Re: inga lovande resultat :(
Citat:
Originally posted by DiSEqC
.
IP adressen ska erhållas automatiskt (om man nu gör allt rätt) oavsett om Du använder Dig av en hub eller ej. Det jag menar är att jag har prövat alla kombinationer av kopplingar mellan boxen och datorn, utan några lovande resultat.
Visst får du en IP adress automatiskt om du har en DHCP server inkopplad på samma nätverk. Annars får du knappa in den manuelt.
Testa med andra nätverks kablar, det kan ju vara fel på den du har.
Smart, men DHCP är verkligen CP!
Med och utan DHCP, med och utan Hub, med olika kablar, korsade och "vanliga". Inget funkar.
Om vi går tillbaka till det jag skrev först, längst upp. Så märker Du att jag nämnde något om att det inge går att spara.
Detta är fortfarande ett problem.
När jag startar upp XBOX till "Evox Dash" och går in på "settings" så står "static IP = no". Jag kan ändra så att det blir "yes" sedan "save & exit". Men om jag startar upp XBOX på nytt så har "static IP" återgått till "no" (static IP=no). Detta resulterar till att IP adressen som vanligvis står under "Type ---- Static" (där "static" inte ens står!) är 0.0.0.0
Det är precis som att XBOX "loopar", dvs. att den har en slags standard inställning som den efter omstart återgår till!!!!
Jobbigt!