Sida 1 av 9 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 245

Diskussion: Chip - CycloWiz!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18

    Chip - CycloWiz!

    Here is what we know so far about this chip:

    - Quicksolder (no wires required)
    - Plays Wii Backups
    - Plays GC Backups
    - Play GC Homebrew
    - Play GC Imports (swap needed)
    - Built-in Audiofix (GC games using streaming are working flawlessly, no patch needed)
    - DVD-R / DVD+R support
    - Optional chip disable wire
    - Stealth even when chip is enabled
    - Multi-purpose LED

    The chip is supposed to be shipped by the end of the week, so in fact this may be the first "real" Modchip to reach the market!

    It looks like a very pro and easy to install solution! We're not sure Wiinja has built-in audiofix, but this is definitely a must-have feature. Expect a review soon, including a video of the installation process!

    The teams' website is launching soon at Teamcyclops.com

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Finns det något preliminärt leverans datum?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte sett något datum...men jag har inte hunnit kolla efter något sådant heller :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Lödning

    Hur mycket blir det att löda på det? Nåt som en medelmåttig lödare ska klara av?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om man känner sig medelmåttig eller är så osäker att man måste fråga om man klarar av det så skall man definitivt INTE försöka löda själv. En ny WII är ju varken gratis eller lätt att hitta i butikerna just nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Wusikaka

    Chippet ska vara lödfritt så du behöver nog inga direkta kunskaper. Har själv aldrig lödat och de lödfria chippen till Xbox var lätta att sätta på.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte alls lödfritt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kommer ni att utföra installation av chipen också? Jag skulle vilja veta hur många lödpunkter det är. är det jättesmå punkter?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Inte lödfritt, men du behöver inga långa kablar, utan bara lödfast chipet..

    De kommer ut till försäljare på fredag, finns en Recension på Max....

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kommer installera chippen, preliminärt 995:- inkl montering
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Skulle tro att vilken amatör som helst klarar av detta! Så länge händerna inte e darriga som en slagborr .

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tänkte jag skulle ta och köpa en lödkolv för att löda fast chipet. Har ingen aning vad för typ av lödkolv man ska ha. Såg på biltema, en lödkolv för en billig penning, denna hade en effekt på 15W. (sen fanns det 30, 60 & 80). Antar att varmen är det som skiljer dem åt =) ... men funkar det felfritt med en 15W eller?

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    hansi något hum om när ni får chippet (mycket otålig) de va inget hittade just på er sida =)

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kommer installera chippen, preliminärt 995:- inkl montering
    låter rimligt

    Hur pass säkra är dessa första generations chip?

    Vet att ni installerade ett DMS 3.0 till min ps2a för en massa år sen och det har fungerat klockrent.
    Last edited by L0daren; 2007-02-01 at 05:20.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet är ju baserat på samma principer som xbox 360 chippen och vissa av gamecubechippen. Dom angriper dvdläsaren och får den att rapportera exakt samma data/signaler när man kör backups som när man kör ett original till resten av konsollens hårdvara. Sådana chip är mycket svåra eller omöjliga att detektera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    En fråga. Finns det ingen chans att det här chipet gör wii:n regionsfri. För vill mest ha det för att importera JAP och USA spel.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, chippet hanterar ju backuperna som om dom vore original, med regionskodningen kvar. Med freeloader (kopia fungerar...) kan du antagligen spela importerade gamecubespel. När man läser testen dom gjorde på en ntsc baserad wii så kunde den dock inte starta pal spel med freeloader, men det gick tydligen med "gcos"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Ok. Men min pal wii funkar ej med freeloadern. Antar att man måste action replay freeloadern för att det ska funka. Men har som sagt en gamecube. Därför jag ville ha ett wii köp var för att slippa köpa en amerikansk wii så man kan importera . Men nu verkar det bli en amerikansk wii endå.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Hmm...

    Sååå...
    Om jag skulle få min Wii chippad så skulle Nintendo inte kunna märka av det eller, som Microsoft gjorde, få min Wii att aldrig mer kunnna gå online genom Wiiconnect24?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Andy_san Visa Inlägg
    Sååå...
    Om jag skulle få min Wii chippad så skulle Nintendo inte kunna märka av det eller, som Microsoft gjorde, få min Wii att aldrig mer kunnna gå online genom Wiiconnect24?

    Förhoppningsvis kommer det vara säkert, men man vet ju aldrig förrän det går åt pipsvängen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    CycloWiz

    - Plays Wii Backups men INTE - Wii Homebrew.
    Vad är skillnaden??

    Är jag stupido eller?
    mkt tacksam för hjälp.

    //Zezam

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skillnaden är nog att Wii program/spel är signerade precis som XBOX/XBOX 360 spel.

    Och om man bara angripit dvdläsaren så kan den inte starta spel/program om signaturen inte stämmer med checksumman på filen.

    För att kringgå kontrollen av checksumma måste man istället angripa konsollens BIOS, precis som man gjorde på XBOX1.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    ???

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skillnaden är nog att Wii program/spel är signerade precis som XBOX/XBOX 360 spel.

    Och om man bara angripit dvdläsaren så kan den inte starta spel/program om signaturen inte stämmer med checksumman på filen.

    För att kringgå kontrollen av checksumma måste man istället angripa konsollens BIOS, precis som man gjorde på XBOX1.



    HHmmm oki ,, om så är fallet betyder det alltså med detta chip så kan jag tanka spel som är i Pal och kunna spela på dvd-r skivor på mitt Wii??

    m.v.h Zezam

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    En fråga för oss sötnosar som förbokat, någon minsta lilla aning om när chippet är i lager? =)

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    HHmmm oki ,, om så är fallet betyder det alltså med detta chip så kan jag tanka spel som är i Pal och kunna spela på dvd-r skivor på mitt Wii??

    m.v.h Zezam

    Ja, om du har en PAL wii så :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ODDNAME Visa Inlägg
    En fråga för oss sötnosar som förbokat, någon minsta lilla aning om när chippet är i lager? =)
    Jag lovar att skriva i den här tråden så fort jag får bekräftelse och UPS kollinummer från leverantören :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    sött sött =) De är beställda alltså =)

    I väntan på något kul datum, någon som har koll på vilken storlek av tri-wing som krävs till wii? =) För er som inte vet vad det är, det är de roliga skruvarna med 3 spår =)

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har för mig att claes olssons gula bitssats har bra tri wings, men jag vet inte om dom är smidiga nog för att komma ner i skruvhålen på en wii.

    Mina gba skruvmejslar borde däremot fungera, men jag har inte haft möjlighet att kolla om dom har rätt längd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    Pal

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, om du har en PAL wii så :-)

    Oki vad nice,, man kan jhu inte ha en ntsc om man köpt sin i sverige he he.

    beställer här med ett cyclowii tjoohoo.

Sida 1 av 9 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Chip skillnad?
    By Zampo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:38
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •