-
X-B.I.T chip
någon som vet om X-B.I.T chippet fungerar bra? det verkar ju lagom lätt att installera, det finns inga nackdelar med detta chip om man jämför med x-cuter 2.2 o dyl. ? om det resulterar i att xbox-live slutar fungera spelar mig ingen roll. är det enkelt att montera?
-
Vi har inte fått in dom än.
Det verkar inte finnas någon nackdel jämfört med x-ecuter 2, det har ju alla funktioner + lite till. Det är trevligt att det är valfritt om man vill löda eller trixa med pogopins, men vi rekommenderar helt klart lödning.
-
är riskerna stora för att någonting går sönder då man skruvar fast det på moderkortet? risken finns ju alltid, men jämfört med lödning borde det ju vara rena barnleken.. eller?
-
Det är mindre risk att löda om man är någorlunda lödkunnig. Jag tror att det största problemet är att de kunder som köpt lödfria chip eftersom dom är "för otekniska" för att hantera en lödutrustning även är "för otekniska" för att hantera installationen över huvud taget.
När vi sålde mycket matrixchip så kom det in många kunder med moderkort som blivit sönderskrapade av pogopins pga ovarsam hantering vid monteringen av chippet.
-
okej. för jag har lite erfarenhet av datorer. plockat in nätverkskort, ramminnen, hårddiskar osv.
tror du man är händig nog? :)
-
ännu inte gjort det. verkar inte svårt...
här har du alla instruktioner
h**p://www.dms3.com/x-bit.htm
-
Vi fick in chippen på lager idag.
-
verkar vara samma omständiga visa som med matrix chipen