Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 57

Diskussion: GH Metallica

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16

    GH Metallica

    Får inte GH Metallica att funka.

    Osäker på vilken iXtreme jag har, hur tar man reda på det (köpt hos PSXCare)?

    När man stoppa i skivan kommer vit bild (xbox logga) med kontroller i nedankant (play, spola osv), är detta en dålig bränning eller?

    Tackar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske måste uppdatera till iXtreme 1.51 (eller 1.6 som kommer om ett par veckor)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Får inte GH Metallica att funka.

    Osäker på vilken iXtreme jag har, hur tar man reda på det (köpt hos PSXCare)?

    När man stoppa i skivan kommer vit bild (xbox logga) med kontroller i nedankant (play, spola osv), är detta en dålig bränning eller?

    Tackar!
    7/3 släpptes 1.51, är boxen köpt efter det så behöver du en update precis som hansi sa
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Står säkert Lix 1.5 på din kartong!
    L = Liteon
    S = Samsung
    B = Benq
    H = Hitatchi

    1.5 är Mjukvaran, så står det 1.4 är det 1.4

    1.60 kommer inte kunna starta spel som är Fuskpatchade för folk som kör äldre mjukvara så 3.dje videopartitionen inte skall starta.
    Last edited by Pendragon; 2009-05-04 at 15:29.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Står säkert Lix 1.5 på din kartong!
    L = Liteon
    S = Samsung
    B = Benq
    H = Hitatchi

    1.5 är Mjukvaran, så står det 1.4 är det 1.4

    1.60 kommer inte kunna starta spel som är Fuskpatchade för folk som kör äldre mjukvara så 3.dje videopartitionen inte skall starta.
    Ett tillägg:

    Står det
    LSix är det en liteon spoofad Samsung
    LBix är det en liteon spoofad Benq
    LHix är det en liteon spoofad Hitachi
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Tack för hjälpen, så mao ska man behålla sin "riktiga" (opatchade) version av spelet och bara avvakta 1.6, få boxen omflashad och köra då.

    Tack


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Står säkert Lix 1.5 på din kartong!
    L = Liteon
    S = Samsung
    B = Benq
    H = Hitatchi

    1.5 är Mjukvaran, så står det 1.4 är det 1.4

    1.60 kommer inte kunna starta spel som är Fuskpatchade för folk som kör äldre mjukvara så 3.dje videopartitionen inte skall starta.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Tack för hjälpen, så mao ska man behålla sin "riktiga" (opatchade) version av spelet och bara avvakta 1.6, få boxen omflashad och köra då.

    Tack
    Precis vad du ska göra om du är smart ja den kommer nästa vecka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av djdj Visa Inlägg
    Tack för hjälpen, så mao ska man behålla sin "riktiga" (opatchade) version av spelet och bara avvakta 1.6, få boxen omflashad och köra då.

    Tack
    1.60 kommer inte starta fulpatchade Wawe 3 spel vad jag hört o sett
    så du gär rätt i att inte patcha upp den galet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Köpte ett original GH Metallica och det startar utan problem, lite lustigt, trodde att detta också skulle kräva uppgradering till senare firmware?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Nej, Orginal kräver inte uppdatring ..
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jaha då var det dags att ev uppdatera min box. Har som sagt v.1,4 & med dessa nya spel med Wave 3 mm så fungerar det inte så bra. Har kört XDVDMulleter & det har fungerat bra men nu är det knepigare att hitta spel som är Iextreme kompatibla. abgx360 har jag försökt mig på men känns bara krångligt, har följt en beskrivning & provat på t,ex nya Terminator spelet men den säger att Stealth är fungerar & Video är corrupt eller annan Wave.

    Så vad är det som gäller att kunna fortsätta spela dessa nya spel samt kunna patcha eller vad man nu behöver göra. Behöver jag 1,6 eller?

    OBS! Jag kör inte Live & kommer nog inte göra det heller framöver.

    Tack på förhand

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Jaha då var det dags att ev uppdatera min box. Har som sagt v.1,4 & med dessa nya spel med Wave 3 mm så fungerar det inte så bra. Har kört XDVDMulleter & det har fungerat bra men nu är det knepigare att hitta spel som är Iextreme kompatibla. abgx360 har jag försökt mig på men känns bara krångligt, har följt en beskrivning & provat på t,ex nya Terminator spelet men den säger att Stealth är fungerar & Video är corrupt eller annan Wave.

    Så vad är det som gäller att kunna fortsätta spela dessa nya spel samt kunna patcha eller vad man nu behöver göra. Behöver jag 1,6 eller?

    OBS! Jag kör inte Live & kommer nog inte göra det heller framöver.

    Tack på förhand
    Alla spel som kom efter HawkX har Wawe 3 med NXE uppdatering o kräver då 1.51 eller 1.60 som är stabilare
    Patcha inte sönder spelen då 1.60 inte startar felpatchade saker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Jaha då var det dags att ev uppdatera min box. Har som sagt v.1,4 & med dessa nya spel med Wave 3 mm så fungerar det inte så bra. Har kört XDVDMulleter & det har fungerat bra men nu är det knepigare att hitta spel som är Iextreme kompatibla. abgx360 har jag försökt mig på men känns bara krångligt, har följt en beskrivning & provat på t,ex nya Terminator spelet men den säger att Stealth är fungerar & Video är corrupt eller annan Wave.

    Så vad är det som gäller att kunna fortsätta spela dessa nya spel samt kunna patcha eller vad man nu behöver göra. Behöver jag 1,6 eller?

    OBS! Jag kör inte Live & kommer nog inte göra det heller framöver.

    Tack på förhand
    ABGX360 är det verktyg du ska använda för att verifiera dom nya spelen, vilken version har du försökt använda dig av? 0.94? eller 1.01? 1.01 är den version du ska ha, den finns att ladda hem i den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 förmodligen har du använt den gammla, den har INTE stöd för Wave3 spel inte XDVDMulleter heller, att få ABGX360 att fungera är inte så svårt, och dom flesta felen som den rapporterar är faktiskt en dålig release, om den säger att det är fel på den och inte kan fixa det själv, då bör du kolla upp vart du laddar hem spelen ifrån...

    ett annat tips är att kolla att filerna du laddat hem faktiskt stämmer genom att testa dom med program som t.ex. "QuickSFV" eller "FlashSFV" om någon fil är korrupt byter du ut den, och ladda ALDRIG hem färdig uppackade spel, dessa har generellt ingen bra kvalité då dom skickas fram och tillbaka mellan alla och förstörs på vägen om man har otur

    skulle inget av ovanstående fungera så bör du kolla hårdvaran i din dator, ram minne kan t.ex förstöra filer om det inte fungerar som det ska, samma med hårddiskarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Jaha då var det dags att ev uppdatera min box. Har som sagt v.1,4 & med dessa nya spel med Wave 3 mm så fungerar det inte så bra. Har kört XDVDMulleter & det har fungerat bra men nu är det knepigare att hitta spel som är Iextreme kompatibla. abgx360 har jag försökt mig på men känns bara krångligt, har följt en beskrivning & provat på t,ex nya Terminator spelet men den säger att Stealth är fungerar & Video är corrupt eller annan Wave.

    Så vad är det som gäller att kunna fortsätta spela dessa nya spel samt kunna patcha eller vad man nu behöver göra. Behöver jag 1,6 eller?

    OBS! Jag kör inte Live & kommer nog inte göra det heller framöver.

    Tack på förhand
    abgx360 är väldigt enkelt. följ denna bildguide och se till att du laddat hem senaste abgx360 här. glöm inte köra install_ini.bat när du packat upp abgx360. du kan även läsa tråden som swizzy länkade till. det är lika bra du uppdaterar till ixtreme 1.6 för att spela wave 3 spel.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jupp jag kör med v1,01. Har aldrig haft problem tidigare med att kunna kolla spelen mm. Får väl masa mig till psxcare & hoppas det hjälper.
    Bara hoppas de spel jag har nu kommer fungerar även med v1,6 då jag inte har några problem med dem nu eller kommer den krångla till det mera med v1,6?
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27 at 07:22.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    ......................................
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27 at 07:23.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    ..........................................
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27 at 07:22.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Prova med ett 2 wave spel & det fungerade klockrent!
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27 at 07:22.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du laddat hem den ABGX360 versionen MED Wave 3 video partitionen?

    Vad är det för spel, och vilken release av spelet du försöker att verifiera?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du laddat hem den ABGX360 versionen MED Wave 3 video partitionen?

    Vad är det för spel, och vilken release av spelet du försöker att verifiera?
    om du läser på skärmen så ser du vad det är för spel . FFS USE YOUR EYES DUDE (trollin since 98)

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Easy cowboy..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Så ja nu är boxen flashad till 1,6 av psx....
    Jäkligt klantigt av mig att låta Pure skivan ligga i så nu är den kastad av er fick jag höra enligt telefonisten.

    Provad Bionic även om DMI var lite halvt så fungerade det. Ska testa med de andra. Så om jag har förstått det hela rätt så ska man inte gå in & hämta patch alls ang en del spel ifrån http://360patches.com/index.php?action=downloads eller hur?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver aldrig patcha ett spel med dessa filerna om du kör den i ABGX360 och har dom settings som Int21 skrivigt om i den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

    har du dom settingsen som nämns där kommer den automatiskt fixa alla fel som uppstår, om den inte går igenom ändå så är den helt enkelt inte bra att köra med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Kanon du vet ja!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    att den inte fixar denna är för att du saknar wave 3 partitionen i din abgx360 katalog. om du laddar hem versionen jag länkade till i inlägg nummer 2 så är den med, annars kan du tanka hem den separat via livesäkerhetstråden men glöm inte att köra install_wave3.ini efter du packat upp den. när du har wave 3 kommer du kunna fixa spelet.

    om du har massa wave 3 spel som du patchat om till wave 2 så kommer inte dessa starta med ixtreme 1.6 utan du måste spara ner backupen på hårddisken med imgburn, köra abgx360 på det och fixa det för att sedan bränna det igen.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Ok tackar, har lyckats få igång 2st, men det verkar som om abgx360A databas mm är nere eller nåt för den grejar inte att kolla men inga korrupta filer eller nåt sånt bara autofix som inte vill vara med men spelen verkar fungerar. Jupp har installerat wave3 filen

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Ok tackar, har lyckats få igång 2st, men det verkar som om abgx360A databas mm är nere eller nåt för den grejar inte att kolla men inga korrupta filer eller nåt sånt bara autofix som inte vill vara med men spelen verkar fungerar. Jupp har installerat wave3 filen
    databasen är inte nere. posta ett screenshot eller log. sätt output till html och klistra in resultatet här om du inte vet hur man kopierar text i terminalfönstret.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    ............................................
    Last edited by gnuttes; 2009-05-27 at 07:21.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    [QUOTE=gnuttes;209892]kanske en dum fråga, men måste ställas. har du kryssat i disable online functions under options? den laddar ju ner ini filen den behöver, vilket är konstigt. får du samma fel om du kör den en gång till efter?

    Bild borttagen på gnuttes begäran.
    /Pendragon på Hansis konto

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Nopp check for updates är ikryssat samt ej ikryssat disable all online functions

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Guitar Hero Metallica
    By matte.90 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 09:27
  3. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  4. GH Metallica - kan inte uppdatera
    By goure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 61
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 00:18
  5. Guitar Hero Metallica?
    By malajo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 20:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •