Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hard drive transfer cable ?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16

    Hard drive transfer cable ?

    Fråga:

    Jag fixade en sådan kabel som dom säger ska funka copa/backupp saves/demos/thems etc..till pcen

    Men gör jag något fel för HDen bara tickar och visas inte på pcen .
    Last edited by SH!Ne; 2010-06-03 at 15:27.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har ( Xbox 360 Hard Drive Transfer Kit ) men vi har inte fått upp dem i Webshoppen bara...
    Ca 195 kr för ett kit kabel som ansluts till en oficiell 360 disk o med fördel körs med programmet xport360/Xplorer360 någonting

    Kabeln är en tredjepartskopia av Ms original HDD transferkabel men funkis.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Fråga:

    Jag fixade en sådan kabel som dom säger ska funka copa/backupp saves/demos/thems etc..till pcen

    Men gör jag något fel för HDen bara tickar och visas inte på pcen .
    du måste läsa hdd med xplorer360, men jag antar du använder det programmet? du kan inte bara läsa hdd i utforskaren som vanliga diskar.

    http://dwl.xbox-scene.com/xbox360pc/...r360.beta6.rar 20gb, 60gb 120gb stöd.

    http://dwl.xbox-scene.com/xbox360pc/...gb_Edition.zip 250gb stöd.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi har ( Xbox 360 Hard Drive Transfer Kit ) men vi har inte fått upp dem i Webshoppen bara...
    Ca 195 kr för ett kit kabel som ansluts till en oficiell 360 disk o med fördel körs med programmet xport360/Xplorer360 någonting

    Kabeln är en tredjepartskopia av Ms original HDD transferkabel men funkis.
    ms har ju sådana kit gratis om du uppger sn till din nya och gamla box. ja skicka in sådana blanketter och när jag inte fått något efter en vecka så ringde jag deras support, de skulle då ordna detta. först kom det ett kit, efter några dagar kom det ett till.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ms har ju sådana kit gratis om du uppger sn till din nya och gamla box. ja skicka in sådana blanketter och när jag inte fått något efter en vecka så ringde jag deras support, de skulle då ordna detta. först kom det ett kit, efter några dagar kom det ett till.
    Vi vet
    Men dom som köper våra kablar är ju sådana som sitter kvar på slöhäckar o inte kan ringa Ms *ler* Men det stämmer att om man uppgraderar till en Elite så kan man ringa Ms o beställa en gratis sådan kabel, det ingår i priset som tillval.

    Köper man officiella 120Gb diskar o 250Gb diskar ingår det ju sådana kablar med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Tack för svaren. Men det var min USB port som var felet .

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Att den bara tickade beror på att den inte får tillräckligt med ström...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    En annan fråga:

    Det finns ju en sida (xbox 360 update center) man kan dl updates till spel. Men dom förklarar bara hur man gör via en USB sticka. Vet någon hur man lägger dessa updates på HDen istället?.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    En annan fråga:

    Det finns ju en sida (xbox 360 update center) man kan dl updates till spel. Men dom förklarar bara hur man gör via en USB sticka. Vet någon hur man lägger dessa updates på HDen istället?.
    lägg dom i hdd1:/cache

    eller om du kör med xplorer360/xport360: partiton3:/cache

    så ska det fungera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nu ligger produkten uppe i shoppen
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1215&xSec=94

    Jag länkar till denna diskussion så hittar folk info om diverse bra program etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. 360 Hard Drive Adapter
    By Lindfalas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 10:29
  2. Inlägg: 128
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 08:13
  3. Verbatim External Hard Drive Sata USB 2.0
    By igotGOTH in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 13:38
  4. Problem med hårddisk hjälp!
    By wilkkm0 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 123
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 21:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •