Conversation Between int21 and AlSopranos

2 Visitor Messages

  1. hej! tyvärr har jag inte pillat mycket med jungleflasher så jag tror någon annan kan hjälpa dig bättre, flashar alltid via dos.

    1. gör en bootbar usbsticka med iprep, spelar ingen roll vilken firmware du använder för att göra den.
    2. kopiera sedan ixtreme 1.6 till usbstickan även din original firmware eller tidigare firmware du använt. döp om ixtreme 1.6 till ixtreme.bin
    3. när du sedan är i dos, innan du flashar den skriv detta: SamTool orig.bin ixtreme.bin, detta kommer kopiera din nyckel från original firmware eller annan firmware som innehåller din nyckel.

    sedan flashar du med kommandot: MTKFlash w /m /sata ixtreme.bin

    behöver du läsa ur din gamla firmware för att du inte har nyckeln i så använder du detta kommandot: MTKFlash r /m /sata orig.bin

    snabbguide:

    1. läsa ur MTKFlash r /m /sata orig.bin
    2. kopiera key SamTool orig.bin ixtreme.bin
    3. flasha MTKFlash w /m /sata ixtreme.bin

    lycka till.
  2. Tjena int21, sist du hjälpte mig var när jag skulle flasha min 360 för första gången till 1.4xtreme och de uppskattade jag mycket har inte uppgraderat den förrän nu när det behövs pga det nya spelen som kräver 1.6xtreme. jag har som sagt en samsung M28 och vill ha 1.6xtreme. Jag tänkte köra med jungleflasher denna gång men vet inte hur jag ska göra det har du någon bra guide till mig att följa eller bara skriva punktvis hur jag ska skriva ut den gamla och lägga in den nya firmwaren? Tack
Showing Visitor Messages 1 to 2 of 2