Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: X-ecuter 2 LITE

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post X-ecuter 2 LITE

    Skriv gärna frågor och kommentarer om X-ecuter 2 LITE Multi-X chip till XBOX här.


    Klicka här för att läsa våra XBOX/Evolution-X guider

    Klicka här för övriga avdelningar i forumet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    stöder detta chip xbox version 1.4? jag plockade isär mitt xbox som e 1.4 och moderkortet ser likadant ut som på 1.3... kanske har fel

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Själva chipet är nog inget problem, däremot lär du få vänta ett tag innan någon tagit fram en BIOS-version som fungerar. Du måste returnera chipet så att vi kan flasha om det sedan också.



    Edit: Nuförtiden levereras chippen färdiga för användning i alla xbox inklusive version 1.4 och 1.5, läs mer nedan

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    ja har inte köpt nått chip än... men om ja köper ett kommer d att funka me den bios som finns på lr borde ja vänta me å köpa?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vänta med att köpa, annars måste du ändå skicka in chipet så att det får en bios som går att starta på den boxen.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Question

    Hejsan!

    Det står så här``X-ecuter 2 version 2.3 fungerar på alla XBOX``
    om kortet nu,innebär det att det som står över här inte stämmer längre
    eller ska man fortfarande vänta.

    ClamoLinn

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by ClamoLinn
    Hejsan!

    Det står så här``X-ecuter 2 version 2.3 fungerar på alla XBOX``
    om kortet nu,innebär det att det som står över här inte stämmer längre
    eller ska man fortfarande vänta.

    ClamoLinn
    Det finns ingen anledning att vänta. Chippen kommer med ett "cromwell flash bios" som fungerar på alla xbox (men man får ingen bild på de nyare). Sedan sätter man i en cd-rw med "bios.bin" som kan vara evo-x M7 eller helst X-ecuter 2 4979 som fungerar på alla xbox.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, å bin filen ska va 1024k även till X-ecuter2.3lite?
    Beställde chippet härifrån igår (Tisdag) det borde komma innan jul va


    Tack o God Jul

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by ClamoLinn
    Ok, å bin filen ska va 1024k även till X-ecuter2.3lite?
    Beställde chippet härifrån igår (Tisdag) det borde komma innan jul va


    Tack o God Jul
    1M ja.

    Nästan alla beställda x2lite 2.3 skickades idag, några skickas imorgon. Vi hade slut på lager några dagar.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    är det bios på chippen?

    jag har köpt ett och vi har monterat korrekt men... då vi startar med chippet igång så är bara skärmen svart och sen står den bara och tuggar... det händer inge mer och efter ett tag så skickar den ur skivar igen!
    så vilket bios ska jag ha? har version 1.4 lr 1.5

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall ha x-ecuter 2 4979 eller x-ecuter 2 4980. Evo-X M7 fungerar också, men X-ecuter 2 biosarna är trevligare.

    Bränn bios.bin på ett annat media samt kolla att chippets protectswitch inte står så att chippet är skrivskyddat.

    Se till att lägga 50-100mb skräpfiler på cd:n du bränner.

    Vi använder cd-rw som media, men ibland fuskar vi och kopplar in en dvd-läsare vi vet kan läsa skivan :-)

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag beställde mitt chip för en vecka sen och det skulle komma inom en till två dagar men det har inte kommit ännu...är det på väg eller??

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag ber om ursäkt för det, ibland trycker jag på fel leveranstid. Eller så trodde jag att nästa chipleverans skulle hinna fram innan chippen tog slut. Jag har inte skickat några x-ecuter 2 lite de senaste dagarna, men leveranser ÄR på väg hit och kommer inom ett par dagar.

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Håller leveranstiderna som står på x-ecuter 2 lite eller säljer ni prylar ni inte har inne för att binda upp era kunder??

    Mvh,

    Leif Bohlin

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu har vi ALLA annonserade chip på lager och skickar samma dag eller dagen efter du beställer. Ordrar som kommer in före 16.00 brukar vi hinna med att packa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, då har väl mitt paket kommit på avvägar då eftersom jag beställde ca. 15.30 i torsdags förra veckan och nu e de onsdag 15.10 ungefär.

    Detta är 4 arbetsdagar, tyckte det stod att det skulle ta 1-2 arbetsdagar för leverans .. men ok jag "kan" ju ha läst fel, eller?


    Mvh,

    Leif Bohlin
    Ordernummer: 26786 enligt bekräftelse 2004-02-12

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, något har blivit fel hos oss. Jag skickar ditt chip bums!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok, fel händer även den bäste .. Får försöka förklara det för min 6-åring .. hehe ..


    Mvh,

    Leif Bohlin

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi hann iaf få iväg ditt chip idag, du kan maila för kollinummer

    Kollilista
    Kollinr Kolli Vikt (kg) Innehåll
    ###########SE 1 0,00
    2004-02-18 18:02 Postcenter Rosenlundsgatan Inlämnat på Serviceställe
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    Då hade man fått hem sitt 2.6 chipp då, och efter att ha kollat igenom installations anvisningarna lite lätt så har jag upptäckt ett litet problem...

    När jag beställde chippet så stod det att det var 6 lödpunkter, men om inte jag har missuppfattat instruktionen som följde med chippet så är det ca 20 lödpunkter...

    Det var ju mindre jävla bra måste jag säga! Ett annat litet problem är att inte alla kablar som behövs följer med heller.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    På samma sida som man beställer chippen står det klart och tydligt att man bör läsa om vad som gäller om man har en XBOX version 1.6. Det tillkommer väl c:a 10 lödpunkter på en sådan (5 extra kablar) eftersom dess LPC debug port inte är inkopplad som på de äldre boxarna.

    Behöver du extra kabel för LPC rebuilden är det bara att maila ditt kund+order# om vi glömt slänga med en stump.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Om jag nu beställer ett "X-Ecuter 2 Lite version 2.6" kommer det att gå in i min Xbox 1.0:a? (2002-04-19)

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    21
    Har monterat chippet i en xbox 1.6 nu, men jag har inte lyckats få in nått nytt bios på chippet än. jag har bränt ut en skiva med m8_16 och lite skräpfiler på en cdrw skiva och när jag kör den så står det couldnt find bios update halting. gör jag nått fel? har även förstorat upp bioset med evtools så att det är 512k

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    vilka funktioner..

    Hejsan , jag undrar vilka funktioner har X-Ecuter 2 ????

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. LITE versionen kommer antagligen att kunna flashas..
    By tjoff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:01
  3. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05
  4. X-ecuter 2 Lite frågor?
    By King_Lirik in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:50
  5. X-ecuter 2 lite, lite väl dyrt
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-06, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •