkelt sätt att få ut den nya Dashborden,kallad NXE(NewXboxExperience)...För alla som inte spelar LIVE el har ett giltigt XboxLive konto\Gold,el inte ens har Internet uppkoppling...Alltså ett enkelt o smart sätt(enligt DEM) att utrota den gamla "Blade" dashen...Så TILL SAKEN:

    Nr.1.) Ladda ner nya BETA versionen av XDVDMuelleter 10.2

    Nr.2.) "Browsa" efter den 3rd videoWave inbäddade .ISO´n. du precis gjort en BACKUP på FRÅN ditt PRECIS INKÖPTA orginal spel..Hmmm...Ja ja ni vet??!!

    Nr.3) XDVDM säger då att .ISO filen är trasig ocg OM du vill laga den..

    EDIT___Sitter på jobbet o kommer att uppdatera denna guide efter 16.00 ikväll...Tjenis Penis så länge!
    Varför hålla på krångla med XDVDMulleter när du enkelt kan använda patch programmen som fixar allt på tre klick? (du väljer iso'n och vilken fil den ska patcha med så fixar den automatiskt...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ltn.Ripley Visa Inlägg
    Tjena Alla Glada Flashare\Moddare et.c.....!!

    [FÖRSTA INLÄGGET JAG GÖR]

    Ville bara berätta lite mer utförligt för alla som vill veta ang. patchningen av "The 3rd Video Wave Partition".....Har kört denna metod på "MonstersVSAliens" & "Wanted:WeaponOfFate" och VET TILL 110% att det funkar!!! Bootar upp PRECIS som ett vanligt spel...!!

    Kan också berätta att denna nya VideoWave Partition är INTE ett försök av Microsoft att försöka fälla krokben för alla personer med äldre iXtreme versioner än senaste 1.51...Utan ett enkelt sätt att få ut den nya Dashborden,kallad NXE(NewXboxExperience)...För alla som inte spelar LIVE el har ett giltigt XboxLive konto\Gold,el inte ens har Internet uppkoppling...Alltså ett enkelt o smart sätt(enligt DEM) att utrota den gamla "Blade" dashen...Så TILL SAKEN:

    Nr.1.) Ladda ner nya BETA versionen av XDVDMuelleter 10.2

    Nr.2.) "Browsa" efter den 3rd videoWave inbäddade .ISO´n. du precis gjort en BACKUP på FRÅN ditt PRECIS INKÖPTA orginal spel..Hmmm...Ja ja ni vet??!!

    Nr.3) XDVDM säger då att .ISO filen är trasig ocg OM du vill laga den..

    EDIT___Sitter på jobbet o kommer att uppdatera denna guide efter 16.00 ikväll...Tjenis Penis så länge!
    det är inget nytt här på forumet att du kan lägga in wave 2 i wave 3 spel för att kunna spela dem med ix 1.5 eller tidigare, en guide behövs knappast när det redan finns beskrivet. det står även i livesäkerhetsguiden varför det kom en 3e partition. om du vill ha en release som lätt får dig bannad på live så patchar du den med wave 2 annars uppgraderar du till ix 1.51.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    blev borttagen i bt.xbox-sky

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Stockholm\Huddinge
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tyckte ALDRIG jag ens försökte nämna att det var nåt nytt! Och hur medvetna "Ni" på "Detta" "Most Enlightened" Forum än är,så hittar JAG iallafall INGEN tråd som förklarar patchning av 2nd and 3rd wave(som du påstår tycks finnas både här o där)...Och OM ni (i.e INT.21) är SÅ pålästa om det hur kommer det sig att tråden skapades för 6dgr sen??? Och FÖRSTA 3rd VideoWave Partition Discen dök upp på marknaden i o med Ett amerikanskt baseball spel och Tom Clancys H.A.W.X för exakt 2-3veckors sen...Och denna "Tutorial" skapades på ett ANNAT mer välkänt o välbesökt´forum än detta för 9dagar sen. Så jag köper inte ditt inlägg,förutom som ett slags "Troll\Smartass" reply.(Läs tidigare i denna tråd av O.P)...Vet inte om du missade att detta´var mitt första inlägg här,men kan nu förstå varför folk flyr härifrån(Slår vad om att Int.2 är Micke,INTE är det Kenta iallafall,i.e Pendragon)och självklart kommer jag ta bort min tutorial(kom hit för att slutföra den o hittar dessa typer av svar,TROTS att denna tråd MED DENNA överskrift skapades för 6DAGAR SEN,läs 6 DAGAR,men detta forum och dess Admin tycks leva 2månader in i framtiden,DÅ skulle jag fatta om man svarade som Int.21 gjorde-DÅ skulle denna tutorial vara överflödig\gammal) O ang. LIVE säkerheten så fick jag aldrig en chans att berätta detta...

    whatever...

    Trodde att det var meningen att Mods\Admin skulle uppmuntra nya användare,INTE dissa dem???!!! Ha´re!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ltn.Ripley Visa Inlägg
    Tyckte ALDRIG jag ens försökte nämna att det var nåt nytt! Och hur medvetna "Ni" på "Detta" "Most Enlightened" Forum än är,så hittar JAG iallafall INGEN tråd som förklarar patchning av 2nd and 3rd wave(som du påstår tycks finnas både här o där)...Och OM ni (i.e INT.21) är SÅ pålästa om det hur kommer det sig att tråden skapades för 6dgr sen??? Och FÖRSTA 3rd VideoWave Partition Discen dök upp på marknaden i o med Ett amerikanskt baseball spel och Tom Clancys H.A.W.X för exakt 2-3veckors sen...Och denna "Tutorial" skapades på ett ANNAT mer välkänt o välbesökt´forum än detta för 9dagar sen. Så jag köper inte ditt inlägg,förutom som ett slags "Troll\Smartass" reply.(Läs tidigare i denna tråd av O.P)...Vet inte om du missade att detta´var mitt första inlägg här,men kan nu förstå varför folk flyr härifrån(Slår vad om att Int.2 är Micke,INTE är det Kenta iallafall,i.e Pendragon)och självklart kommer jag ta bort min tutorial(kom hit för att slutföra den o hittar dessa typer av svar,TROTS att denna tråd MED DENNA överskrift skapades för 6DAGAR SEN,läs 6 DAGAR,men detta forum och dess Admin tycks leva 2månader in i framtiden,DÅ skulle jag fatta om man svarade som Int.21 gjorde-DÅ skulle denna tutorial vara överflödig\gammal) O ang. LIVE säkerheten så fick jag aldrig en chans att berätta detta...

    whatever...

    Trodde att det var meningen att Mods\Admin skulle uppmuntra nya användare,INTE dissa dem???!!! Ha´re!
    dissa? finns väl inget diss i mitt inlägg, vad tar du åt dig av? här och där har jag inte påstått, men kollar du första inlägget så står det tydligt hur du gör.

    att tråden är gammal har väl inget med mig att göra, livesäkerhetsguiden för att nämna en källa uppdaterades samma dag som wave 3 rapporterades om du missat det, den uppdaterades även med abgx360 v1 samma dag det kom ut, hur är det som support, bra va?

    för det andra så såg jag det var ditt första inlägg, det var därför jag upplyste dig om att detta redan finns dokumenterat och för det tredje så har jag inget med psxcare teamet att göra utan är en vänlig själ som hänger här.

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ltn.Ripley Visa Inlägg

    Trodde att det var meningen att Mods\Admin skulle uppmuntra nya användare,INTE dissa dem???!!! Ha´re!
    Här är det bara jag som är mod/admin, resten är wannabe-moderatorer som fått för sig att deras uppgift här i livet är att tillrättavisa folk i diverse forum.

    Litet tips till dig - lägg in lite tomrader i texten, precis som du ser jag gjorde på raden ovan denna. Ser du hur mycket lättare det är att läsa texten då :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Här är det bara jag som är mod/admin, resten är wannabe-moderatorer som fått för sig att deras uppgift här i livet är att tillrättavisa folk i diverse forum.

    Litet tips till dig - lägg in lite tomrader i texten, precis som du ser jag gjorde på raden ovan denna. Ser du hur mycket lättare det är att läsa texten då :-)
    väl talat.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har problem med ett spel som har 3rd wave.. men min box är inte flashad, jag har ett nme-360 2.0 chip. Ska det funka för mig också om jag patchar den enligt ovan?

    Gjorde som vanligt, packa upp.. patchade med "NME-360 aSSociat0r.exe". Men när jag satte i spelet så försökte boxen öppna spelet som en DVD..

    Hittar inte mycket info om detta just för oss med chip utan bara om flashade boxar.. Vore tacksam för svar

    edit. och isåfall.. ska jag först patcha den enligt ovan, o sedan med "NME-360 aSSociat0r.exe" ??
    Last edited by SpeedFreak; 2009-04-06 at 19:38.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SpeedFreak Visa Inlägg
    edit. och isåfall.. ska jag först patcha den enligt ovan, o sedan med "NME-360 aSSociat0r.exe" ??
    du får nog göra så. jag tror nme krånglar med wave 3 om du patchar enbart med associator, du måste alltså lägga in wave 2 först, återkom med resultat.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Gjorde så nu.. patchade .iso-filen med ppf-o-matic3.exe ... Och efter det med NME-360 aSSociat0r.exe.

    Fick igång skivan nu till en början. Va tvungen att installera en uppdatering, verka som det blev klart. Boxen starta om. Sen kom det igen att jag va tvungen att installera en uppdatering, men denna gång kom det fram "Can't install the update. This disc is unreadable"..

    Nu blev min startmeny o sånt förändrad med, till det nya. Men får alltså inte igång spelet

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SpeedFreak Visa Inlägg
    Gjorde så nu.. patchade .iso-filen med ppf-o-matic3.exe ... Och efter det med NME-360 aSSociat0r.exe.

    Fick igång skivan nu till en början. Va tvungen att installera en uppdatering, verka som det blev klart. Boxen starta om. Sen kom det igen att jag va tvungen att installera en uppdatering, men denna gång kom det fram "Can't install the update. This disc is unreadable"..

    Nu blev min startmeny o sånt förändrad med, till det nya. Men får alltså inte igång spelet
    Grejen är att du behöver ha NXE för att lira dom nya spelen, men du tog juh bort den (bytte till wave2) så antingen går du live och laddar hem den (en gång utan spel i) eller så köper du ett orginal spel med wave 3 (borde fungera?)

    *edit:* ett alternativ är att du flashar boxen istället...
    Last edited by Swizzy; 2009-04-07 at 09:53.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Grejen är att du behöver ha NXE för att lira dom nya spelen, men du tog juh bort den (bytte till wave2) så antingen går du live och laddar hem den (en gång utan spel i) eller så köper du ett orginal spel med wave 3 (borde fungera?)

    *edit:* ett alternativ är att du flashar boxen istället...

    Okej.. Har inte live så kan inte gå in och ladda hem den (antar att man måste ha live-konto för att ladda hem uppdateringen?). Får nog testa med att köpa ett spel då. Hittade ett relativt billigt, som enligt nån lista jag hittat, ska ha wave 3 (Stormrise).

    Frågan e hur jag ska göra med spelen sen för att dom ska fungera.. Om jag ska patcha eller inte. Första försöket gjorde jag bara som jag alltid gör, använder associator och patchar den för nme-360.. kollar .dvd-filen så den e korrekt och bränner ut. Då startade skivan som en DVD och de gick inte o göra ett skit. Andra gången blev de som jag skrivit innan...

    Flasha går väl inte att göra nu när man har ett chip i? Har jag för mig att jag läst någonstans..

    Tack för hjälpen.. får återkomma om hur det går. Vet ni mer så e jag tacksam för mer hjälp

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver inte ha xbox live guld för att tanka hem uppdateringen, däremot behöver du ha ett konto som du aktiverar på live...

    vad gäller flashning är det inga som helst problem, man tar bort chippet och flashar på bara ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •