Skriv frågor och kommentarer om Laserenhet till PlayStation 2 här!
Skriv frågor och kommentarer om Laserenhet till PlayStation 2 här!
Kan man montera en vanlig dvd-enhet?
ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii
Nej, det går inte.
vad e det för slags modell på lasern som ni installerar?
(ps2)
Jag undrar hur ni kan ta 2000 spänn för att montera en laser?
För det priset får man ju en ny konsol plus ett halvt chip ungefär.
Var inne och undersökte vad enbart en laser kostar.
Hos http://www.divineo.com/cgi-bin/div-u...ml?id=M3xCX2Pz kostar lasern till v1-v4 299,39 SEK($39,99). Till v5-v8 blir det 426,66 SEK($56,99).
Alltså utnyttjar ni som ledande företag i sverige erat mini-"monopol" på montering av ps2-lasrar. Att ta 1700 spänn(har en v4, alltså 2000-300) för att montera en laser är ju rena rånet..
???
Last edited by pjux; 2003-11-17 at 13:59.
Hur vet man vilken version av laser man ska ha? V1, V2 osv???
Eftersom vi bara haft dåliga erfarenheter av s.k. "nya" lasrar man kan beställa på nätet (c:a 50% har fungerat) så tar vi endast lasrar från helt nya PS2 som slaktas.
Vi tar lika mycket betalt för laser inkl montering som dagspriset på en ny PS2. Istället för att ta betalt för tiden det tar att byta laser så säljer vi resten av delarna från den slaktade ps2:an.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ange modellnummer på ps2 samt om det är slät botten eller varningsmärke i botten.Original inlägg av Erikswe
30004 inget varningsmärke = v3
30004 varningsmärke = v4
35004 = v4
30004R = v5-6 (samma laser)
39004 = v7-8 (samma laser)
50004 = v9-10 (samma laser tror jag)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jag behöver hjälp
När jag spelar ps2 då stängs hella maskinen av
vad ska jag göra
ps2 rockar
Original inlägg av kaktus
Tryck på "ON" igen? Hehe, närå....Hansi kan nog svara på det. Säg något han INTE kan svara på? =P Har du ett chippat ps2?
Original inlägg av GangstaMormor
Jag har chipat min ps2
Hej. Jag är väldigt missnöjd med min Ps2s DVD läsare. Den bara vägrar läsa vissa skivor och andra börjar hacka mitt i filmen, sen stoppar jag DVDn i datorns läsare och då fungerar det ju fint. Så vad finns det att göra? är det bara jag som har problemet?
Bookmarks