Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 95

Diskussion: Xfps 360

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18

    Xfps 360

    någon som testad den? vad tycker ni om den? vräk på med info
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Vad är det för nåt?

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    XBOX 360 XFPS 360 (Tangentbord & Mus adapter)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21


    Hansi - har du testat den? Funkar den bra?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte haft tillfälle att testa den själv. Men jag har inte hört talas om några problem med den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    HAr ingen snorkoll men har läst nånstans att den inte funkar efter senaste dashboard updaten. Vet inte om det stämmer dock

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har följt denna sen lanseringen och läst flera tester.
    Har alltså inte testat den själv, men här kommer några problem som verkar finnas:

    Den fungera olika bra med olika spel, ex. Call of Duty 3 funkar utmärkt medans Gears of War har vissa problem.
    Det går inte att ställa dead-zone på den så små rörelser funkar inte, och vid snabba rörelser händer ibland inget alls.
    Den är också petig med vilken mus man använder, plus att man MÅSTE ha en trådad kontroll för att den ska kännas igen av konsollen.

    Den är alltså inte lika bra som mus och tangetbord till datorn, och är man "PC-skadad" som jag, kommer man nog tyvärr bli besviken.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av KalleKuling Visa Inlägg
    Jag har följt denna sen lanseringen och läst flera tester.
    Har alltså inte testat den själv, men här kommer några problem som verkar finnas:

    Den fungera olika bra med olika spel, ex. Call of Duty 3 funkar utmärkt medans Gears of War har vissa problem.
    Det går inte att ställa dead-zone på den så små rörelser funkar inte, och vid snabba rörelser händer ibland inget alls.
    Den är också petig med vilken mus man använder, plus att man MÅSTE ha en trådad kontroll för att den ska kännas igen av konsollen.

    Den är alltså inte lika bra som mus och tangetbord till datorn, och är man "PC-skadad" som jag, kommer man nog tyvärr bli besviken.

    "man MÅSTE ha en trådad kontroll för att den ska kännas igen av konsollen."

    Jag har bara trådlöst kontroller, men jag har även ett "batteri-kitt" så man kan ladda kontrollen via en kabel till xboxen, tror om det funkar? att det blir som en trådad dosa?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Näpp.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Köpte denna idag måste säga att jag blev grymt besviken. Tangentbordet e inga problem men musen e omöjlig att anända om du inte gillar sega rörelser o en mus som aldrig lyder förståss då ska du köpa.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har hört att man absolut inte kan köra laser-mus... Men en "kul-mus" funkar..

    Nån som testat båda? (Är oxxo totalt PC-CP)

    Kostar ju en slant med adapter + handkontroll MED tråd.. Skit om det inte funkar då..?

  13. #13
    dragonslayer Guest
    med "SmartJoy Frag" fick man ställa upp sensitivity till MAX/Insane för att det inte skulle kännas segt med musen.. (i själva spelet alltså)

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OBS! Nya XFPS360 "pro" som vi har på lager nu har bättre inställningar för mus känslighet, bara skruva lite på rattarna på ovansidan av adaptern tills det känns bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Varför måste man ha en handkontroll med kabel för att den ska funka? Vad använder man den handkontrollen till i sammanhanget?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För att kringgå xbox 360:ns skydd mot olicensierade 3:e parts tillbehör.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Men funkar inte den gammla Xbox360 XFPS lika bra som den nya? Har en gamma XFPS aldrig andvänt. Kommer man inte kunna andvända den nu då? Skulle vara bra om man kunde skicka in en gammal som dom gör om till en ny med hjul

    Man tycker ju att t ex trådlösa saker borde funka med denna sak eftersom man pluggar ju bara in i en USB, den borde ju hitta direct och funka prima?

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    För att kringgå xbox 360:ns skydd mot olicensierade 3:e parts tillbehör.
    Ok, men hur funkar det? Först sätter man i sin trådbundna handkontroll å sen switchar man till XFPS'en?

    Anledningen att jag frågar är för att om det bara är en grej man behöver just första gången vid setupen så kan man ju låna en polares trådburna kontroll. Men behöver man den ikopplad hela tiden så får man ju köpa en egen....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag litar på Hansi och köper grejerna
    Har läst mycket om denna pryl dom senaste dagarna, och många spelar anser att det är fusk.. hm? Har bara spelat Gears Of War i 1 timme och jag står fortfarande och skjuter i taket osv.
    FPS SKA spelas med mus och T-Bord!! Det bestämde Gud redan vid Duke Nukem-Eran

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Letat på nätet efter info om vilka knappar som gör vad i GEARS OF WAR.
    När man kör med Xfps360 o T-bord menar jag. Nån som kan hjälpa?
    Kan inte byta vapen och "zooma in mål" knapparna tex ... Hilfe danke

    Info om Xfps 360 oxxo då.. Hackade så jag blev rädd när jag hade på Sens-High i spelet.. Valde Sens-Low istället och sen pillade upp sensen på rattarna som sitter på Xfps:en.. Körde 3 checkpoints och det kändes ok..

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Kan du KuNG3N svara på vad man behöver den trådburna kontrollen till?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Exakt vilken funktion den har vet jag inte.. Tror att det är den som får T-Bordet att "känna av" styrsignalerna..? Men vet inte riktigt.. Den lyser grönt iallafall, så den är aktiv..
    Testade inte mer igår.. Blev toppad som en ormvråk..

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ok, så den måste alltså vara inkopplad hela tiden.... tack för den infon.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ett tag sedan någon skrev här. Någon som kan ge en liten recension efter att ha spelat med den ett tag? Något speciellt tangentbord/mus som passar extra bra?
    Man behöver inte ha chippad/modifierad box för att det ska funka va?

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    varför måste man ha en trådbunden handkontroll???

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20

    trådlöst t-bord och mus?

    Snabb fråga.
    Kan man använda trådlöst tangentbord och mus? Tyå Logitech Edge och Revolution?

    Kan inte någon som använt den ett tag berätta vad dom tycker om den. Är
    den värd pengarna el. suger den?

    Tack på förhand.

    /Niklas

    EDIT. Jag har best en nu iaf. Får se hur det funkar. Hör av er om ni har några frågor.

    Ok, så den måste alltså vara inkopplad hela tiden.... tack för den infon
    Man behöver bara handkontrollen för att "döpa om" knapparna.
    I insruktionsboken står det att om man har usb till både mus och t-bord ska man sätta dom i usb portarna och skita i hk:n.
    Last edited by nils_flowers; 2007-07-25 at 15:05.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ge gärna en recension av hur den var!! Om det är nån känsla. Jag hade en liknande sak till gamla xboxen och då hängde inte riktigt musen med men hoppas denna är bättre!

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av player420 Visa Inlägg
    Ge gärna en recension av hur den var!! Om det är nån känsla. Jag hade en liknande sak till gamla xboxen och då hängde inte riktigt musen med men hoppas denna är bättre!
    Will do.

    /Niklas

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Testade att koppla ihop allt igen o körde Gear of war.. Medium sense.. och en Logi kulmus.. Rycker lite när jag zoomar tycker jag.. men det stora problemet är att jag inte kan byta vapen
    5 och 6 ska toggla på default... eller så fattar jag fel fortsätter!!

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    hur e det med pro versionen. äre lika mycke problem med den. jag har en logitech mx510

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. NME 360 Problem med originalspel
    By martin1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:58
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •